728 x 90

قيام هاي خاورميانه,بحرين ,

هزاران تن برای اصلاحات در بحرین تظاهرات کردند

-

تظاهرات در بحرین - آرشیو
تظاهرات در بحرین - آرشیو
به گزارش خبرگزاری رویتر ۲۱خرداد، روز شنبه هزاران بحرینی با سردادن شعار ”ما پیروز هستیم“، برای یک تظاهرات برای اصلاحات سیاسی، در اولین تظاهرات بزرگ از هنگام سرکوب جنبش اعتراضی دموکراسی توسط این کشور عرب خلیج فارس در ماه مارس، گردهم آمدند. بحرین برای متوقف کردن اعتراضها علیه حکومت خاندان سنی خلیفه بر جمعیتی با اکثریت شیعی، در ماه مارس از عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیرو وارد کرد و حکومت نظامی اعلام نمود که در هفته گذشته پایان یافت.

دولت گفت که این برنامه‌ها هدف فرقه‌یی دارند و توسط قدرت شیعه ایران، در آنسوی آبهای خلیج فارس، کمک دریافت می‌کنند. اپوزیسیون این را انکار می‌کند.
شیخ علی سلمان، رئیس گروه اپوزیسیون وفاق که این رویداد را سازمان داده است، گفت: ”برخی سعی می‌کنند درخواستهای ما را به نفع خودشان تغییر داده، آنها را به درخواستهای شیعی تبدیل کنند. این صحت ندارد. ما به یک ایران فرانمی‌خوانیم، بلکه به ایجاد اصلاحات سیاسی با شیعه و سنی فرامی‌خوانیم که به نفع تمام بحرینی‌ها خواهد بود“.
او، در حالی که جمعیت در پشت سر وی فریاد می‌کشد ”صلح‌آمیز، صلح‌آمیز“ گفت: ”ما به شیوه صلح‌آمیز ادامه خواهیم داد و تظاهراتهای صلح‌آمیزمان را ادامه خواهیم داد“.

در حالی که وفاق عازم یک گفتگوی ملی به درخواست پادشاه در ماه آینده است، این تظاهرات احتمالاً یک نمایش قدرت توسط وفاق، اصلی‌ترین گروه اپوزیسیون شیعه بحرین تلقی خواهد شد…
معترضانی که پرچمهای بحرین را به اهتزاز در آورده بودند، به خیابانها ریختند و بسیاری دیگر از پشت‌بامهای اطراف نظارت می‌کردند.
مردم از اطراف شهر وارد شدند که به ترافیک‌هایی با صفهای ۲کیلومتری منجر شد. هلیکوپترهای دولتی بر فراز جمعیتی که علائمی بالا برده بودند که می‌گفت ”کشور برای همه است“، پرواز می‌کردند.
طبق آمار اپوزیسیون بیش از 10هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. وزارت کشور گفت 4هزار نفر جمع شدند… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c0367a9-abe9-4df2-ae09-80a7a6563b4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات