728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,کمپ لیبرتی,

اطلاعیهٴ مطبوعاتی گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا استراسبورگ

-

 -
-
18سپتامبر 2014
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، روز چهارشنبه 17سپتامبر اولین جلسه خود را با ترکیب جدید پارلمان اروپا در استراسبورگ برگزار کرد.

بیش از 30 نمایندهٴ پارلمان اروپا از گروهها و کشورهای مختلف اتحادیه اروپا در این جلسه که توسط سیاستمدار با سابقه بلژیکی ژرارد دپره اداره می‌شد شرکت کردند.

ژرارد دپره در صحبتهای افتتاحیه خود، گفت: «وضعیت حقوق‌بشر در ایران که خیلی‌ها امید داشتند در دوران روحانی بهبود یابد وخیم‌تر شده است. تعداد اعدامها از بعد از روی کارآمدن روحانی از 1000تن گذشته است. این بدترین آمار در دو دهه گذشته برای یک رئیس‌جمهور رژیم ایران به‌شمار می‌رود. زندانیان سیاسی که در زندان به‌سر می‌بردند و حتی فعالان فرهنگی و معلمان فعال اقلیتهای قومی، به‌دلیل انتقاد به رژیم اعدام شده‌اند. یک نمونهٴ آن، آقای غلامرضا خسروی 49ساله، است که در روز اول ژوئن امسال تنها به‌دلیل ارسال یک کمک مالی به سازمان مجاهدین خلق ایران حلق‌آویز شد».
 
 

دکتر آلخو ویدال کوآدراس که از سال 1999 تا سال 2014 نایب‌رئیس پارلمان اروپا و همچنین به‌مدت 10سال رئیس افتخاری گروه دوستان ایران آزاد بود نیز به این جلسه دعوت شده و در مورد تاریخچهٴ دوستان ایران آزاد از بعد از بنیان‌گذاری آن در سال 2003 توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: «گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد به‌عنوان نقطهٴ وحدت سیاستمداران اروپایی از تمایلات سیاسی مختلف که خواستار یک ایران آزاد و حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک بودند عمل می‌کرد؛ چرا که اپوزیسیون ایران، نه تنها توسط آخوندهای حاکم مورد آزار و اذیت بود، بلکه همچنین قربانی سیاست مماشات غرب با رژیم ایران بود».
 
 

دکتر آلخو ویدال کوآدراس همچنین در مورد سیاستهای مخرب رژیم ایران در منطقه، حمایت آن از تروریسم که منشأء رشد گروه‌های تروریستی مانند داعش می‌شود توضیحاتی ارائه کرد و گفت این تروریسم وحشی، محصول دخالت رژیم ایران در عراق و سوریه است.

لویی میشل، نمایندهٴ پارلمان اروپا، نایب‌رئیس کمیسیون اروپا از 2004 تا 2009 و معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه بلژیک از 1999 تا 2004، گفت: «سال گذشته بعد از قتل‌عام (اول سپتامبر) در اشرف من به‌همراه گی ورهفستاد رئیس گروه لیبرال بیانیه‌یی در محکومیت این جنایت صادر کردیم و خواستار یک تحقیقات مستقل شدیم. من همچنین با آقای ریندرز وزیر خارجه بلژیک صحبت کردم که او هم یک بیانیه مطبوعاتی صادر کرد و خواستار تحقیقات در مورد این جنایت شد. ما باید افرادی را که مسئول این جنایت هستند به پاسخگویی بکشانیم».

جولی وارد نمایندهٴ جدید پارلمان اروپا از حزب کارگر، نقض حقوق‌بشر و سرکوب زنان توسط رژیم ایران را به‌شدت محکوم کرد و از نقش خانم مریم رجوی در هدایت مقاومت ایران علیه رژیم بنیادگرای حاکم قدردانی نمود.

وی گفت: «من فکر می‌کنم قاطعیت و استحکام مریم رجوی برای مقابله با برداشتهای افراطی و ارتجاعی از اسلام از طریق دیدگاههای بردبار و دموکراتیک، یک نقطهٴ انگیزش برای میلیونها زن در ایران و در سراسر خاورمیانه است».

ریچارد چارنسکی نایب‌رئیس لهستانی پارلمان اروپا، گفت: «در پارلمان اروپا حمایت بسیار زیادی از مریم رجوی و جنبش او وجود دارد، چرا که او به‌واقع یک رهبر بلند نظر در این مبارزه سخت علیه بنیادگرایی اسلامی است».

در پایان این اجلاس، نمایندگان تصمیم گرفتند نامه مشترکی به نخست‌وزیر جدید عراق و فردریکا موگرینی نمایندهٴ عالی جدید اتحادیه اروپا و همچنین مقامات آمریکایی ارسال کنند و خواستار تأمین امنیت و حفاظت از ایرانیان مخالف در کمپ لیبرتی در عراق شوند.

جلسه روز (چهارشنبه) همچنین با صدور حکم بسیار مهم دادگاههای فرانسه هم‌زمان شد که (طی آن) قضات فرانسوی تمامی اتهامات علیه اعضای مقاومت ایران در پاریس را که از 11سال پیش تحت فشار (حکومت) تهران هدف حمله قرار گرفته بودند ملغی کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6d80cda-9126-467f-a094-0f1f6a463585"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات