728 x 90

آمریکا به‌دنبال رفع نگرانی از تبدیل شدن جنگ خاورمیانه به یک درگیری جهانی

جیک‌ سولیوان
جیک‌ سولیوان

روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه در گزارشی از مجمع جهانی اقتصاد سالانه در داوس نوشت: در داوس، دستیار بایدن تلاش می‌کند تا ترس از تبدیل شدن جنگ خاورمیانه به یک درگیری جهانی را آرام کند.
جیک‌ سولیوان، مشاور امنیت ملی پرزیدنت بایدن، روز سه‌شنبه به‌دنبال این بود که به رهبران ارشد جهانی و تجاری اطمینان دهد که جنگ در خاورمیانه، با حمایت ایالات متحده، به یک درگیری جهانی تبدیل نخواهد شد.
سولیوان طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد سالانه در داوس سوئیس گفت که بر ایالات متحده و متحدانش و دیگر قدرتهای منطقه‌ای موظف است که برای جلوگیری از گسترش جنگ، پاسخی مشترک و منسجم ارائه دهند.
این‌که درگیری در دریای سرخ چقدر طول بکشد جیک‌ سولیوان در یک پاسخ ضعیف گفت: چقدر بد می‌شود  بستگی به تمایل کشورهای دارای نفوذ در تهران و سایر قدرتهای خاورمیانه برای واکنش به حملات حوثی‌ها و محکوم کردن آن دارد.
بحرین تنها کشور خاورمیانه است که تاکنون به گروه ضربتی به رهبری ایالات متحده ملحق شده که برای بازدارندگی حوثی‌ها ایجاد شده است، حوثی‌هایی که توسط ایران حمایت می‌شوند و گفته‌اند که حملات آنها در حمایت از فلسطینیان در غزه است. تحلیلگران گفته‌اند که سایر کشورهای منطقه تمایل به همدردی با مردم فلسطین دارند و از همراهی با ایالات متحده، یکی از نزدیک‌ترین متحدان و بزرگترین خیرین اسرائیل، تردید دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56f7cfb2-a0bf-4768-b315-c5da31816bf7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات