728 x 90

فساد اقتصادى,

مناظره؟ یا مسارقه!

-

 -
-
در یکی از آثار برجسته‌ی ادبیات فارسی به‌نام «کیمیای سعادت»، آمده است: «هیچ چیز دوستی را چنان تباه نکند که مناظره کردن».
حال اگر مناظره کنندگان، نه دوست بلکه رقیب و دشمن یکدیگر باشند، آنگاه کل آن مناظره، تباه اندر تباه است و مناظره کنندگان همه «تبهکار».
این حکایت رژیم ضد‌انسانی آخوندی است که بالاترین کارگزارنش مناظره نمایش انتخاباتی خود را به افشای فساد، اختلاس و کلاهبرداریهای یکدیگر بدل کردند.

سومین مناظره نامزدهای نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم طبق برنامه، قرار بود به موضوعات اقتصادی پرداخته شود. معمولاً در مناظرهٴ انتخاباتی سایر کشورها، کاندیداها مواضع و خطوط سیاسی و اقتصادی یکدیگر را به نقد و چالش می‌کشند. اما در مناظره‌های رژیم آخوندی، به‌طور خاص در سومین مناظره، کاندیداها فقط به دزدی‌های یکدیگر پرداختند. به قدری که شاید اگر فقط یکی از این اتهامات متوجه یک شهروندی عادی می‌شد، کافی بود تا او چنان مجازات شود که زندان، کمترین آن محسوب می‌شد. به دو سه نمونه از شهروندان عادی در این رابطه توجه کنید:
روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت 96 رسانه‌های رژیم از صدور حکم ضدانسانی قطع دست توسط دادستان تهران خبر دادند. زندانی یک پسر جوان و مربی کشتی است…
روز 28مهر 95 نیز خبرگزاری حکومتی ایسنا به‌نقل از همشهری خبر داد: «… سارق که وسایلی مثل تلویزیون، لپ تاپ، چرخ خیاطی، مایکروفر و… را سرقت کرده بود، توسط قوه ‌قضاییه به قطع دست محکوم شد».

یک مورد دیگر:
«ساعت ۱۱:۳۰ نوزدهم بهمن سال 1392، به بانک ملی شعبه بولوار مشهد دستبرد زدند و 129 میلیون تومان وجه نقد را به سرقت بردند… قاضی، متهم این پرونده را به قطع دست راست و پای چپ محکوم کرد… قضات اجرای احکام در زندان مرکزی مشهد حضور یافتند و حکم قطع دست راست و پای چپ (رحمان. ک) اجرا شد». (سایت حکومتی عصر ایران، به‌نقل از باشگاه خبرنگاران- 14مرداد 94)
حالا در نظامی که به‌خاطر سرقت یک تلویزیون و لپ تاپ، دست و پای یک جوان را می‌برند، به نظر شما با افراد زیر چه‌کار باید کرد؟
افرادی که صرف‌نظر از یک قطار از بالاترین مناصب نظامی، قضایی و امنیتی که طی 38سال حکومت ننگین عهده‌دار بودند، فقط یک قلم در مناصبی چون رئیس‌جمهور کشور، دادستان کل کشور و شهردار پایتخت کشور قرار داشته و دارند.

واقعیت این است که این مناظره قبل از هر چیز، صحنه‌یی شد برای آشکار شدن بی‌سابقه‌ی دزدی‌های کسانی که با عبور از فیلتر ضخیم و سفت و سخت شورای نگهبان اجازهٴ ورود به انتخابات برای رئیس‌جمهور شدن را پیدا کرده بودند؛ یعنی منصبی که بعد از ولی‌فقیه، دومین مقام کشور است.
مناظره آنها به زبان آخوندی یک «محاربه» بود و آنها مصداق واقعی «مفسد فی‌الارض» هستند.
راستی آنها به یکدیگر چه گفتند؟!
آخوند رئیسی:
اعلام می‌شود آقای روحانی نزدیک‌ترین فرد شما دارد فساد می‌کند، نه تنها بر خورد نمی‌کنید، بلکه مقاومت می‌کنید.

آخوند روحانی:
در پرونده 12هزار میلیارد تومانی که یک ور آن قاضی بود و یک ور آن هم آقایی بود که فرار کرد. شما اگر با فساد مخالف هستید از پرونده‌یی که از آن مطلع هستید چرا اقدام نکردید؟

پاسدار قالیباف:
فساد حقوق نجومی شما در آمده بود. مشاور آقای روحانی، آقای نجفی جلسه گذاشت… در آن جلسه گفتند کار سیاسی بکنیم که جلوی خرابکاری و کثافت‌کاری حقوق‌های نجومی گرفته شود. این همان روحیه‌ای است که 4درصدی‌های آن خیلی پر رو هستند. اگر بانکی تخلف کرده برخورد کنید. از جمله بانک گردشگری برادر خودتان.

جهانگیری:
آقای قالیباف املاک مردم را 220 میلیارد تومان املاک کشور را چه کردید… در ستاد مبارزه با مفاسد که به ریاست من تشکیل شد مسئولان مجلس حضور داشتند این موضوع مطرح شد، چرا جلوی تفحص مجلس را گرفتید؟ چرا جلوی تحقیق و تفحص شورای شهر را گرفتید؟ چرا کسی که افشا کرد، او را سه ماه در سلول انفرادی زندانی کردید؟ آقای قالیباف شما بیشترین تخلفات را انجام داده‌اید این مؤسسات اعتباری را شما ایجاد کردید. بانک قوامین چه وضعیتی دارد؟ شما می‌دانید در بانک شهر چه می‌گذرد. من به‌خاطر رعایت مسائل ملی نمی‌گویم…

پاسدار قالیباف:
آقای جهانگیری، وقتی وزیر بودید، املاک نجومی را خود شما بردید. همین زمینی که الآن در ونک در منطقه 3 آمدید 350 متر زمین گرفتید متری 140هزار تومان… مجلس، تحقیق و تفحص را روا ندانست چون شما سیاسی‌کاری کردید. مدارکی هست که شما این املاک را گرفته‌اید.

آخوند رئیسی:
امروز 18 میلیارد قاچاق کالا وارد کشور می‌شود دستگاه اجرایی دارد پرونده درست می‌کند نکته مهم این است که… دولتی که مسئولان خودشان در بخش خصوصی باشند و از این طرف کار دولتی انجام بدهند این موضوع نمی‌تواند تحقق پیدا کند.

آخوند روحانی:
نکته‌ای برای آقای رئیسی، هر تهمتی می‌خواهید بزنید شما قاضی هستید دست‌تان باز است هر کاری می‌توانید بکنید می‌توانید همه علما را دستگیر بکنید اما تقاضا دارم خواهش می‌کنم… اگر نبات و پارچه سبز می‌خواهید برای روستاها بفرستید جلوی آن را بگیرید بگذارید برای بعد از انتخابات.

پاسدار قالیباف:
وقتی در یک دولتی… وزرای آن پایه‌گذار حقوق‌های نجومی می‌شوند مثل خود جنابعالی که در دوره وزارت پاداش‌های چند میلیاردی هم تصویب می‌کنید برای خودتان و هم به همکارانتان می‌دهید… وقتی شما کسی را می‌گذارید که مدیر بانک را او معلوم می‌کند و می‌رود رقمی بیش از 400 میلیارد تومان بدون هیچ روالی در حساب دیگری جابه‌جا می‌کند، طبیعتاً قاچاق کالا صورت می‌گیرد.

آخوند رئیسی:
صندوق فرهنگیان 8هزار میلیارد به یغما برده شد… چگونه است که عده‌یی این صندوق را به یغما ببرند… آقای روحانی به این سؤالات پاسخ دهید.

آخوند روحانی:
3 و 4میلیاردی که تحت عنوان دور زدن تحریم بردند چه شد؟ این پول‌ها دست چه کسانی بود؟ چه کسانی به اینها جهانگیری:
شما [قالیباف] می‌دانید بانک سرمایه را به چه کسی و با چه قیمتی واگذار کرده‌اید؟ بانک سرمایه که سهامش متعلق به شهرداری بود به کسی که مفسد اقتصادی بود واگذار کردید. … شما در برج میلاد بستنی طلای 400هزار تومانی برای چه کسی سرو می‌کردید؟
اجازه دادند؟ دستگاه قضا باید به مردم جواب بدهد در این زمینه.

پاسدار قالیباف:
حادثه‌یی این هفته اتفاق افتاد. یک محموله کشف شد که قوه قضاییه اعلام کرد که چند تُن پوشاک بود در یک ویلایی کشف شد که متعلق به یکی از وزرا بود.

آخوند روحانی:
من اگر پرونده سال 84 آقای قالیباف که دست من بود و نگذاشتم پرونده بشود و دعوا کردم که نباید کسی از آن مطلع شود، من اگر آن مردانگی را نکرده بودم، الآن شما اینجا ننشسته بودید.

میرسلیم:
برخی از دولتمردان شما شریک این موضوع (اختلاس) هستند. بانکداری شما الآن بانکداری رباخواری است… اگر مردم متوجه [میزان این اختلاسها] شوند سلب اعتماد خواهد شد.

پاسدار قالیباف:
آقای جهانگیری بانک گردشگری برادر خودتان ر ا جمع کنید. شما خودت در منطقه 3 ونک 385 متر زمین گرفتید متری 140هزارتومان. نجومی بگیر و نجومی‌خور خود شما هستید.

آخوند رئیسی:
دولتی می‌تواند با قاچاق مبارزه کند که خودش تجارت نکند. نه دولتی که وزیرش به جای وزارت، تجارت می‌کند.

آخوند روحانی:
[آقای رئیسی] در فساد 12هزار میلیارد دلاری یک طرفش قاضی فاسد بود و یک طرف مسئولی که الآن در ستاد شماست.

جهانگیری:
[آقای قالیباف] آپارتمان 10میلیارد تومانی را 2میلیارد تومان دادی و تازه گفتی که پول آن را هم 20ساله بدهند. هر کس خواست به این مسأله ورود کند، اجازه ندادی… کسی هم که این موضوع را افشا کرد گرفتید و ۳ ماه در سلول انفرادی زندانی‌اش کردید؟

پاسدار قالیباف:
[آقای روحانی] بیش از 500هزار میلیارد وام داده شده، معلوم نیست به کی.

آخوند روحانی:
۳.۸ میلیارد پول مردم معلوم نیست کجاست. سخنگوی قوه قضاییه در دولت قبل کجا بود؟ نیاز نیست بیشتر از این بگوییم.

پاسدار قالیباف:
می‌دانید که بستگان شما در حوزه‌های مالی چه می‌کنند. برخورد نمی‌کنید چون خودتان هم از این رانت استفاده کرده‌اید. وقتی زمین می‌گیرید 800متر به متری 3هزار تومان، قطعاً شجاعت برخورد با متخلف را ندارید… به مردم بگویید که 385متر زمین را در دهه 80، متری 140هزار تومان گرفتید. چرا به مردم بدبخت نمی‌دهید؟ اگر حق مردم نبود اینگونه نمی‌گفتم.

جهانگیری:
آقای قالیباف شما ظاهراً آمدید که تخریب کنید. من هر چه جز خانه‌ام در تهران دارم مال آقای قالیباف.
آقای قالیباف ادب چیز خوبی است، رعایت بکن.
آخوند روحانی:
در سازمان تأمین اجتماعی که یکی از دوستان قضایی شما [رئیسی] به آنجا رفت و بسیاری از مفاسد و همان نفت هم مفاسدش از آنجا شروع شد و حالا ۳.۸ میلیارد دلار پول مردم معلوم نیست کجاست؛ شما چه کار کردید؟ این کارها با امضای چه کسانی بود؟ بعضی از آنها را الآن آقای رئیسی به خوبی می‌شناسد زیرا در دستگاه بازرسی بوده، در قوه قضاییه بوده.


و آیا پایانی بر این دزدی‌های سرسام‌آور بالاترین سرکردگان حکومت آخوندی متصور است؟
آنچه که در مناظره سوم واقع شد، نه یک مناظره، بلکه یک «مسارقه»! بود. سرقت و چپاول مردم ایران از سوی کارگزاران رژیم آخوندی.
در لغتنامه دهخدا واژه «مناظره» به این صورت معنی شده است: «با هم بحث و نزاع کردن در ماهیت و حقیقت چیزی».
اکنون آیا غیر از این است که مناظره‌های انجام شده همگی بر سر حقیقت و ماهیت رژیم قرون‌وسطایی ولایت‌فقیه بوده است؟ آخر مگر نه این‌که از درون همین نظام است که این همه دزد و غارتگر پدید می‌آید؟
..................
ضمائم: برخی اسناد و مدارک
«… اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم، در سال 89 به‌دلیل دریافت و پرداخت خلاف قانون مبلغ 6 میلیارد تومان به انفصال از خدمت محکوم شد. حکم دیوان محاسبات کشور برای انفصال از خدمت اسحاق جهانگیری را در زیر می‌بینید». (تسنیم- 22اردیبهشت 96)

 
«… لیست کامل اسامی افراد، تعاونی‌ها و سازمانهایی که شهردار تهران به آنها ملک و رانت‌های نجومی داده است+تصاویر و جدول (سایت آفتاب-9شهریور 95)

 
.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d781148-5705-4ebf-8002-5c8734070ed5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات