728 x 90

سوريه ,قيام هاي خاورميانه,

تظاهرات درحال گسترش, دولت بشار اسد را نگران کرده است

-

تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف سوریه - آرشیو
تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف سوریه - آرشیو
تلویزیون سی.ان.ان گفت خبرهای بیشتر از دستگیریها و خشونتهای نگران‌کننده از سوریه می‌رسد و دولت به سرکوب مخالفان خود در سراسر کشور ادامه می‌دهد. تظاهرات در حال گسترش است و این یک علامت نگران‌کننده برای رژیم اسد می‌باشد. تظاهرات عظیمی در برابر دانشگاه دومین شهر بزرگ سوریه شکل گرفت. این فصل جدیدی از اعتراضات و مخالفتها در قیام سوریه می‌باشد.

در حالی که اعتراضات در روز ۱۶مارس با تظاهرات آرامی در دمشق، پایتخت کشور آغاز شد، اما استمرار آن به شهرهای کوچکتر کشیده شد. اولین کشتار در شهر درعا نزدیکی مرز اردن گزارش شد. این قیام در هفته‌های اخیر نیز به سایر نقاط سوریه گسترش یافته است…

در حالی که دانشجویان در شهر (آلپو) اولین تظاهرات عظیم خود را برگزار کردند، مقامات نگران آنند که تظاهرات مجد‌داً در دمشق آغاز شود و مخالفان مناطقی از پایتخت را به تصرف خود درآورند.سی.ان.ان افزود تمامی این وقایع و رخدادهای اخیر مایه نگرانی رژیم سوریه شده است…

به گزارش جدید سازمان ملل متحد، به‌رغم ممنوعیت صادرات سلاح توسط رژیم ایران بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، این رژیم هم‌چنان به سوریه سلاح می‌فرستد. لذا آیا این اقدام رژیم به جامعه جهانی دلیل بیشتری برای اتخاذ عمل نمی‌دهد؟

کریستوفر هیل سفیر سابق آمریکا در عراق گفت؛ … در سوریه اپوزیسیون، فاقد یک رهبری است، و سیاست خارجی آن هم نامشخص است. سایر کشورها هم، مانند ایران که موافق تحولات سوریه نیستند در آن‌جا حضور دارند. بنابراین فکر می‌کنم برخلاف آن‌گونه که در لیبی پیش رفت، یک برخورد بین‌المللی با سوریه نسبتاً دشوار باشد.

برخورد اسد و خانواده او در سرکوب شورشها در گذشته بسیار بی‌رحمانه بوده است حتی به میزانی که قذافی هم تصورش را نکرده است. این وضعیت دهشتناک در سوریه یک اقدام دستجمعی را می‌طلبد. باید با تأسف بگویم تا این‌که یک اقدام بین‌المللی از سوی شورای امنیت صورت گیرد، اوضاع در سوریه رو به وخامت خواهد رفت.
سوریه یک مشکل بسا پیچیده‌تر از لیبی است. صلح اعراب و اسراییل و همسایگی با عراق و روابط قوی آن با رژیم ایران و عربستان دو عامل در معادله سوریه هستند. بنابراین سوریه درست در کانون این منطقه قرارگرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb9ceb68-de8a-4e97-8b91-b80ca025c78f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات