728 x 90

جدیدترین‌کانال‌پولشویی رژیم که لو رفت!

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

روز سه‌شنبه ۶فروردین۹۸ خزانه‌داری آمریکا در جدیدترین اقدام خود بر ضد پولشویی‌های آخوندها، تحریم‌های جدیدی علیه ۲۵مهره و نهاد وابسته به رژیم ایران مستقر در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی نوشت در اقدام امروز شبکه‌هایی را در ایران، امارات و ترکیه هدف گرفته که میلیاردها دلار پول به سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‎ رژیم و سپاه قدس آن رسانده‌اند.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ما برای مختل کردن طرحی که رژیم ایران از آن برای انتقال غیرقانونی صدها میلیارد دلار پول استفاده می‌کرد شبکه گسترده‌یی از شرکت‌های صوری و افرادِ مستقر در ایران، ترکیه و امارات را هدف قراردادیم».

 

افراد و مهره‌های تحریم‌شده رژیم ایران در روز ۶فروردین ۹۸: 

محمدرضا آل علی/علیرضا اتابکی/رضا دستگیری/(آخوند)آیت‌الله ابراهیمی/ایمان صداقت/علی شمس مولوی/سلیمان ساکان - شهروند ترکیه‌ای/اسدالله صیفی/محمد وکیلی - مستقر در امارات

نهادهای تحریم‌شده رژیم آخوندی: 

شرکت کارگزاری بانک انصار/صرافی انصار/شرکت فناوری اطلاعات انصار/تجارت اطلس دوویز- ترکیه‌ای/صرافی اطلس/شرکت «گلدن کومودیتیز»- امارات/صرافی هیتال/شرکت اطلس ایرانیان/شرکت «لبرا مون»- امارات/شرکت ناریا- امارات/صرافی ساکان/شرکت تجاری ساکان- امارات/شرکت تجاری «بست لیدر»- امارات/زاگرس پردیس کیش

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم ایران و بانک انصار را به‌دلیل کمک‌رسانی به نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم کرده است.

افراد و مهره‌های تحریم‌شده رژیم ایران در روز ۴فروردین ۹۸: 

یادآوری می‌گردد روز جمعه ۲۲مارس (دوم فروردین) وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۴فرد و ۱۷شرکت ایرانی را به لیست تحریم‌های خود افزود.علت این تصمیم، همکاری مستقیم و غیرمستقیم این افراد و شرکتها با پروژه‌های اتمی اعلام شده است. با این گام، اموال تحریم‌شدگان در آمریکا بلوکه و هر گونه معامله با آنها متوقف خواهد شد.

شرکتها و اشخاص تحریم‌شده در حوزه انرژی و دارویی کار می‌کنند. از کلیه شرکتها و افراد به‌طور مشخص نام برده شده است. گروه ابوریحان، گروه بو علی، شرکت پیشرو داروی پردیس، مرکز تحقیقاتی صدرا و مرکز تحقیقات فناوری و علوم شیخ بهایی از جمله آنها هستند.

سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی "سپند"، وابسته به وزارت دفاع رژیم است. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، تأکید کرد که هرکس به نوعی با این وزارتخانه یا با سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی معامله کرده باشد، مشمول تحریم شده یا خواهد شد. او گفت فشار حداکثری بر رژیم ایران به‌منظور جلوگیری از توسعه سلاحهای کشتار جمعی در آن انجام می‌گیرد.

اسامی نهادهای تحریم شده در روز ۴فروردین ۹۸

گروه ابوریحان، گروه بو علی، گروه حیدر کرار، کیمیا پخش شرق، شرکت پیشرو داروی پردیس، پویا الکترو سامان نیرو، مرکز تحقیقاتی صدرا، گروه شهید آوینی، گروه شهید بابایی، گروه شهید چمران، گروه شهید فخار مقدم، گروه شهید کریمی، گروه شهید کاظمی، گروه شهید موحد دانش، مرکز تحقیقات فناوری و علوم شهید شکری، گروه شهید زین‌الدین و مرکز تحقیقات فناوری و علوم شیخ بهایی.

 

اسامی افراد تحریم شده در روز ۴فروردین ۹۸ 

منصور اصغری، محمد مهدی دائمی عطاران، روح‌الله قادری برمی، سعید برجی، رضا ابراهیمی، غلامرضا اطاعتی، محمدحسین حقیقیان، جلال امامی قره حاجیلو، سید اصغر هاشمی‌تبار، مهدی معصومیان، محمدرضا مهدی‌پور، اکبر مطلبی‌زاده، محمدجواد صفری، محسن شفایی.

 

گسترش سلسله تحریم‌ها 

این سری تحریم‌ها ۲۶امین دور تحریم‌های آمریکاست که به رژیم اعمال می‌شود. لازم به یادآوری است که پس از خروج آمریکا از برجام و برگشت تحریم‌های فراگیر علیه رژیم، حکومت آخوندی در تنگنای اقتصادی بیشتری قرار گرفته تا جایی که در هفته‌های گذشته به‌دنبال آلمان، فرانسه هم پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان را لغو کرد.

روزنامه کیهان خامنه‌ای در شماره ۲۸اسفند ۹۷ نوشت: «سالی که گذشت را در حالی شروع کردیم که اغلب مسئولان کشور دچار نوعی سردرگمی استراتژیک بودند. این سردرگمی بیش از هر چیز ناشی از آن بود که منتظر بودند تا ببینند آمریکا با برجام چه می‌کند.»

 

نگاهی به سابقه و شدت تحریم‌ها

در آبان ۹۷هم وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۷۰۰مهره و نهاد رژیم را که به لیست سیاه تحریم‌ها اضافه شدند با جزییات منتشر کرد.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه روز دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷ خود اعلام کرد بود: امروز در بزرگ‌ترین اقدامی که طی یک روز صورت گرفته، دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا بیش از ۷۰۰فرد، نهاد، هواپیما و کشتی (رژیم ایران) را تحریم کرد. این اقدام یک بخش حیاتی در اعمال مجدد تحریم‌های باقی‌مانده اتمی آمریکاست که در ارتباط با برجام برداشته یا رفع شده بود... به این ترتیب شمار اهداف تحریم‌شده رژیم ایران در دوران دولت کنونی آمریکا یعنی طی کمتر از دو سال به بیش از ۹۰۰مورد رسید که بالاترین سطح از فشار اقتصادی ایالات متحده علیه (رژیم) ایران تاکنون به‌شمار می‌رود.

خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: «... اقدام امروز شامل لیست‌گذاری ۵۰بانک و شعبه‌های خارجی و داخلی آنهاست؛ شناسایی بیش از ۴۰۰هدف، شامل ۲۰۰فرد و کشتی در بخش کشتیرانی و انرژی (رژیم) ایران، یک شرکت هواپیمایی (رژیم) ایران و قرار دادن تقریباً ۲۵۰نفر در لیست افرادی که دارایی‌هایشان مسدود شده... (از جمله این لیست‌گذاریهاست)... اسامی آنها تا امروز تحت فرمان اجرایی ۱۳۵۹۹(مربوط به دوران برجام، لیست‌گذاری شده) بود، اما دفتر دارایی‌های خارجی امروز لیست موجود تحت این فرمان اجرایی را پاک کرد... از امروز تبادلات قابل‌ توجه با اغلب افرادی که از لیست فرمان اجرایی ۱۳۵۹۹ به لیست اس.دی.ان. منتقل شدند...، می‌توانند مورد تحریم قرار گیرند

خزانه‌داری آمریکا درباره لیست‌گذاری و تحریم بانک‌های حکومت آخوندی نوشت: اقدام امروز بزرگ‌ترین اقدام طی یک روز توسط دفتر دارایی‌های خارجی است که سوءاستفاده بخش بانکی (رژیم) ایران را برای تأمین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده هدف قرار می‌دهد... رژیم ایران از طریق بخش بانکی، میلیاردها دلار را برای نیروی قدس سپاه پاسداران... سرازیر کرده است....

این بیانیه می‌افزاید: امروز بیش از ۷۰مؤسسه مالی مرتبط با (رژیم) ایران و شعبه‌های خارجی و داخلی آن لیست‌گذاری و یا شناسایی شده و در لیست اس.دی.ان. قرار گرفتند.

خزانه‌داری آمریکا درباره لیست‌گذاریهای مربوط به بخش کشتیرانی رژیم نیز تصریح کرده است که علاوه بر لیست‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی، ۶۵شعبه و مهره مرتبط با آن نیز لیست‌گذاری شده‌اند و ۱۲۲کشتی مربوط به آن نیز شناسایی شدند.

بدین صورت رژیم در ادامه انزوای بین‌المللی در اولین روزهای سال جدید با تحریم‌های جدیدی مواجه شده و حلقه محاصره دورش تنگتر می‌شود.

در ادامه این انزوای منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم حتی از عراق نیز تودهنی‌های محکمی در سفر آخر سال ۹۷ روحانی به بغداد دریافت کرد. در آن سفر، سیستانی صریحاً به روحانی گفته بود اجازه نمی‌دهد عراق صحنه درگیریهای منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم شود.

پیش‌تر نیز با تحریم گروه مزدور حزب‌الله لبنان، عرصه بر رژیم در لبنان هم تنگ شده بود و این‌بار نیز اعلام تحریم‌های جدید با سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان و دیدار با میشل عون و نخست‌وزیر سعد حریری و وزیر کشور ریا الحسن همزمان شده است.

نیازی به توضیح ندارد که با اعمال چنین تحریم هایی، رژیم خامنه‌ای در انزوا و طردشدگی بیشتری قرار خواهد گرفت. امری که ضرورت آن را مقاومت ایران از سال‌ها پیش تأکید و پیگیرانه دنبال می‌کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64995567-aab8-4c64-ac8e-f1378135311e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات