728 x 90

اخبار خليج فارس,دخالتهای ایران,

تأکید نخست‌وزیر لبنان بر مقابله با دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عربی

-

تمام سلام نخست‌وزیر لبنان
تمام سلام نخست‌وزیر لبنان
تمام سلام نخست‌وزیر لبنان روز شنبه 29اسفند94 گفت: لبنان در حق کشورهای خلیج فارس و همچنین جهان عرب اشتباه کرده است. این اشتباه از راه پایبندی به اجماع عربی در تمام تصمیم‌های آینده، جبران خواهد شد.

وی در مصاحبه با روزنامه الشرق‌الأوسط گفت: «بدون شک اشتباه و تقصیری روی داده که باعث تنش میان لبنان و کشورهای خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی شده است، ما این مسأله را درک می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به‌صورت پیوسته، پایبندی خود را به اجماع عربی نشان دهیم»

او خاطرنشان کرد: «این اشتباه در مناسبت‌های آینده جبران خواهد شد، هرگاه اجماع عربی وجود داشته باشد، ما باید به این اجماع پایبند و بخشی از آن باشیم».

رئیس دولت لبنان همچنین دخالتهای رژیم ایران و حزب‌الله در امور کشورهای عربی را محکوم کرد. او مقابله کشورهای عربی با این دخالتها را «مشروع» دانست.

او تنها راه‌حل برای مقابله با نفوذ حزب‌الله را «تقویت حاکمیت» در لبنان دانست و گفت که نباید حزب‌الله از لبنان به‌عنوان سکویی برای جنگ با دیگر کشورهای عربی استفاده کند.

تمام سلام همچنین از حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان خواست که «کشورهای خلیج فارس و به‌طور مشخص دوستانمان در پادشاهی عربی سعودی را هدف حمله قرار ندهد».
او گفت: «نمی‌خواهیم که لبنان سر نیزه‌یی برای آزار رساندن به این کشورها باشد. به‌طور طبیعی نمی‌پذیریم که لبنان دشمن کشورهای خلیج فارس باشد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bea4470c-4511-42c8-b96b-dd92954be925"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات