728 x 90

آزادي 7 گروگان,

رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان: حفاظت ساکنان در لیبرتی باید قاطعانه توسط سازمان ملل تضمین شود

-

پروفسور ریتا زوسموت، رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان
پروفسور ریتا زوسموت، رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان
روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه
پروفسور ریتا زوسموت، که به مدت 10سال ریاست پارلمان فدرال آلمان را برعهده داشت، طی مقاله‌یی در روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه، نوشت: مخالفان ایرانی، اعضای مجاهدین خلق، طی دو سال گذشته در اثر فشار عراق از کمپ امن اشرف، که به‌خوبی توسعه یافته بود، به کمپ لیبرتی نقل مکان کردند. از آن زمان به اینسو تعداد حملات و سوء قصدها به میزان وحشتناکی افزایش یافته است. تنها صد تن از ساکنان اجازه یافتند تا با توافق دولت آمریکا و سازمان ملل در اشرف باقی بمانند تا از اموال مجاهدین خلق حفاظت کنند. اما در روز اول سپتامبر، نیروهای عراقی با همدستی رژیم ایران در اشرف دست به کشتار زدند. 52تن را اعدام کردند و هفت‌تن را ربودند.

نجات جان انسانها و ایجاد امنیت یک وظیفه بشردوستانه است. حرفها باید با عمل همراه باشند. غرب باید به وظیفه‌اش عمل کند وهفت نفر ربوده شده باید آزاد شوند. و حفاظت ساکنان در لیبرتی باید قاطعانه توسط سازمان ملل تأمین و تضمین شود. دولت عراق تحت نخست‌وزیری نوری المالکی، نه می‌خواهد و نه این توان را دارد که به مسئولیت حفاظت که به‌لحاظ بین‌المللی برعهده دولت وی قرار دارد، عمل کند.

عراق وظیفه دارد به مسئولیت خود عمل کند، این وضعیت نمی‌تواند پاسخ ما و پاسخ آلمان باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1367d064-ed1f-4001-b862-94be11c42b96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات