728 x 90

ارتش ملی یمن: کشته شدن ۳۷تن از حوثی‌ها در شمال یمن

کشته شدن شبه‌نظامیان حوثی طرفدار رژیم ایران
کشته شدن شبه‌نظامیان حوثی طرفدار رژیم ایران
 
ارتش ملی یمن از کشته شدن 37تن از شبه‌نظامیان حوثی که از رژیم ایران فرمان می‌گیرند، خبر داد.
 
 
 کشته شدن شبه‌نظامیان حوثی طرفدار رژیم ایران
مرکز اطلاع‌رسانی منطقه پنجم ارتش ملی یمن صبح امروز 25شهریور 96 دراطلاعیه‌یی اعلام کرد: «در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی طی 24ساعت گذشته به مقر کودتاچیان؛ شامل حوثی‌ها و حامیان علی عبدالله صالح در شهر میدی و حرض استان حجه در مرز عربستان سعودی 37تن از آنها کشته شده‌اند».
 
 
کشته شدن شبه‌نظامیان حوثی طرفدار رژیم ایران

شهرهای حرض و میدی طی 2سال گذشته شاهد درگیریها میان نیروهای دولتی یمن با شبه‌نظامیان حوثی طرفدار رژیم ایران و نیروهای حامی صالح بوده است. شرق شهر میدی در اوت گذشته از دست حوثی‌ها آزاد شد.

بیشتربخوانید:

 جنگ مناصب بین شبه‌نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح
روز جمعه 24شهریور 96 سومین درگیری مسلحانه میان شبه‌نظامیان حوثی طرفدار رژیم ایران با نیروهای علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن در استان تعز رخ داد، شماری از دو طرف کشته و زخمی شدند.

این سومین درگیری است که میان این دو به‌وجود می‌آید و همدیگر را به خیانت متهم می‌کنند. اولین درگیری در صنعا بر سر غصب مناصب رخ داد که 3نفر از شبه‌نظامیان و یکی از فرماندهان نیروهای علی عبدالله صالح کشته و چندین نفر دیگر از طرفین زخمی شدند.

جنگ مناصب میان شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح در یمن

اختلاف میان کودتاگران حوثی و علی عبدالله صالح در یمن ابعاد گسترده‌تری یافته است: گزارشی از تلویزیون العربیه 23شهریور 96:
شبه‌نظامیان حوثی یمن عناصر علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع را از مناصب حکومتی برکنار می‌کنند و عناصر خود را به جای آنها می‌گمارند. این امر باعث نارضایتی حزب علی عبدالله صالح شده است. آنها می‌گویند این تصمیمها یک جانبه بوده و برخلاف مشارکت میان این دو گروه است.

جنگ مناصب بین شبه‌نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح

اختلاف میان عوامل دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح و شبه‌نظامیان حوثی بر سر مناصب دولتی امر جدیدی نیست. صالح الصماد رئیس شورای سیاسی حوثی‌ها با صدور حکمی رئیس شورای عالی قضایی این کشور و نمایندگان و مشاوران وزارت دارایی در دولت کودتا را تغییر داده است.

منابع مطلع در صنعا می‌گویند تصمیم های صماد برای بیرون کردن طرفداران علی عبدالله صالح از مناصب دولتی بوده و بدون مشاوره با شرکای کودتا انجام شده است.

همین منابع می‌گویند حوثی‌ها چنین تصمیماتی را با استفاده از زور گرفته و تلاش دارند خود را قدرتمندتر از شریک کودتاگر خود نشان دهند.

در صنعا پایتخت یمن فضا ملتهب است و عناصر مسلح حوثی در نقاط مختلف شهر مستقر شده‌اند.

یکانهای گارد ریاست‌جمهوری وابسته به علی عبدالله صالح نیز برای مواجهه با دستگیریهای محتمل افسران و سربازان خود در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6874e0cc-5efc-44e5-9b17-118722b56bb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات