728 x 90

اخبار افغانستان,اخبار خاورمیانه,

ورود رئیس ستاد ارتش آمریکا به کابل

-

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا
ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا
ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه ۵تیر 96 در یک سفر از پیش اعلام نشده به کابل پایتخت افغانستان وارد شد.

در این سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا قصد دارد که با شرکای افغان دیدار کرده و در ضمن تلاش‌های مأموریت 'حمایت قاطع' ناتو را بررسی کند.

ژنرال دانفورد در حالی به کابل سفر می‌کند که قرار است تا چند هفته دیگر استراتژی جدید دولت آمریکا برای مقابله با طالبان اعلام شود.

خبرگزاریها گزارش کردند که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مایل است سه تا پنج هزار سرباز دیگر برای کمک به ارتش افغانستان به این کشور اعزام کند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، دو هفته پیش به کنگره این کشور گفت 'آمریکا در حال حاضر در وضعیت پیروزی در جنگ با طالبان نیست، اما این وضع به‌زودی تغییر می‌کند.'

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به پیشنهاد ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان در مورد اعزام نیروی بیشتر به افغانستان گفت که نیروهای جدید بیشتر در زمینه آموزش، مشورت‌دهی و همکاری با نیروهای افغان فعالیت خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b538ae1d-0e14-488d-ae89-591e6c276286"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات