728 x 90

رفع و رجوع پرونده تهاجم به سفارت عربستان سعودی در تهران

حمله مزدوران  و چماقداران خامنه ای به سفارت عربستان در تهران و مشهد
حمله مزدوران و چماقداران خامنه ای به سفارت عربستان در تهران و مشهد
تلویزیون اسکای نیوز 12مرداد 96 در برنامه‌یی در ارتباط با خصومتهای رژیم ایران علیه کشورهای عرب منطقه گفت رژیم ایران از سیاست مخفیکاری کوتاه نمی‌آید. این بار نیز در موضوع تهاجم به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، برخلاف گذشت یک سال و نیم از انجام هر گونه تحقیق درست خودداری می‌کند.

عربستان سعودی رژیم ایران را متهم می‌کند که در رابطه با پرونده حمله به سفارتش در تهران تعلل می‌کند و تحقیقات در این رابطه را عقیم گذاشته است.

این موضع عربستان سعودی در اطلاعیه وزارت‌خارجه عربستان سعودی بیان شده است. در این اطلاعیه آمده است: مقامهای رژیم ایران با بکارگیری روشهای پیچیده نمی‌گذارند تیم های ناظر عربستان سعودی از سفارت سفارت این کشور در تهران بازرسی کنند.

امری که باعث می‌شود عربستان سعودی به سازمانهای بین‌المللی مراجعه کند تا بر اساس کنوانسیونهای بین‌المللی اقدامات تضمین کننده حقوق دیپلوماتیک این کشور انجام شود.

رژیم ایران برای هشت تن از دست‌اندرکاران این تهاجم حکم قضایی صادر کرد ولی سازمانهای حقوقی این حکم را فاقد حداقل معیارهای قضایی می‌دانند چرا که محاکمه این افراد ساختگی بوده و چیزی بیشتر از این نبوده است.

در این رابطه صالح الزهرانی پژوهشگر سیاسی از جده به اسکای نیوز گفت: «عجیب نیست که رژیم ایران دست به این بازیهای بیهوده می‌زند. عربستان سعودی انتظار ندارد جنایتکاران محاکمه عادلانه برگزار کنند. این اعمال رژیم ایران نشان می‌دهد این رژیم به کنوانسیونهای بین‌المللی احترام نمی‌گذارد بلکه همان‌طوریکه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی گفت رژیم ایران حکومت نیست و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این رژیم یک حکومت باشد. بلکه این رژیم عبارت است از شبه‌نظامیان و باند‌هایی که در تهران حاکمیت دارند و هنوز به دیدگاههای فرقه‌گرایانه صدور انقلاب ایمان دارند. آنها در کشورهای جهان دخالت می‌کنند به این دلیل بود که مقامات عربستان سعودی مجبور شدند به سازمانهای بین‌المللی مراجعه کنند تا این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.»
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c69eee7-0e03-4946-96d9-02a6697a3ff1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات