728 x 90

چهارشنبه سوري,

چهارشنبه سوری و ترس رژیم از آتش خشم مردم

-

 چهارشنبه سوری
چهارشنبه سوری
سرکرده پلیس پیشگیری نیروی سرکوبگر انتظامی رژیم گفته است اجازه جمع شدن مردم برای برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری داده نمی‌شود. وی همچنین مدعی شده است که برپایی تجمع در چهارشنبه سوی ممنوع خواهد بود. (خبرگزاری حکومتی ایسنا)
تلاش مذبوحانه نیروی انتظامی رژیم برای ممنوع کردن تجمع مردم در چهارشنبه‌سوری و تهدید به بازداشت آنها بیانگر ترس و وحشت رژیم و نیروهای سرکوبگر او از انفجار خشم مردمی و بروز تظاهرات ضدحکومتی در خیابانها و محله‌ها است.
رژیم آخوندی و نیروهای امنیتی آن به خوبی به انزجار مردم از این رژیم واقف و هراسان از این هستند که زمانی که مردم به خیابانها بریزند، اوضاع از کنترل آنها خارج شود. زیرا در سالهای گذشته طعم تلخ اعتراضات و خشم مردم را درچهارشنبه سوری چشیده‌اند که مردم این مراسم را تبدیل به تظاهرات ضدحکومتی کرده‌اند.
آخوند احمد خاتمی امام جمعه نمره موقت خامنه‌ای در تهران که کمترین درک و فهمی از دانش حقوق و حقوق مردم ندارد، از منظر حقوقی به آتش‌بازی و تجمع مردم درچهارشنبه سوری ایراد گرفته است و در نماز جعه تهران گفته است: ”مسأله آتش‌بازی چهارشنبه آخر سال است. ملت ما ملت فرهیخته‌یی است، جوانهای ما فرهیحته‌اند، چیزی که هیچ منشأ ندارد، از منظر حقوقی این آتش‌بازیها تجاوز به حقوق دیگران است، از منظر شرعی ایذا المومنین است و حرام است، هم از خود جوانهای خوبمان، هم از بزرگترهاشون تقاضا می‌کنیم، نصیحتشون کنند در این وادیها خطر زا وارد نشوند. “
سخنگوی آموزش و پرورش دولت آخوند حسن روحانی در تهران نیز به معلمان و دانش آموزان گفت: ”مدیران مدارس و دانش‌آموزان در صورت مشاهده مراکز فروش مواد محترقه در اطراف مدرسه سریعاً آن را به آموزش‌وپرورش منطقه گزارش دهند تا با هماهنگی نیروی انتظامی اقدامات لازم انجام شود. “
در راستای سرکوب مردم و ستیز رژیم و نیروهای سرکوبگرش با شادی مردم درچهارشنبه سوری، نیروی انتظامی رژیم نیز از کشف مواد محترقه در شهرها و برخورد با فروشندگان مواد محترقه خبرمی‌دهد. اما با همه این تمهیدات و برگزاری مانورهای به‌اصطلاح نوروزی توسط نیروهای امنیتی رژیم برای جلوگیری ازتجمعات و شادی مردم، آنها و به‌ویژه جوانان در تقابل و ضدیت با نظام ارتجاعی آخوندی و نیروهای امنیتی آن وقعی به تهدید و ارعاب رژیم نمی‌گذارند. طی روزهای گذشته در شهرهای مختلف با نیروهای امنیتی رژیم درگیر شده‌اند و خود را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم چهارشنبه‌سوری آماده می‌کنند، .
یکی از اقدامات مردم در درگیری با نیروهای امنیتی رژیم، حمایت از فروشندگان مواد محترقه و آتش زدن عکسهای سران رژیم، از جمله عکس خامنه‌ای در اماکن عمومی به نشانه پیشواز مراسم چهارشنبه‌سوری است. از جمله این موارد، آتش زدن عکس خمینی و خامنه‌ای در تهران، کرمانشاه و اصفهان است. همچنین جوانان نیز با انفجار نارنجک در محله‌های مختلف تهران و شهرستانها نیروهای انتظامی رژیم را کلافه و سردرگم کرده‌اند.
روز سه‌شنبه 19اسفند 93 در خیابان رازی در تهران جوانانی که مشغول زدن ترقه و انفجار نارنجک دستی بودند، توسط مأموران رژیم مورد اذیت و آزار قرار گرفتند. مأموران به‌دنبال مصادره ترقه‌های و نارنجکهای آنها بودند. اما جوانان با مأموران درگیر شدند و با پرت کردن نارنجک دستی و شیشه نوشابه به سمت ماموران، محل را ترک کردند.
پنجشنبه 21اسفند 93 در سراسر خیابان ولیعصر صدای انفجار ترقه‌ها و نارنجکهای دستی توسط جوانان در پیشواز از چهارشنبه‌سوری به گوش می‌رسید.
در منطقه اقدسیه و نیاوران همه روزه هنگام شب جوانانی که مشتاق چهارشنبه‌سوری هستند به‌صورت متناوب با صدای انفجار ترقه، سیگارت و.. همه فضا را پر می‌کنند.
جمعه شب 22اسفند 93 جوانان در استقبال از چهارشنبه‌سوری اقدام به منفجر کردن نارنجکهای دستی و ترقه در نزدیک متروی موسوم به بهشتی در نزدیک نمایشگاه مصلا در تهران کردند.
موارد متعددی در شهرهای مختلف وجود دارد زمانی که نیروهای سرکوب رژیم برای جمع کردن فروشندگان مواد محترقه برای چهارشنبه‌سوری اقدام می‌کنند مردم و به‌ویژه جوانان به حمایت از فروشندگان اقدام می‌کنند و نیروهای سرکوب را گوشمالی داده و از صحنه خارج می‌کنند.
رژیم شادی ستیز آخوندی می‌خواهد در ادامه سیاست سرکوبگرانه‌اش مردم فقیر و به جان آمده را از جشن و شادی آخرسال و برسفره‌های هفت سین محروم کند، اما از آنجایی که به‌شدت ضعیف و ناتوان و مورد خشم و نفرت مردم و به‌ویژه جوانان عاصی است، از هم‌اکنون مشخص است که ناتوان تر از این است که این سیاست ضد‌مردمی و شادی ستیز را به پیش ببرد.
اقدامات سرکوبگرانه و ضد‌مردمی نهادهای رژیم در روزهای اخیر، نتیجه معکوس داشته است، یعنی به جای این‌که مردم و به‌ویژه جوانان را مرعوب کند، برعکس آنها در برابر اقدامات رژیم جری‌ترشده‌اند.
بنابراین پیشاپیش می‌توان این واقعیت را دریافت که رژیم آخوندی تجربه شکست خورده سالیان گذشته را باز هم تکرار می کند و از مردم و به‌ویژه جوانان درسهای بیشتری از ایستادگی و مقاومت را خواهد گرفت.
درگیری مردم و جوانان با نیروهای سرکوبگر و تشدید آن در روزهای اخیر گواه این واقعیت است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/beb20a4c-ab6a-4b84-adb1-d1df6359cd2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات