728 x 90

اخبار يمن,

پیروزی استراتژیک مقاومت مردمی یمن در مسیر آزادسازی صنعا

-

نیروی مقاومت مردمی یمن
نیروی مقاومت مردمی یمن
به گزارش تلویزیون الجزیره در چهارمین هفته عملیات نظامی در استان مأرب با مشارکت نیروهایی از ارتش ملی یمن و مقاومت مردمی و حمایت نیروهای ائتلاف عربی سد مأرب به تصرف رزمندگان مقاومت در آمده است:
 
نیروهای مقاومت مردمی در استان مأرب برای نشان‌دادن خوشحالی خود پس از باز پس‌گیری سد مأرب پرچمهای یمن و کشورهای ائتلاف عربی را بر دوش کشیدند.

 

مردان قبایل بعد از چند هفته جنگهای خونین با شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح به‌خاطر پیروزیهای ارتش ملی یمن و رزمندگان مقاومت مردمی، در این منطقه جمع شدند و ترانه‌های محلی خواندند.

 

این نیروها توانستند مناطق غرب استان مأرب را باز پس بگیرند. منطقه‌ای که سد تاریخی مأرب نیز در آن قرار دارد.
سلطان العراده استاندار مأرب: سد مأرب برای ما ویژگی خاصی دارد، ویژگی تاریخی دارد، ویژگی که برای همه ما معنی خاص خودش را دارد. امروز مردم برای دیدن سد آمده‌اند و این نعمتی از سوی خداوند تبارک و تعالی است و امیدواریم که این پیروزیها در تمامی جبهه ها هم به‌دست بیاید.
 
مسلم الکثیری از فرماندهان نیروهای ائتلاف عربی: این پیروزی برای ما یک پیروزی سمبلیک و تاکتیکی قدرتمند است. این پیروزی به ما این امکان را می‌دهد که کنترل دیگر مناطق مأرب را هم به‌دست بیاوریم. ما از نظر هوایی و توپخانه و آتش و نیروی زمینی برتری داریم.

 

رزمندگان مقاومت عکس علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن را که از 25سال پیش تا کنون در این منطقه نصب شده بود به زیر کشیدند.

 

سد مأرب به این خاطر اهمیت استراتژیکی دارد که در مسیر جاده‌های امدادرسانی حوثیها در منطقه جنوبی استان است.
عبدالواحد القبلی از فرماندهان مقاومت مردمی در مأرب: «سد مأرب مقر استراتژیکی شبه‌نظامیان حوثی بود. حوثیها در این منطقه انبارهای تسلیحات و مهمات داشتند. آنها یک بیمارستان نظامی هم در این منطقه داشتند».
 
دیدار فرماندهان مقاومت مردمی و ائتـلاف از سد مأرب پیام تأکیدی است که نیروهای دولت قانونی یمن تمامی مناطق سد را تسخیر کردند. این پیروزی مقدمه‌ای برای به‌دست گرفتن کنترل سایر مناطقی است که هنوز در کنترل حوثیهاست.

 

نیروهای ارتش ملی یمن و رزمندگان مقاومت در منطقه جفینه در غرب استان مأرب با حمایت ائتلاف عربی دست به پاکسازی شبه‌نظامیان زده‌اند. شبه‌نظامیان در بلندیهای مشرف به شهرستان صرواح که در نزدیکی صنعاست پناه گرفته‌اند و از تسلیم شدن خودداری می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ffe58cf-ecb9-4d5a-84df-a55961f937b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات