728 x 90

فاکس نیوز: بنیاد وابسته به رژیم ایران در سال۱۳۹۲ جایزه قتل رشدی را به ۳.۳میلیون دلار افزایش داد

حمله به سلمان رشدی
حمله به سلمان رشدی

فاکس نیوز روز ۲۲مرداد در گزارشی نوشت: کاخ‌سفید روز جمعه اعلام کرد که حمله به سلمان رشدی، نویسنده کتاب را «قابل سرزنش» می‌داند و مقامات دولت بایدن برای بهبودی او دعا می‌کنند.

سلمان رشدی قبل از سخنرانی در مؤسسه Chautauqua در شهر چاتاکوا در نیویورک مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفت.
گفته شد که فرد مهاجم به‌سرعت به روی صحن جلسه رفت و با چاقو به گردن او ضربه زد. رشدی در یک بیمارستان محلی تحت عمل جراحی قرار دارد.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید در بیانیه‌یی گفت: امروز کشور ما و جهان شاهد حمله محکوم علیه سلمان رشدی بود. این اقدام خشونت‌آمیز وحشتناک است. همه ما در دولت بایدن-هریس برای شفای عاجل او دعا می‌کنیم. ما از شهروندان خوب و امدادگران اولیه برای کمک سریع به آقای رشدی پس از حمله و از مجریان قانون برای کار سریع و مؤثر آن‌که در حال انجام است سپاسگزاریم.

پلیس ایالت نیویورک گفت که یک سرباز ایالتی که برای این رویداد در مؤسسه چاتاکوا منصوب شده بود، مظنون را به نام هادی مطر ۲۴ساله بلافاصله پس از حمله بازداشت کرد. مجری مراسم نیز از ناحیه سر آسیب دید.
اندرو ویلی، نماینده رشدی، به نیویورک تایمز گفت که نویسنده روی دستگاه تنفس مصنوعی است و قادر به صحبت کردن نیست.

یک بنیاد مذهبی نیمه رسمی ایرانی در سال۲۰۱۲ جایزه رشدی را از ۲.۸میلیون دلار به ۳.۳میلیون دلار افزایش داد.

حسن صانعی، نماینده خامنه‌ای و سرپرست بنیاد ۱۵خرداد جایزه اعدام سلمان رشدی را مبلغ ۵۰۰هزار دلار دیگر افزایش داد و به سه میلیون و سیصد هزار دلار رساند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۵شهریور ۱۳۹۲).

یادآوری می‌شود مقاومت ایران حمله به سلمان رشدی که در نیویورک طبق فتوای خمینی در سال۱۳۶۷ صورت گرفته است را قویاً محکوم کرد.

در اطلاعیه شورای ملی مقاومت به‌تاریخ ۲۱مرداد آمده است: خامنه‌ای و دیگر سردمداران رژیم آخوندی در ۳۴سال گذشته مستمراً بر ضرورت اجرای این فتوای ضداسلامی تأکید کرده‌اند.

خامنه‌ای در ۲۵بهمن ۱۳۷۱ گفت: «امام تیری را به‌طرف این مرد فاجر و هتاک پرتاب کرد. این تیر از چله کمان خارج شده و هدف‌گیری هم دقیق بوده، دیر یا زود این تیر به هدف خواهد رسید. بلاشک باید این حکم اجرا شود و اجرا هم خواهد شد». او در ۳۰مهر ۱۳۹۴ در پاسخ به این سؤال که «آیا فتوای ارتداد سلمان رشدی مرتد و کذّاب برقرار است یا خیر؟ تکلیف مسلمانان در این شرایط چیست؟ ”پاسخ داد: «حکم همان است که امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) فرمودند» (خبرگزاری حکومتی میزان).

روز ۶مهر ۱۳۷۷ محمود محمدی سخنگوی وزارت‌خارجه خاتمی و سفیر بعدی این رژیم در انگلستان گفت: «غیرقابل تغییر بودن حکم حضرت امام (در مورد سلمان رشدی) یک واقعیت است». ۹مهر همان سال سازمان تبلیغات اسلامی، یکی از ارگانهای اصلی صدور تروریسم و بنیادگرایی رژیم، اعلام کرد: «این فتوا و حکم تاریخی از موضع حکومت صادر شده و بدین ترتیب یک حکم حکومتی است» و تا وقتی حکومت آخوندی «در ایران بر سرکار است فتوا قابل اجرا خواهد بود».

حسن صانعی، نماینده خامنه‌ای و سرپرست بنیاد ۱۵خرداد جایزه اعدام سلمان رشدی را مبلغ ۵۰۰هزار دلار دیگر افزایش داد و به سه میلیون و سیصد هزار دلار رساند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۵شهریور ۱۳۹۲).

۲۵بهمن ۱۳۹۲ آخوند احمد خاتمی، از اعضای مجلس خبرگان رژیم و از نزدیکان خامنه‌ای، در نمایش جمعه تهران فتوای ارتداد رشدی را یک «فتوای تاریخی» خواند و گفت: «این فتوا در میان مسلمانان تازگی خود را حفظ کرده است و مسلمانان مؤمن به‌دنبال فرصتی هستند تا حکم حضرت امام را اجرا کنند».

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/814633f8-f8b0-48d3-86ea-5199bcd3a6d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات