728 x 90

بازتاب مقاله کن بلک‌ول در تاون هال: بعد از لیست‌گذاری سپاه پاسداران زمان آن است که با مقاومت ایران تعامل کرد

سفیر کن بلکول
سفیر کن بلکول

کن بلک‌ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل ‌متحد در مقاله‌یی که در تاون هال درج شده خواستار نامگذاری تروریستی وزارت اطلاعات رژیم شد.

وی به نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران اشاره کرد و نوشت:‌ نیروی قدس از دست نشاندگانش در خارج حمایت می‌کند، در حالی‌که سپاه پاسداران روی سرکوب داخلی متمرکز است. به این دلیل مریم رجوی این اقدام را بسیار دیر توصیف کرد.

 

دونالد ترامپ و مایک پمپئو قول داده‌اند که فشار علیه رژیم ایران تشدید کنند. آنها بایستی اذعان کنند که گام بعدی فشار، نامگذاری (وزارت اطلاعات و امنیت) رژیم است.

 

متن کامل این مقاله در زیر آمده است:

بعد از لیست‌گذاری سپاه پاسداران زمان آن است که با مقاومت ایران تعامل کرد

سایت تاونهال،۲۷فروردین۹۸ بقلم کن بلکول – تصمیم دولت ترامپ برای نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی بحثی قابل پیش‌بینی را برانگیخته است.

 

خود رئیس جمهور اذعان کرد که این یک حرکت بی‌سابقه بوده است که برخی را وامی دارد که فکر کنند اینکار برای منافع غرب و آینده روابط آمریکا با کشورهایی که سپاه در آنها نفوذ داشته خطرناک است.

اما ما نه می‌توانیم خطر واقعیت نفوذ رو به افزایش بدخواهانه ایران را نادیده بگیریم و نه این‌که در نهایت برای منافع غرب ضروریست که با امپراطوری ایران مقابله کند و [به خودش] برگردانده شود.

نامگذاری سپاه پاسداران مدتهاست که یک احتمال، بوده گرچه سایر دولتها خواسته‌اند تحریم‌ها را روی حامیان انفرادی و شاخه عملیاتی آن یعنی نیروی قدس متمرکز کنند اما در سالهای اخیر ضرورت یک نامگذاری تروریستی افزایش یافته و ضروری‌تر شده بود که به‌دلیل تکثیر گروه‌های افراط‌گرا که مورد حمایت مالی و تسهیلاتی سپاه در سوریه، عراق و جاهای دیگر بوده است.

این جریان، آنچه پرزیدنت ترامپ به‌عنوان تعهد رژیم ایران به استفاده از تروریزم به‌عنوان یک ابزار در دست دولت و سپاه به‌عنوان اهرم اولیه این استراتژی بوده را نشان می‌دهد.

نیروی قدس تلاشها برای حمایت از دست نشاندگان خارجی را هدایت می‌کند در حالی‌که سپاه پاسداران روی سرکوب داخلی در درون جامعه ایران متمرکز است.

به این دو دلیل منتقدان جدی رژیم ایران برای استقبال از نامگذاری اف.ت.او(سازمان تروریستی خارجی) سریع عمل کرده‌اند.

 

مریم رجوی به‌عنوان رهبر اپوزیسیون اصلی شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی این اقدام را بسیار دیر توصیف کرد.

عنصر اصلی تشکیل دهنده شورای ملی مقاومت ایران، مجاهدین خلق(MEK) بوده که تلاشها برای مقابله با سپاه و سایر نیروهای سرکوبگر داخلی را هدایت کرده است و به نقش مهمی که در سرکوب قیام سراسری که عمده شهرهای ایران را در اوایل ۲۰۱۸ در بر گرفت معروف می‌باشد.

برای تظاهر کنندگان ایرانی، فشار غرب بر سپاه پاسداران نه تنها معنایش این است که صلح و ثبات بین‌الملل ارتقا می‌یابد بلکه همچنین علامتی از حمایت بین‌المللی از مردم ایران در مقابله با دیکتاتوری تئوکراتیک می‌باشد.

به هر میزانی که نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط آمریکا، سپاه را از منابع مالی‌اش سلب کند و توانش در سرکوب اعتراضات داخلی را تضعیف نماید؛ گامی قابل‌ توجه در جهت تغییر وضع موجود می‌باشد.

کاخ سفید به این هدف اشاره کرده است.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه مکرراًً گفته است که فشار بر رژیم ایران افزایش می‌یابد تا این‌که این رژیم به فعالیت‌های بدخواهانه‌اش در خاورمیانه بزرگتر خاتمه بدهد و مانند یک کشور نرمال رفتار کند و دیگر تروریزم را با سیاست خارجی قانونی ترکیب نکند

منتقدان این رژیم نیز از این سیاست استقبال کرده‌اند چرا که درک می‌کنند که اینکار، زمینه را برای دولتهای غربی برای پذیرش این ایده که سیاست‌های قاطع ممکن است به خاتمه نظام تئوکراتیک تغییرناپذیر کمک نماید، هموار می‌کند.

رژیم ایران خودش به‌روشنی نسبت به پتانسیل موجود برای سرنگونی‌اش آگاه است و با سراسیمگی قابل انتظاری به آن نقطه می‌رسد.

 

این در طول ۲۰۱۸ روشن بود که ایران به یک سلسله از توطئه‌ها برای ترور فعالآن اپوزیسیون یا حمله به گردهماییهای ایرانیان در تبعید در خاک اروپا دست زد مانند گردهمایی ایران آزاد که شورای ملی مقاومت در ۳۰ژوئن در پاریس ترتیب داده بود.

چنین توطئه‌های تروریستی نشان‌دهنده سرخوردگی و استیصال تهران در عدم خاموش کردن صداهای اپوزیسیون دموکراتیک یا قطع رابطه آنها با سیاست سازان غرب می‌باشد.

قابل توجه است که توطئه‌های ترور ۲۰۱۸ به‌طور کلی نه توسط سپاه که حوزه فعالیتش فراتر از خاورمیانه نمی‌رود بلکه توسط وزارت اطلاعات و امنیت(MOIS) به اجرا درآمد که عملیات تروریستی در سراسر جهان و از طریق شبکه‌یی از عوامل زیرزمینی و سایتهای دیپلماتیک ایران انجام شده است.

 

وزارت اطلاعات و امنیت در داخل ایران در زمینه سرکوب نارضایتی و تبلیغات حول رسانه‌های اجتماعی ایرانی و جامعه ایران به‌طور کل، نقش مهم داشته است.

به انحای مختلف تمرکز وزارت اطلاعات به‌طور قابل توجهی مشابه سپاه پاسداران بوده که از نزدیک با آن کار می‌کند و سیاست آمریکا هم نسبت به آن باید مشابه باشد.

 

پرزیدنت ترامپ و وزیر پمپئو مکرراًً قول داده‌اند که تشدید فشار بر جمهوری اسلامی ادامه می‌یابد تا اهداف آمریکا برآورده گردند.

آنها بایستی اذعان کنند که گام بعدی منطقی در اعمال چنین فشاری گسترش این نامگذاری جدید‌ تروریستی از سپاه پاسداران به مشابهش مویس(وزارت اطلاعات و امنیت) می‌باشد.

سیاست‌هایی که نشان می‌دهند فشار جامعه بین اللملی و فشار از جانب مقاومت دموکراتیک بر رژیم ایران یکی هستند و مشابه می‌باشند، شاید بزرگترین تهدید برای حاکمیت این رژیم باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f3e1d37-6c8a-448c-8dbf-547f54f770d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات