728 x 90

باب منندز: اگر نشود رژیم ایران را متوقف کرد، پایه وسیعتری برای یک گزینه نظامی را بایستی مهیا کرد

سناتور باب منندز
سناتور باب منندز

سناتور منندز، رئیس دموکرات کمیتهٔ روابط خارجی سنای آمریکا روز پنجشنبه ۸مهر در گفتگویی که در یوتیوپ کنگره آمریکا آمده است، درباره نقض تعهدات اتمی رژیم آخوندی گفت: فشار حداکثری یک تاکتیک است نه یک استراتژی، و منصفانه است که بگوییم ما اکنون نسبت به قبل از خروج دولت از برجام در وضعیت خیلی بدتری هستیم. رژیم ایران توسعه و تحقیقات خود را افزایش داده و در حال کار با سانتریفوژهای پیشرفته تری است.

این کشور هم بر سطح غنی‌سازی ذخایر اورانیوم خود افزوده و هم بر ابعاد این ذخایر، یک موضوع عاجل‌تر این است که ایران و نیروهای نیابتی‌اش هم‌چنان به تهدید مستقیم اسراییل و منافع آمریکا در عراق و سوریه ادامه می‌دهند. من به صراحت گفته‌ام که فکر نمی‌کنم بازگشت به برجام برای مهار فعالیت‌های شرورانه ایران کافی باشد.

باب منندز افزود: ما به یک استراتژی جامع نیاز داریم که توسط تحریم‌های بین‌المللی پشتیبانی شود، تحریم‌هایی که هم‌پیمانان ما مایلند اعمال کنند و تحریم‌هایی که رفتارهای شرورانه ایران در منطقه و برنامه موشکهای بالستیکی آن را مهار کند...

این باید به متحدان ما و به ما یک توان جامع‌تر بدهد تا تحریم‌های چند جانبه‌تر و مؤثرتری را ایجاد کند که چالشی واقعی برای ایران ایجاد کند که پیشاپیش در شرایطی بحرانی به‌سر می‌برد با اقتصادی که عمیقاً در بحران است و با کرونا که یک عامل است.

رئیس دموکرات کمیتهٔ روابط خارجی سنای آمریکا گفت: بنابراین در نهایت فکر می‌کنم الآن زمانی است که تلاشهایمان را چند جانبه کنیم زیرا آنها نشان داده‌اند که مایل به بازگشت نیستند. رئیسی هم یکی از افراطی‌ترین آیت‌الله‌ها می‌باشد. بنابراین زمان آن است که اینکار را امتحان کنیم.

زیرا اگر اینکار را بکنیم و اما هنوز نشود آنها را متوقف کرد، دیگر فکر کنم یک پایه وسیعتری برای یک گزینه نظامی جهت اینکار داشته باشیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0ce6035-dc0a-41e5-8be6-694950a194ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات