728 x 90

سوريه,

اپوزیسیون سوریه استفاده روسیه از وتو برای حمایت از رژیم اسد را محکوم کرد

-

سالم مسلط سخنگوی هیأت اپوزیسیون سوریه
سالم مسلط سخنگوی هیأت اپوزیسیون سوریه
اپوزیسیون سوریه تأسف خود را از وتوی روسیه به قطعنامه شورای امنیت در محکومیت رژیم اسد ابراز داشت. روسیه و چین روز چهارشنبه، با به‌کارگیری وتو، مانع از تصویب قطعنامه تحریمها علیه آمران به‌کارگیری سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه شدند.

سالم مسلط سخنگوی هیأت اپوزیسیون سوریه:
ما از اقدام روسیه در به‌کارگیری وتو برای بار هفتم، بسیار متأسف هستیم. این امر بسیار عجیبی است. من فکر می‌کنم اولین باری است که شورای امنیت در تاریخ خود این‌گونه صحنه‌ای را به چشم دیده است. ما در ژنو منتظر هستیم که روسیه چه چیزی در چنته دارد تا روند سیاسی را جلو براند. بویژه‌ اینکه، رژیم اسد در این امر لجاجت کرده و مسیری بیهوده را در پیش گرفته است مگر این‌که روسیه بر آن فشار وارد کند.

از سوی دیگر یاسر فرحان عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه گفت:
قطعنامه اخیر شورای امنیت بسیار روشن و بر پایه قطعنامه 2118 بود که استفاده از سلاح شیمیایی را به شورای امنیت ارجاع می‌دهد تا اقدامهای لازم تحت فصل هفتم صورت بگیرد.

اگر فشار نظامی یا بین‌المللی و سیاسی یا حقوقی و قضایی جهت محاکمه عاملان جنایتهای رژیم اسد وارد نشود، به مسأله انتقال سیاسی پاسخ نخواهد داد. 6سال است که ما دنبال راه‌حل سیاسی هستیم و این رژیم دنبال راه‌حل نظامی است. در نتیجه نیاز به فشار دارد تا روند مذاکرات را در راستای تحقق قطعنامه‌های بین‌المللی بپذیرد. وقتی که انگلستان و فرانسه پا پیش می‌گذارند و پیشنهاد این قطعنامه را به شورای امنیت می‌دهند، درک می‌کنند که این مکانیزم، باعث موفقیت مذاکرات می‌شود... . چه بسا این مکانیزم، پروژه رژیم ایران و رژیم اسد را که از پشتیبانی کامل روسیه برخوردار است به شکست می‌کشاند.

رزمندگان با رژیم اسد و با سرپرستی روسیه و ترکیه توافقنامه آتش‌بس امضا کردند اما رژیم اسد و رژیم ایران مطلقاً به آن ملتزم نبودند. روسیه هم تعهداتی داد که هواپیماها را به‌کار نمی‌گیرد که به این هم ملتزم نبود. روسیه فراموش کرده که طرف ضامن این توافقنامه است. روسیه به تعهداتش در آستانه 2 عمل نکرده است. این امور، روابط ترکیه و روسیه را شکننده کرده است.

ما نیاز به تغییر تعادل‌قوا بر روی زمین داریم. همین امنیت و ثباتی که در مناطق شمالی سوریه توسط رزمندگان ارتش آزادی در عملیات «سپر فرات» محقق شده، برای مردم سوریه و برای ما به‌عنوان اپوزیسیون سوریه، مطلوب است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4be1c28c-0de8-49ad-b78a-898b8147583f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات