728 x 90

«صورت عالی» از آنسوی «عینک» روحانی

زندانی سیاسی ارژنگ داودی
زندانی سیاسی ارژنگ داودی
آخوند حسن روحانی روز 29دی 95 در یازدهمین کنفرانس خبری خود ادعاهای زیادی کرد و از جمله گفت: «مسائل بانکی ایران با بانکهای بزرگ دنیا به‌صورت عالی است»، و بعد با «ریزبینی» آخوندی اضافه کرد، فقط مشکلاتی در مورد نقل و انتقال پول وجود دارد و در زمینه بانکی هنوز باید تلاش کنیم. سپس «به آنهایی که می‌گویند در کشور رکود وجود دارد» گفت «عینکی برای خود تهیه کنید».

بلافاصله بعد از اظهارات شیخ شیاد، باند رقیب فرصت را برای کشیدن کرسی «ریاست جمهوری» از زیرپایش مغتنم شمرده و هر یک به بیانی گوشه‌یی از این «صورت عالی» را «رونمایی» کردند.

آل اسحاق از باند فاشیستی مؤتلفه گفت: «روابط بانکی بین‌المللی کشور در حد بانکهای کوچک انجام می‌شود و هنوز امکان گشایش اعتبار اسنادی بانکهای بزرگ دنیا برای انواع کالاها وجود ندارد» (رسالت ارگان باند موتلفه-30دی). ارگان باند مؤتلفه همچنین فغان برآورد که «آمریکایی‌ها با پررویی»، «بانکهایی که پس از برجام با (بانکهای) ایران مراودات دارند، جریمه می‌کنند».

مهدی محمدی عضو تیم پاسدار جلیلی در مذاکرات هسته‌یی هم نوشت: «ریشه کل داستان تحریمها مسأله مبادلات بانکی بوده و 90 درصد بانکهای اصلی جهان خصوصی اند، آن وقت آقای دکتر می‌گوید یک مختصر مشکلات کوچکی در همکاری با بانکهای خصوصی دنیا داریم و بقیه مسائل حل شده است! شیخ بزرگوار، این مشکل "مختصر کوچک" کل داستان است!».

آش اظهارات روحانی به قدری شور بود که خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم 29دی) رئیس «اتاق بازرگانی اتاق ایران و عراق» را به صحنه آورد تا با گفتن «روابط بانکی بین‌المللی ایران در حد بانکهای کوچک انجام می‌شود» ادعاهای روحانی را «رجم» کرده باشد. یک سری رسانه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع، در این جنگ باندی سقف جدیدی از واردات از چین را به نمایش گذاشتند، و این بار با «اعتراف چینی» دست روحانی را رو کردند، روزنامه‌های حکومتی کلید و جوان از جمله به‌نقل از «رئیس اتاق بازرگانی چین» نوشتند: «مشکلات بانکی هم‌چنان پابرجاست».

تلویزیون تحت‌امر خامنه‌ای در این «کارزار» پیش از سایر رسانه‌هایش، اوضاع «زار» بانکها در اثر «تدبیر» روحانی را برملا کرد و از جمله در برنامه‌ی خبر خود در همان‌روز کنفرانس مطبوعاتی شیخ حسن، اعلام کرد: «یک‌سال پس از اجرای برجام، کارشکنیهای آمریکا، هم‌چنان مانع عادی شدن روابط بانکهای اروپایی با ایران است»، بعد هم در یک گزارش خبری گفت در ایتالیا «موانع بانکی»، مهم‌ترین «مشکل صاحبان صنایع برای توسعه روابط» با رژیم آخوندی است (شبکه خبر رژیم 28دی).

تلویزیون خامنه‌ای روز بعد از کنفرانس مطبوعاتی روحانی یعنی در روز 29دی به ریختن «آتش تهیه» جنگ «کرسی ریاست جمهوری» بر روی «مواضع بانکی» وی ادامه داد و در برنامه‌یی تحت عنوان «بحران در کمین نظام بانکی» به‌نقل از یک مهرهٴ بانکی نظام به نام صالح آبادی تحت عنوان «مدیر عامل بانک توسعه صادرات» بانکی که «عرصه بین‌المللی اقتصاد ایران را مدیریت می‌کند» گفت: «چون بانکهای بزرگ با ما کار نمی‌کنند، رفته‌ایم با بانکهای مختلف! رابطه برقرار کردیم»، این کارگزار حکومتی گفته خود را این‌طور ترجمه کرد: «یعنی بانکهای بزرگ از همکاری با ما خودداری می‌کنند». تلویزیون خامنه‌ای در ادامه رو در روی ادعای روحانی اذعان کرد: «نظام بانکی حال روز و خوبی ندارد» و از «بینندگان عزیز» ش خواست بگویند علت در «عدم رعایت موازین شرعی» است یا در «سوء مدیریت» یا «فساد اقتصادی» و یا «رکود اقتصادی»!

پاسخ هرچه باشد، باید به قول عوام گفت: «گلی به گوشهٴ جمال» نظام است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b289624-63b2-4ff5-826a-acc0cf1d9028"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات