728 x 90

-

خبرگزاری فرانسه: هیلاری کلینتون یک گروه مخالف ایرانی، مجاهدین خلق ایران، را از لیست سیاه تروریستی حذف می‌کند

-

تظاهرات حامیان مقاومت در برابر وزارت خارجه آمریکا
تظاهرات حامیان مقاومت در برابر وزارت خارجه آمریکا
خبرگزاری فرانسه:
قانونگذاران ایالات متحده در روز جمعه گفتند هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، قرار است یک گروه مخالف ایرانی، مجاهدین خلق ایران، را از لیست سیاه تروریستی پس از 15سال حذف کند.
این حرکت، مطمئناً تهران را به خشم می‌آورد، پیش از مهلت 1 اکتبر قرار داده شده توسط دادگاه است که تا آن تاریخ کلینتون باید تصمیم بگیرد آیا گروه، معروف به مجاهدین خلق ایران را از لیست خارج کند.
ویکتوریا نولند، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه گفت کلینتون یک نامه ”طبقه‌بندی شده“ به کنگره در روز جمعه ”در خصوص نامگذاری سازمان مجاهدین خلق“ فرستاد اما از جزئیات محتویات آن خودداری کرد.
با این حال، قانونگذار جمهوریخواه تد پو، یک عضو کمیته امور خارجی مجلس که فراخوانها در حمایت از سازمان مجاهدین خلق، را رهبری کرده گفت تصمیم قابل انتظار کلینتون برای خروج از لیست مدتهاست از موقع آن سپری شده است.
پو در بیانیه‌یی گفت: ”سازمان مجاهدین خلق مدتها پیش خشونت را کنار گذاشته، و در سالهای اخیر به‌طور فعال در تلاش برای به دست آوردن اطلاعات در مورد فعالیتها در داخل ایران“ کار کرده است.
نماینده جمهوریخواه دانا روهرا باکر گفت: ”من بسیار خوشحالم که فهمیدم وزارت امور خارجه به توافق رسیده مجاهدین خلق ایران را از فهرست سازمانهای تروریستی خارجی خارج کند“
مجاهدین خلق ایرانیانی هستند که خواهان یک دولت سکولار، صلح‌آمیز و دموکراتیک هستند.
در سال ۱۹۹۷ سازمان مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری شد، و لغو نامگذاری یک نبرد پیچیده قانونی که از طریق دادگاههای ایالات متحده آمریکا با آن مبارزه شده را پایان می‌دهد.
در ماه ژوئن، دادگاه استیناف آمریکا در واشینگتن گفت که که اگر کلینتون تصمیم نگیرد که آیا درخواست گروه که از لیست خارج شود را ظرف چهار ماه یا قبول یا انکار کند، یک حکم خاص صادر می‌کند و گروه را خودش از لیست خارج می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da28d91f-da8c-422d-8c50-cd078a0c06c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات