728 x 90

انفجارات عراق,دخالت رژيم در عراق,

نقش سپاه پاسداران در راه‌اندازی شبه‌نظامیان عراقی

-

شبه نظامیان عراق
شبه نظامیان عراق
یکی از اعضای حزب‌الدعوه نوری مالکی به نقش سپاه پاسداران در راه‌اندازی شبه‌نظامیان این گروه و گروههای مزدور دیگر اعتراف می‌کند.

علی السکافی، از اعضای حزب‌الدعوه، می‌گوید: برادرم ایران بود و عضو فعال حزب‌الدعوه بود. او یک پادگان در کاشان تشکیل داد. قرار بود کسانی که در این پادگان آموزش می‌بینند، به داخل عراق بروند و عملیات انجام بدهند. حزب‌الدعوه، بعد از جنگ پادگانی را در اهواز گرفت و آنجا را به آموزشگاه خود تبدیل کرد. من اوایل سال ۱۹۸۲ در نجف‌آباد اصفهان زیر نظر سپاه پاسداران آموزش دیدم و بعد از آن در لشکر امام حسین که یک لشکر ایرانی است، در دارخوین فعالیت کردم.

علی السکافی افزود: برادرم در حزب‌الدعوه حتی پاسپورت دیپلوماتیک ایرانی داشت.
این عضو حزب‌الدعوه درباره نقش سپاه پاسداران در راه‌اندازی سپاه ۹ بدر نیز گفت: ۹ بدر ابتدا بین ۸۰۰ تا هزار نفر نیرو داشت. در سال ۱۹۸۸ که من بدر را ترک کردم، تعداد نفرات آن به ۵هزار نفر رسیده بود… فرمانده نیروهای ۹ بدر از سپاه پاسداران بود و اسماعیل دقایقی نام داشت که بعد کشته شد. بعد از دقایقی، فرد دیگری به‌نام شمس از قرارگاه رمضان به‌جای او آمد. بعد از شمس هم ابوعلی البصری مسئول نیروهای بدر شد. تا این‌که آخر سر هادی العامری آمد.

این عضو حزب‌الدعوه نوری مالکی به میزان دخالتها و اعمال نفوذ رژیم ایران در عراق اذعان کرد و گفت: اگر رژیم ایران با کسی که الآن در حکومت است، مخالفت کند، آن فرد هیچ وقت در حکومت نمی‌ماند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de71c4dc-31de-4176-b2ec-2ade28920cbd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات