728 x 90

تا زمانی که رژیم ایران رفتارش را تغییر ندهد سفیر تعیین نمی‌کنیم

سفیر علی السعید، معاون وزیر خارجه کویت
سفیر علی السعید، معاون وزیر خارجه کویت

پس از اعلام دولت فرانسه مبنی بر عدم معرفی سفیر جدید برای ایران و مشروط کردن معرفی سفیر به این‌که رژیم ایران اطلاعات لازم در مورد دبیر سوم سفارت خود (اسدالله اسدی) در اتریش را که به‌دلیل دخالت در توطئه تروریستی (بمب‌گذاری علیه همایش بزرگ شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق ایران در پاریس) توسط دولت آلمان دستگیر شده است کرد، اکنون دولت کویت نیز اعلام کرد، تا زمانی که رژیم ایران سیاست‎ها و رویکرد خود در قبال کشورهای منطقه را تغییر ندهد، اوضاع به همان حالت موجود خواهد ماند سفیری در تهران تعیین نخواهد کرد. به‌دنبال حمله مزدوران بسیجی به سفارت عربستان در تهران، در دیماه ۹۴، کویت در اعتراض به این اقدام سفیر خود را از تهران فراخوانده بود.

 

معرفی سفیر مشروط به تغییر رویکرد رژیم ایران

دولت کویت شامگاه پنجشنبه ۲۹شهریور ۹۷ اعلام کرد، تا زمانی که رژیم ایران سیاست‎ها و رویکرد خود در قبال کشورهای منطقه را تغییر ندهد، سفیری در تهران تعیین نخواهد کرد.

علی السعید، معاون وزیر خارجه کویت در امور آسیا در پاسخ به سؤالی درباره امکان بازگشت مجدی الظفیری، سفیر کویت به تهران گفت:« اوضاع به همان حالت موجود خواهد ماند تا زمانی که ایران رویکردهای خود در قبال منطقه را تغییر دهد».

سفیر السید همچنین یادآور شد:« شیخ صباح الخالد،معاون رئیس شورای وزیران، وزیر امور خارجه و خالد الجارالله، نایب وزیر امور خارجه کویت، هر دو بیش از یک بار بر ضرورت اتخاذ گام‌های ملموس از سوی ایران برای تغییر رویکردهایش و ایفای نقش مثبت در منطقه تأکید کرده‌اند».

 

پیآمد حمله پاسداران و بسیجیان آتش به اختیار به اماکن دیپلماتیک

خاطرنشان می‌شود در پی حمله دیماه ۹۴ تعدادی از پاسداران و بسیجیان رژیم ولایت فقیه به سفارت عربستان سعودی در تهران، تعدادی از کشورهای منطقه از جمله کویت و بحرین و سودان، در اعتراض به این اقدام سفرای خود را از تهران فراخواندند. کویت دلیل این تصمیم را تعرض و بی‌احترامی به هیئت‌های دیپلماتیک در تهران عنوان کرده است. امارات متحده عربی نیز در این رابطه سطح روابط خود را با این رژیم کاهش داد.

عربستان سعودی پس از حمله فوق‌الذکر به سفارتش در تهران روابط دیپلماتیک خود با رژیم ایران را قطع کرد.

البته حمله به اماکن دیپلماتیک و گروگانگیری و حتی قتل نمایندگان و دیپلماتها از سال اول حاکمیت پلید رژیم ولایت فقیه به تناوب انجام شده و جزء ماهوی این رژیم ضدبشری است و تنها زمانیکه با پاسخ قاطع مواجه شود دست به عقب‌نشینی خواهد زد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec0f9187-e516-4b1d-bb33-a38e81f2c172"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات