728 x 90

دخالتهای ایران,

سعد الحریری، رژیم ایران را به‌عنوان بزرگترین کشور حامی تروریسم بعد از پایان دهه هفتاد توصیف کرد

-

سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان
سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان
سعد الحریری نخست‌وزیر سابق لبنان و رهبر جریان مستقل این کشور رژیم ایران را به‌عنوان بزرگترین کشور حامی تروریسم بعد از پایان دهه هفتاد توصیف کرد و خاطرنشان ساخت ”مردم لبنان خشونت و نفرت فرقه‌گرایانه و کشتار و تروریسمی که رژیم ایران در لبنان به‌وجود آورد را به خوبی می‌شناسند“.

وی در مقاله خود که در نشریه النهار لبنان درج شده به این موضوع پرداخت و گفت: «عملکردهای رژیم ایران بعد از ترور رفیق حریری پدر او در سال 2005، تا انفجار مقر نیروهای آمریکا در طرابلس لبنان به‌دست حزب‌الله که در دهه هشتاد قرن گذشته انجام شد، باعث ویرانی لبنان گردید.

نخست وزیر سابق لبنان تأکید کرد حزب‌الله به فرمان رژیم ایران هزاران نفر از اعضای خود را به‌خاطر جنگیدن در کنار اسد به سوریه فرستاد و بدترین بحران پناهندگی را بعد از جنگ جهانی دوم به‌وجود آورد و طوری شد که میلیونها نفر به سمت اروپا هجرت کردند.

سعد حریری به وضعیت عراق و این‌که رژیم ایران چگونه شبه‌نظامیان را حمایت کرده و عراق را در اختیار گرفت و علاوه بر این به حمایت از حوثیها و حاکم کردن آنها بر صنعا پایتخت یمن پرداخت و اضافه کرد رژیم ایران با پاشیدن فتنه و رواج دادن تروریسم و کینه فرقه‌گرایی و مذهبی و برهم زدن ثبات منطقه توسط وابستگان خود در نظر دارد نفوذش را در خاورمیانه گسترش دهد و در همین حال گمان می‌کند در موقعیت تماشاچی قرار دارد“.

رهبر جریان مستقل لبنان گفت در مقابل رژیم ایران ”یک فرصت بی‌همتا برای کمک به کسانی که به‌طور عملی در جهان عرب با تروریسم می‌جنگند وجود دارد و برای اینکار بایستی دخالتهای خود در امور کشورهای عربی از یمن تا بحرین و عراق و سوریه و لبنان را متوقف کند... وی از رژیم ایران خواست شبه‌نظامیان افغانی و عراقی و لبنانی و ایرانی را مجبور کند که از سوریه بیرون بکشند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68dde3e8-97e3-4ae0-a468-610f7525257f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات