728 x 90

-

وضعیت جامعه اطلاعاتی آمریکا

-

جامعه اطلاعاتی آمریکا
جامعه اطلاعاتی آمریکا
بعد از دو سال تحقیقات در مورد اطلاعات آمریکا، نتیجه‌گیری این است که سیستم اطلاعاتی آمریکا در پرونده‌های خود غرق شده و کنترل چندانی ندارد.   یکی از خبرنگارانی که بر روی این تحقیقات کار کرده می‌گوید علاوه بر دولت، کارمندان و شرکتهای خصوصی هم بر این ارگان کنترل دارند. ویلیام آرکین (william arkin) از واشنگتن پست می‌گوید: هر سازمان دولتی که در سراسر آمریکا فعالیت دارد چندین شرکت خصوصی را استخدام می‌کند و این شرکتها از آن سازمان دولتی تغذیه می‌کنند. این شرکتهای خصوصی فقط چندتا نگهبان شب یا سرایدار نیستند، آنها در کنار این سازمانهای دولتی قرار گرفته‌اند و در حال نظارت بر روی وضعیت می‌باشند، در سیاست نفوذ دارند و    به مقامات رده بالا مشورت می‌دهند.

تیم تحقیقاتی واشنگتن پست گزارش کرده است که ۱۲۷۱ سازمان دولتی و ۱۹۳۱شرکت خصوصی در حال حاضر بر روی مقابله با تروریسم، امنیت ملی و اطلاعات فعالیت می‌کنند. این فعالیتها در بیش از ۱۰۰۰۰ نقطه در سراسر آمریکا صورت می‌گیرد و در حال حاضر بیش از ۸۵۴۰۰۰  نفر هستند که اطلاعات به کلی سری در دست دارند.
کمبود هماهنگی میان این سازمانهای اطلاعاتی وجود دارد. نتیجه نهایی این است که اطلاعات آمریکا آنقدر بزرگ است که هیچ‌کس نمی‌داند که چقدر خرج دارد، چند نفر در این کارها دخیل هستند و چقدر کارهای مختلف در آن صورت می‌گیرد…

ویلیام آرکین می‌گوید: مدارک نشان می‌دهد که افراد در داخل دولت نگران هستند که این سیستم اطلاعاتی به چه سمت و سویی می‌رود. سؤال اصلی مردم آمریکا این نیست که آنها چقد در این موضوع دخیل هستند؟ بلکه این است که پول مالیات آنها کجا می‌رود؟ و آیا کنگره این موضوع را نادیده می‌گیرد؟ و باز مدارک نشان می‌دهد که کنگره امکانات کافی برای بررسی مخارج نیم تریلیون دلاری ماموریتهای جامعه امنیت ملی را ندارد. کنگره فقط می‌تواند در سطح کار کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5f71292-920b-4449-a5d9-59fa7778e296"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات