728 x 90

انتخابات عراق,

الوطن عربستان: صالح المطلک به علاوی علیه قیمومیت رژیم ایران کمک می‌کند

-

دکتر صالح مطلک
دکتر صالح مطلک
روزنامه الوطن چاپ عربستان سعودی با عنوان «صالح المطلک به علاوی علیه قیمومیت رژیم ایران کمک می‌کند»، نوشت:
المطلک رهبر جبهه گفتگوی ملی عراق پیوستن به هر ائتلافی که باعث متلاشی شدن لیست العراقیه به رهبری ایاد علاوی بشود را رد کرد و بر اصرار جبهه بر حق کاندیدش برای نخست وزیری دولت آینده که ایاد علاوی است تأکید کرد. صالح المطک معتقد است آنچه که علیه العراقیه در جریان است در کادر قیمومیت رژیم ایران است به‌خصوص که بسیاری از رهبران احزاب شیعه و کرد جلساتی در تهران برگزار کردند و با طرحهای رژیم ایران که بارزترین آن دور کردن علاوی از تشکیل دولت و زیر علامت سؤال بردن حقانیت او برای تشکیل دولت از طریق حکم ”اخیر دادگاه فدرال“ است.

صالح المطک به ”الوطن“ گفت ”اشاره‌هایی از سوی ائتلاف دولت قانون به رهبری مالکی دریافت کردیم که تمایل دارد یکی از پستهای وزارتخانه‌های کلیدی را در مقابل حمایت از او برای دور دوم نخست وزیری بما بدهد، ولی ما آنرا رد کردیم چرا که هم‌چنان به وحدت لیست العراقیه و رهبر آن ایاد علاوی وفادار هستیم و معتقدیم که طرح ملی لیست العراقیه تنها راه نجات عراق است، لذا قصد نداریم به یک ائـتلاف فرقه‌گرایانه که با برنامه ما در تضاد است بپیوندیم“ .

صالح المطلک گفت ”ما به کسانیکه تلاش می‌کنند با کنار گذاشتن لیست العراقیه دولت تشکیل بدهند هشدار می‌دهیم، طرفداران العراقیه که بیشترین تعداد کرسی را به این لیست در پارلمان آینده دادند مطلقا مصادره خواسته‌شان را نمی‌پذیرند و به نظر من مردم عراق رای دیگری خواهند داشت که ممکن است به بازگشت روند سیاسی به عقب منتهی شود چیزی که ما خواستار آن نیستیم“ .

الوطن افزود: هانی ابراهیم عاشور مشاور مطبوعاتی العراقیه در مورد موضع لیست العراقیه نسبت به شرایط فعلی صحنه سیاسی عراق گفت العراقیه همه احتمالات از جمله دخالت آشکار ایران برای تشکیل دولت را در محاسبات خودش وارد کرده است و به موضع متحدی رسیده است که عبارت است از ”ضرورت مخالفت با هر گونه دخالت و هم‌چنین وفاداری به علاوی به‌عنوان کاندیدای نخست وزیری و حفظ وحدت و یکپارچگی لیست و ائتلاف کردن با همه جریاناتی که با طرح العراقیه موافق هستند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94f970b2-bcc9-41e5-822d-d3dd329297e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات