728 x 90

ترور فعالان سوری بدست عناصر بنیاد گرا

رائد فارس به همراه حمود جنید
رائد فارس به همراه حمود جنید

رسانه‌های عربی روز جمعه گذشته خبر ترور دو تن از فعالان انقلاب سوریه در شمال این کشور را منتشر کردند.

به گزارش العربیه رائد فارس و حمود جنید دو فعال سوری در شهر کفر نبل واقع در استان ادلب پس از نماز جمعه در دوم آذر ۹۷به‌دست افراد ناشناس که گفته می‌شود با گروه‌های بنیاد گرا مرتبط بوده‌اند ترور شدند.

تلویزیون اورینت در ارتباط با آنها گفت:

رائد فارس به همراه همکارش حمود جنید بعد از نماز جمعه توسط افراد ناشناس ترور شد. مردم آنها را به یکی از بیمارستانهای شهر کفر نبل بردند ولی هنگام انتقال جان باختند. تا این لحظه افرادی که او را ترور کردند ناشناس باقی مانده‌اند.

این دو فرد تاثیر به‌سزایی بر روی مردم داشتند چرا که تلاش می‌کردند تصویر انقلاب سوریه را به کشورهای دیگر منتقل کنند. رائد فارس در سال ۲۰۱۴نیز هدف ترور قرار گرفته  توسط یکی از گروه‌های بنیاد گرا دستگیر شده بود.

او یکی از فعالان حقوق‌بشر سوریه بود و در پروژه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و حقوقی دست داشت. او دفاتر انقلاب سوریه را تشکیل داد و علاوه بر آن تعدادی مجتمع مدنی را در شهر کفر نبل و اطراف این شهر تحت نظارت خود داشت.

 

دفتر جیمز جفری نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا برای تعامل با سوریه در ارتباط با این تهاجم تروریستی گفت:

ما از گزارش ترور رائد فارس و حمود جنید عمیقاً غمگین شدیم. رائد و حمود وطن پرستان و فعالانی بودند که زندگی‌شان را وقف ساختن یک آینده بهتر برای سوریه و مردم آن کردند. آنها به‌عنوان سمبلهای انقلاب سوریه و بهترین جوانان سوریه اولین انقلابیونی بودند که خلاقیتها و مهارتهایشان را بکار گرفتند تا به مردم و کشورشان خدمت کنند. آنها کمک کردند که آرزوهای مردم سوریه در مبارزه‌شان برای آزادی از نیروهای مستبد و دروغ را به جهان منتقل کنند.

رائد و حمود هرگز از بیان واقعیت و حفظ ارزشهای اصیل انقلاب دریغ نکردند. مردم سوریه و جهان همیشه پلاکاردهای معروف رائد در کفرنبل را به یاد خواهند آورد و فیلمهای حمود همیشه به‌عنوان اسناد جنایتهای رژیم اسد علیه مردم این کشور، خدمت خواهد کرد. مبارزه آنها برای آزادی و واقعیت ادامه خواهد یافت. دستهای خائن، جنایتکار و بدخواه مسئول ترور آنها نمی‌تواند در پاک کردن میراث آنها موفق شود و موفق نخواهد شد.

آنها به‌عنوان قهرمان زندگی کردند و به‌عنوان قهرمان در دل انسانهای شریف و صادق به حیات خود ادامه خواهند داد.

رحمت و بخشش برای ارواح آنها و تسلیت به خانواده‌ها و نزدیکان آنها.

سفیر جیم جفری،نماینده ویژه وزیر خارجه برای تعامل با سوریه

جوئل ریبورن،معاون دستیار وزیر خارجه و فرستاده ویژه برای سوریه

تشییع جنازه رائد فارس در استان ادلب

تشییع جنازه رائد فارس در استان ادلب

 

خبرگزاری العربیه در این رابطه نوشت:

فارس یکی از بنیانگذاران رادیو "فریش" بود و در کنار این مسئولیت مدیریت سازمان اتحادیه دفاتر انقلاب سوریه که با نام اختصاری URB شناخته می‌شد را به‌عهده داشت. حمود جنید نیز عکاس و فیلم‌برداری بود که با فارس در همین اتحادیه کار می‌کرد.

سایت عرب ۴۸نوشت:

از آغاز انقلاب سوریه در ماه مارس سال ۲۰۱۱، مردم شهر کفر نبل در شمال سوریه، هر هفته با پلاکاردهای متنوعی روبه‌رو می شدند که در آن روح مبارزه دمیده شده بود و بعضاً رژیم اسد را به تمسخر می گرفت.

ولی جمعه گذشته انقلاب سوریه دو تن از برجسته‌ترین رهبران جنبش مسالمت‌آمیز خود را در شهر کفر نبل از دست داد. رائد فارس و دوست صمیمی او، حمود جنید با آتش افراد ناشناس ترور شدند.

احتمال می‌رود که آنها به‌دست گروه‌های بنیاد گرا به‌ شهادت رسیده باشند.

رائد فارس به همراه جوانان سوری

رائد فارس به همراه جوانان سوری

  

 

 این دو فعال سوری طی سالهای انقلاب سوریه بر خواسته های انقلاب تاکید داشتند و در مقابل سرکوب رژیم اسد و دیگر گروههای بنیاد گرا ایستادگی می کردند . آنها نمی خواستند که به دلیل مبارزه با رژیم اسد به دام گروههای بنیاد گرا بیفتند و به عضویت آنها درآیند .

سایت جمهوریه سوری در مقاله ای با عنوان  افراد شناخته شده رائد فارس و حمود جنید را ترور کردند  نوشت: رائد و حمود دیروز رفتند ولی پیش از آنها دهها هزار سوری  در آرزوی  یکزندگی بهتر و عدالت ، جان باخته اند . برای گرامیداشت تمامی کسانی که جان باخته اند چیزی  جز اصرار بر خواسته های برحق و عدالت نداریم  چرا که این تنها راه برای رسیدن به زندگی بهتری است که رائد و حمود در آن قدم گذاشته بودند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83d61f81-a84e-4151-a44f-3c66065dbf13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات