728 x 90

انتخابات رياست جمهورى آمريكا,

تلویزیون العربیه: پایان ماه عسل واشینگتن و رژیم ایران

-

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
تلویزیون العربیه 29آبان 95 می‌گوید: با پایان یافتن دوره اوباما ماه عسل واشینگتن و رژیم تهران نیز پایان خواهد یافت. به همین دلیل از حالا سلسله تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران توسط کنگره ادامه می‌یابد. مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن فروش هواپیماهای غیرنظامی آمریکایی و اروپایی به رژیم حاکم بر ایران ممنوع خواهد بود.
قوانین آمریکایی که رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد ادامه دارد. با پایان یافتن دولت اوباما تحریمها علیه این رژیم اوج تازه‌یی به خود خواهد گرفت

تنها چند روز بعد از تمدید قانون اضطراری علیه رژیم ایران، مجلس نمایندگان آمریکا به قانونی رأی داد که بواسطه آن فروش هواپیماهای غیرنظامی آمریکایی و اروپایی به این رژیم ممنوع خواهد شد. این قانون معامله دویست هواپیمای غیرنظامی بوئینگ آمریکایی و ایر باس اروپایی به رژیم ایران را مختل می‌کند. در گذشته کاخ سفید به این معامله چراغ سبز داده بود. این قانون که اکثریت جمهوریخواهان به آن رأی داده‌اند مانع آن می‌شود که خزانه‌داری آمریکا به بانکها اجازه بدهد برای معامله هواپیماهای مورد درخواست رژیم ایران مجوز مالی صادر کند.

تصویب این قانون در شرایطی انجام می‌شود که نگرانیهای بین‌المللی در مورد استفاده رژیم ایران از هواپیماهای غیرنظامی برای فعالیتهای نظامی افزایش یافته است. بویژه ‌این‌که این رژیم از شبه‌نظامیان حمایت می‌کند و در کشورهای همجوارش ناامنی ایجاد می‌کند.

شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان اپوزیسیون این رژیم از شورای امنیت خواست تا علیه شرکت هواپیمایی ماهان تحریمهایی را اعمال کند. شورای ملی مقاومت ایران گفت این شرکت تسلیحات و نیروهای نظامی‌اش را به عراق و سوریه منتقل می‌کند.
باید در نظر داشت با رفتن دولت اوباما توافق اتمی با رژیم ایران در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/912c1656-0b52-4dc0-aa85-1777a763462c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات