728 x 90

حركات اعتراضى داخل,

اعتراضات دانشجویی و کارگری در اراک، تهران، قم، اصفهان، بوکان و صحنهٴ کرمانشاه

-

شانزدهمین تجمع اعتراضی مردم اراک
شانزدهمین تجمع اعتراضی مردم اراک
اعتراض و قیام هر فرصت
هر زمان، هر مکان

شانزدهمین تجمع اعتراضی مردم اراک
اعتراضات دانشجویان دانشگاه ملی و دانشگاه آزاد بومهن تهران

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد قم
اعتراض اولیای دانش‌آموزان مدارس منطقه19 تهران علیه اخاذی آخوندها
تجمع اعتراضی ساکنان فاز یک شهرک غرب تهران
اعتراض کارگران بازنشسته کارخانه ایرانیت تهران
تجمع نمایندگان کشاورزان اصفهان
اعتراض مردم بوکان در اعتراض به نبود آب آشامیدنی
تجمع مردم روستاهای اطراف صحنه در استان کرمانشاه در اعتراض به بی‌آبی
اعدام5زندانی در اردبیل و بابل، دو اعدام در ملأعام
هشدار عفو بین‌الملل نسبت به اعدام قریب‌الوقوع یک هموطن عرب خوزستانی


ـ شانزدهمین تجمع اعتراضی مردم اراک روز شنبه سیزدهم مهرماه در میدان باغ ملی این شهر برگزار شد. این تجمع به‌رغم حضور گسترده مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی برگزار شد. تظاهر کنندگان پلاکاردهایی با این مضمون حمل می‌کردند: مردم اراک نفس می‌خواهند. اراک بالاترین شهر کشور دارای سرطان، می‌باشد.

ـ دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه ملی تهران موسوم به بهشتی، روز شنبه سیزدهم مهر، در ورودی سالن علامه امینی این دانشگاه تجمع کردند و علیه سیاست رژیم آخوندی برای ممنوعیت تحصیل دانشجویان ستاره‌دار اعتراض کردند.

ـ جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد قم در اعتراض در اعتراض به وضعیت برنامه‌های درسی مقابل دفتر رئیس مزدور دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه آزاد بومهن در تهران روز شنبه سیزدهم مهر ماه در مقابل در شمالی این دانشگاه تجمع کردند و به تمدید نشدن زمان حذف و اضافه دروس اعتراض کردند.

ـ اولیای دانش‌آموزان مدارس منطقه19 تهران در مقابل اداره آموزش و پرورش این منطقه در میدان بهشت چهارصد دستگاه نازی آباد تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها به اخاذی ایادی رژیم آخوندی اعتراض کردند.

ـ جمعی از ساکنان فاز یک شهرک غرب تهران ساعت8 صبح روز شنبه 13مهرماه در برابر شهرداری رژیم در منطقه2 واقع در سعادت آباد تجمع کردند. آنها به پروژه برج سازی در این منطقه که باعث فرو ریختن کف خیابان و خسارت به ساختمانهای مسکونی شده است، اعتراض کردند. مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی تجمع‌کنندگان را مورد یورش و ضرب و شتم قرار دادند.

ـ کارگران بازنشسته کارخانه ایرانیت تهران تجمع کردند و به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده خود از شروع سال 92 اعتراض کردند.

ـ جمعی از نمایندگان کشاورزان اصفهان با تجمع در مقابل استانداری رژیم در این شهر و امضای یک طومار اعتراضی خواستار پرداخت خسارات شدند. کشاورزان اعلام کردند تا گرفتن حق آب و دریافت خساراتشان که طی سال 91 و92 متحمل شده‌اند دست از اعتراض بر نمی‌دارند.

ـ صدها تن از مردم بوکان در اعتراض به قطعی آب آشامیدنی در مقابل اداره آب این شهر تجمع کردند. بیش از یک هفته است که آب آشامیدنی قطع است و رژیم آخوندی هیچ اقدامی برای حل آن نمی‌کند.

مردم روستاهای اطراف صحنه در استان کرمانشاه در مقابل فرمانداری رژیم تجمع کردند و به مشکل نبودن آب آشامیدنی اعتراض کردند. معترضان می‌گویند در 24ساعت تنها نیم ساعت آب آشامیدنی داریم.

رژیم جنایتکار آخوندی پنج زندانی را در زندانهای اردبیل و بابل بدار آویخت. دو تن از این زندانیان روز شنبه در میدان مادر بابل در ملأعام حلق‌آویز شدند. سه زندانی را نیز در زندان اردبیل اعدام کردند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی، کاوه ویسی و مختار رحیمی، از انتقال فرزندان در بند خود از زندان گوهردشت کرج به نقطه نامعلومی ابراز نگرانی کردند. کاوه ویسی و مختار رحیمی از سال ۱۳۸۸ در زندان به‌سر می‌برند، قاضی جنایتکار احمد مقیسه‌ این دو زندانی را به اعدام محکوم کرده است.

ـ عفو بین‌الملل هشدار داد یک زندانی به نام غازی عباسی از شهروندان عرب خوزستان به سلول انفرادی در زندان کارون منتقل شده و ممکن است در معرض خطر اعدام قریب‌الوقوع باشد. به گفته عفو بین‌الملل این زندانی در طول مدت بازداشتش شکنجه شده یا مورد بدرفتاریهای دیگر قرار گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5c32b4c-095d-4224-8187-b889f99584f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات