728 x 90

نگرانی فرانسه از حملات تروریستی و گروگانگیری دیپلماتهایش توسط رژیم ایران

برج ایفل در پاریس
برج ایفل در پاریس

روزنامه الحیات لندن نوشت: علت اقدام فرانسه در زمینه ایجاد محدودیت برای سفر دیپلماتهایش به ایران، ترس از حملات تروریستی و گروگانگیری دیپلماتها در ایران است.

یک منبع فرانسوی ۱۰شهریور ۹۷ به خبرنگار الحیات در پاریس گفت: دولت فرانسه پس از بازداشت یک دیپلمات رژیم ایران در اتریش به اتهام آماده‌سازی طرحی برای انفجار گردهمایی سالانه مجاهدین در پاریس، در مورد دیپلماتهای فرانسوی نگران است.

وی گفت: رژیم ایران هم‌چنان در حال آماده‌سازی عملیات تروریستی در اروپاست که هدفش مخالفان ایرانی است. پاریس نگران است که رژیم ایران یکی از دیپلماتهایش را برباید و یا مورد حمله قرار دهد.

 

استقبال آمریکا از تصمیم فرانسه

سی.ان.اس. نیوز ۱۰شهریور۹۷ گزارش داد: «یک مقام دولت ترامپ از فرانسه به‌خاطر تعلیق اغلب سفرهای دیپلماتیک به ایران به‌دنبال افشای توطئه... رژیم (ایران) برای بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس در ژوئن گذشته تقدیر کرد.

برایان هوک نماینده ویژه‌ ایران... (در وزارت‌خارجه آمریکا) گفت: «ما از شنیدن این خبر... که متحد خوب ما فرانسه، تا اطلاع ثانوی تمامی سفرهای غیرضروری به ایران را به‌خاطر نقش (رژیم) ایران در این توطئه تعلیق می‌کند، خوشنود شدیم... این از همان جنس اقداماتی است که پرزیدنت ترامپ و وزیر پمپئو از آن استقبال می‌کنند».

 

دیپلمات تروریست رژیم ایران تأمین کننده مواد منفجره

سی.ان.اس. نیوز افزود: «برایان هوک یادآوری کرد که یک دیپلمات (رژیم) ایران ثبت‌شده در سفارت این رژیم در وین، به ظن «فراهم‌کردن مواد منفجره برای تروریستهایی که در پی بمب‌گذاری» در گردهمایی ۳۰ژوئن شورای ملی مقاومت ایران... بودند، دستگیر شده است.

وی گفت: «در حالی که این رژیم تلاش دارد اروپا را به باقی‌ماندن در توافق اتمی متقاعد سازد، به‌طور مخفیانه حملات تروریستی را در قلب اروپا طراحی می‌کند».

در ادامهٔ این گزارش، آمده است: «دیپلمات مذکور اسدالله اسدی است که بعد از این‌که ظاهراً مواد منفجره را طی دیداری در لوکزامبورگ به یک زوج ایرانی-بلژیکی داد، در آلمان دستگیر شد...».

 

بازی جدید فرانسه علیه نظام

روزنامه حکومتی اعتماد ۱۰شهریور۹۷ با عنوان «بازی جدید علیه (نظام)» با اشاره به روابط رژیم با کشورهای اروپایی نوشت: در میان کشورهای اروپایی رابطه با فرانسه از فراز و فرودهای بیشتری به نسبت رابطه با سایر پایتخت‌های اروپایی برخوردار است. قریب به دو ماه پیش بود که فرانسه از خنثی‌سازی طرح بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس خبر داد و انگشت اتهام خود را به سمت دیپلمات ما در اتریش نشانه رفت.

این روزنامه حکومتی افزود: این خبر فرانسوی‌ها را نسبت به ایران بدبین کرده است. ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه در تازه‌ترین اظهارات خود در وین باز هم به سراغ اظهارنظرهای دو پهلو رفت و هم با حمایت از برجام ژست مقابله با اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام را گرفت و هم با انتقاد از ایران در مسیر راضی نگاه داشتن کاخ سفیدنشین‌ها گام برداشت. این موضع لودریان در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با حمایت وزرای خارجه بریتانیا و آلمان همراه شد. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی تأکید کرد که اروپا باید روی نقش ایران در منطقه و پرونده‌های حقوق‌بشری این کشور متمرکز شود.

 

فرانسه مطالبات ترامپ را پیگیری می‌کند

روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای نیز درباره رابطه رژیم با فرانسه نوشت: بررسی مواضع و اقدامات فرانسوی‌ها در مذاکرات هسته‌یی تا امروز نشان می‌دهد تمام هشدارها و پیش‌بینی‌‌های منتقدان برجام کاملاًً مبتنی بر واقعیات بوده است. فرانسه نعل به نعل مطالبات دولت ترامپ در قبال برجام را، پیگیری و بر آن تأکید کرده است.

 

روزنامه حکومتی رسالت نوشت: مقامات اروپایی هر لحظه آماده هستند تا معامله هدفمندی را با واشنگتن بر سر " برجام" صورت دهند. هضم برجام در مناقشات امنیتی آمریکا و اعضای اروپایی ناتو و حتی در مناقشات اقتصادی و تعرفه‌ای آمریکا و اروپا موضوعی کاملاًً قابل پیش‌بینی است. در چنین شرایطی "دل بستن به اروپا" و امید داشتن به بازی دفاعی آن در برابر آمریکا (در قبال برجام) خطایی جبران‌ناپذیر در عرصه سیاست خارجی محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3927229-a424-4b6a-b3d6-cc0fad527cc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات