728 x 90

اتمي رژيم,

آمریکا: پرتاب به فضا توسط ایران، ممکن است نقض قطعنامه‌های سازمان ملل باشد

-

ویکتوریا نولند
ویکتوریا نولند
خبرگزاری فرانسه، 28ژانویه 2013:
واشینگتن - یک مقام ارشد آمریکا روز دوشنبه گفت، در صورتی‌که ادعاهای رژیم ایران در رابطه با پرتاب موفقیت‌آمیز یک میمون به بالای اتمسفر زمین درست باشد، ایران ممکن است قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده باشد.
ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت‌خارجه گفت: ”نگرانی ما نسبت به توسعه تکنولوژی پرتاب وسیله به فضا به خوبی شناخته شده است“، او افزود که نمی‌تواند تأیید نماید که آیا این پرتاب به‌طور واقعی صورت گرفته است یا نه. او گفت: ”هر وسیله پرتاب فضایی که بتواند شیئی را در مدار زمین قرار دهد به‌طور مستقیم در رابطه با توسعه موشکهای بالستیک دوربرد و تکنولوژیهای SLV (وسایل پرتاب‌کننده کوچه) می‌باشد و همه اینها به‌طور واقعی یکسان و قابل تبدیل شدن به هم می‌باشند“... .
اما نولند تأکید کرد که قطعنامه 1929 سازمان ملل ”ایران را از هر گونه فعالیت در رابطه با موشک‌های بالستیک که قادر به حمل تسلیحات اتمی است، از جمله پرتاب کننده‌هایی که از تکنولوژی موشک بالستیک استفاده می‌کند، منع می‌کند“. او اضافه کرد که آمریکا ”به کار از نزدیک با شرکا و متحدان خود برای برطرف کردن نگرانی درباره تولیدات موشک ایران ادامه خواهد داد“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2440a7d5-e83d-4ea7-8861-62f1077bf685"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات