728 x 90

سوريه,

کلینتون: آمریکا طرح سوریه را به شورای امنیت ملل‌متحد می‌برد

-

برگزاری اجلاس ژنو برای رسیدن به توافق در خصوص مسئله سوریه
برگزاری اجلاس ژنو برای رسیدن به توافق در خصوص مسئله سوریه
خبرگزاری فرانسه، 30ژوئن، ۲۰۱۲:
- عنان: قدرتهای جهان روی طرح انتقال سوریه توافق کردند
ژنو: قدرتهای جهان روز شنبه روی یک طرح گذار سیاسی سوریه به توافق رسیدند که یک دولت وحدت شامل اعضای دولت فعلی تشکیل شود. گر چه کوفی عنان گفت تردید دارد سوریها کسی را انتخاب کنند که دستشان در خون باشد. به گفته عنان یک اجلاس دشوار در ژنو به توافق رسید که دولت موقت انتقالی می‌تواند اعضای دولت فعلی و اپوزیسیون را شامل شود که بر اساس رضایت متقابل تشکیل می‌شود. وقتی از وی پرسیده شد سرنوشت بشار اسد چه می‌شود عنان گفت این سند روشن می‌سازد که رهنمودها و اصول برای کمک به طرفهای سوری در مسیر پیشرفت در گذار و ایجاد یک دولت انتقالی تعیین شده و تغییرات لازم داده می‌شود و آینده اسد دست آنها خواهد بود. در مورد این سؤال که اعضای دولت فعلی که در سرکوب دست دارند در دولت موقت خواهند بود عنان گفت امیدواریم کسانی که دستشان در خون است نباشند سوریها فقط آنها نیستند. عنان افزود شک دارم سوریها کسانی را انتخاب کنند که دستشان در خون باشد.

- هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا گفت توافقی که بین قدرتهای جهان در مورد آینده سوریه حاصل شده باید توسط شورای امنیت ملل‌متحد مورد تأیید قرار بگیرد، حرکتی که ممکن است تشدید تحریمها یا اقدام نظامی را مجاز نماید. کلینتون گفت ایالات متحده کارش برای یک قطعنامه را در شورای امنیت شتاب خواهد داد که مطابق آن پیامدهای فوری واقعی از جمله تشدید تحریمها را در ازای عدم متابعت سوریه اعمال خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e1c65f0-f2a8-48e4-b093-010dd54d7ea4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات