728 x 90

اعدام زندانی سیاسی اهل سنت انور خضری پس از ۱۵سال حبس

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام زندانی سیاسی اهل سنت انور خضری پس از ۱۵سال حبس

پیش از این چهار هم پرونده انور اعدام شدند، خسرو بشارت ششمین نفر این پرونده به سلول انفرادی منتقل شد

۵۹ اعدام در۱۲روز اول اردیبهشت، فراخوان به اقدام فوری برای نجات جان دو هم پرونده انور

صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، دژخیمان خامنه‌ای انور خضری زندانی سیاسی اهل تسنن را بعد از تحمل ۱۵ سال حبس در زندان قزلحصار اعدام کردند. دژخیمان به‌خلاف معمول در روزهای قبل از اعدام به خانواده انور اجازه ملاقات ندادند.

انور خضری به همراه ۶ تن دیگر از هموطنان اهل تسنن در آذر ماه ۱۳۸۸ دستگیر و در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه برای گرفتن اعتراف‌های اجباری به‌شدت شکنجه شدند. آنها در اسفند ۱۳۹۴ به اتهام"اقدام علیه امنیت ملی"،"تبلیغ علیه نظام"و"افساد فی‌الارض" توسط آخوند جنایتکار محمد مقیسه (ناصریان) و بار دیگر در خرداد ۱۳۹۷ توسط سردژخیم صلواتی به اعدام محکوم شدند و دیوان عالی آخوندها در سال ۱۳۹۸ این احکام را مورد تأیید قرار داد.

اتهام انور و ۶ هم پرونده او هلاکت امام جماعت خامنه‌ای در مسجد خلفای راشدین مهاباد در اثنای قیام در آذر ۱۳۸۸ بود. پیش از این فرهاد سلیمی، داوود عبداللهی، ایوب کریمی و قاسم آبسته، چهار هم‌پرونده انور خضری در ۳بهمن، ۱۲دی، ۸ آذر و ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در قزلحصار اعدام شدند. دو نفر دیگر خسرو بشارت و کامران شیخه در قزلحصار هم‌چنان زیر حکم اعدام به سر می‌برند. خسرو بشارت به سلول انفرادی منتقل شده و به‌نحو قریب الوقوعی در معرض اعدام قرار دارد.

همزمان صبح امروز مجید براتی و فرزاد گراوند دو زندانی دیگر در قزلحصار اعدام شدند. سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت علاوه بر ۵زندانی که اعدام آنها در اطلاعیه روز گذشته اعلام شد، فرامرز مرادی در اردبیل، موسی فاضلی در قم و سعید ایمانی در زندان پارسیلون خرم‌آباد حلق‌آویز شدند. روزهای یکشنبه ۹ و دوشنبه ۱۰ اردیبهشت نیز علاوه بر ۱۳زندانی که اعدام آنها در اطلاعیه روز گذشته اعلام شد، ۴زندانی دیگر در زندان دستگرد به‌دار آویخته شدند. به این ترتیب در ۱۲روز اول اردیبهشت دست‌کم ۵۹زندانی توسط دژخیمان روانه چوبه‌های دار شدند.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و اتحادیه اروپا را به اقدام فوری برای توقف ماشین کشتار آخوندها و نجات زندانیان زیر اعدام، به‌ویژه زندانیان سیاسی و دو هم پرونده انور خضری فرا می‌خواند. سکوت و بی‌عملی در برابر پدرخوانده ترور و اعدام و کشتار مشوق رژیم در استمرار و تشدید جنایت در داخل و خارج ایران است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (اول می‌۲۰۲۴)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d254729-9c03-4526-a712-870c6003c876"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات