728 x 90

تلفات سنگین و عقب نشینی های شبه نظامیان حوثی در یمن

تلفات سنگین  و عقب نشینی های شبه نظامیان حوثی در یمن
تلفات سنگین و عقب نشینی های شبه نظامیان حوثی در یمن

هم‌زمان با پیشروی نیروهای ارتش ملی یمن با حمایت نیروهای ائتلاف عربی در استانهای مختلف یمن، مواضع شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران یکی پس از دیگری در هم می‌شکند.

به گزارش "اسکای نیوز " نیروهای دولتی یمن در پی درگیریهایی که با شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران داشتند مواضع جدیدی را در شهرستان «باقم» در شمال استان صعده تصرف کردند.

نیروهای ارتش ملی یمن مواضعی را در بلندیهای «الغره» تصرف کردند و در حال پیشروی به سوی مرکز این شهرستان هستند.

اسکای نیوز گفت در این درگیریها دهها تن از شبه‌‌نظامیان حوثی کشته و زخمی شده‌اند. شش تن از فرماندهان شبه‌‌نظامیان حوثی در میان تلفات حوثی‌ها وجود دارند.

به گزارش رسانه‌های عربی طی روزهای گذشته ۴۸تن از شبه‌‌نظامیان در مناطق مختلف ساحل غربی یمن کشته و تعداد دیگری زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارشات، درگیریهای سنگین میان نیروهای مقاومت و ارتش ملی یمن با شبه‌‌نظامیان حوثی در مناطق کوهستانی شهرستان«التحیتا» هنوز ادامه دارد.

در شهرستان«الدریهمی» نیز نیروهای مقاومت عملیات پاکسازی محله‌ها را ادامه می‌دهند تا کنترل کامل خود را بر این شهرستان تکمیل کنند.

 

پیشروی ارتش ملی یمن در استان البیضا

در خبر دیگری اسکای نیوز گفت: نیروهای ارتش ملی یمن با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف عربی روز شنبه ۲۷مرداد ۹۷پیشرویهای جدیدی را در شهرستان «الملاجم» واقع در استان «البیضا» داشته‌اند. این پیشرویها بعد از آن به‌دست آمده است که طی درگیریهای سنگین ارتش ملی یمن با شبه‌‌نظامیان حوثی تلفات سنگین جانی و تسلیحاتی به آنها وارد شد.

در این رابطه فرمانده محور بیحان گفت: نیروهای ارتش ملی یمن توانسته‌اند سلسه بلندیهای الفضحتین، القرض ومنطقه أعشار و بخشهای گسترده‌ای از سلسله بلندیهای «البیاض» را تصرف کنند. او افزوده است که مناطق آزاد شده در اطراف شهرستان «الملاجم» نزدیک به ۶۰کیلومتر مربع است.

او اضافه کرده است که نیروهای ارتش ملی یمن در این راستا خواهند توانست «منطقه استراتژیکی عفار» را نیز آزاد کنند. فرمانده محور «بیحان» اشاره کرده است که شبه‌‌نظامیان حوثی در وضعیت فروپاشی هستند و نخواهند توانست که در مقابل ضربات ارتش ملی یمن و مقاومت مردمی دوام بیاورند.

این فرمانده ارتش ملی یمن از اهالی استان «البیضا» خواسته است تا برای حمایت از دولت قانونی به صفوف ارتش ملی بپیوندند و در آزادسازی این استان از دست شبه‌‌نظامیان حوثی و پایان دادن به جنایات آنها مشارکت داشته باشند.

 

پیشروی ارتش ملی یمن در استان الجوف

در پی درگیریهای روز جمعه ۲۶مرداد ۹۷میان ارتش ملی یمن و شبه‌‌نظامیان حوثی در استان الجوف ۳۵تن از عناصر این گروه کشته شدند و یگانهای هوایی ائتلاف عربی نیز توانستند ۵خودرو شبه‌‌نظامیان حوثی‌ وابسته به ایران را هدف قرار داده منهدم کنند.

به گزارش العربیه، ارتش ملی یمن با پشتیبانی نیروهای ائتلاف توانست در استان الجوف چندین سلسله کوه‌های استراتژیک واقع در دره «سلبه» را به کنترل خود درآورد.

سرتیپ فیصل العفراء، سخنگوی رسمی لشکر یکم گارد مرزی در ارتش یمن در گفتگو با العربیه اعلام کرد، لشکر یکم مرزبانی یمن با انجام حملاتی مهمترین مواضع شبه‌‌نظامیان حوثی در دره «سلبه» را هدف قرار داده و در این میان کوه‌های «قشعان»، «الجله»، «المیفعه»، «المنقل» و«مشاقل» را به تصرف خود درآورد.

العفراء همچنین افزود که شبه‌‌نظامیان حوثی خسارت‌های جانی، مادی فراوانی را متحمل شده و تعداد زیادی از خودروها و تجهیزات نظامی آنها منهدم شده است.

ده‌ها تن از شبه‌‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در پی حملات ارتش یمن و نیروهای ائتلاف پا به فرار گذاشته تعداد زیادی از تجهیزات نظامی از قبیل تفنگ های دوربین دار و گلوله‌های آر پی جی را در صحنه به جا گذاشته‌اند.

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4663573e-3d96-40c0-81f5-701956642651"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات