728 x 90

​​​​​​​برایان هوک: نمی‌توانیم اجازه دهیم که تحریم تسلیحاتی رژیم ایران برچیده شود

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

برایان هوک نماینده ویژه امور ایران در وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت در یک نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت‌خارجه این کشور در واشنگتن با اشاره به نزدیک شدن تاریخ انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل ‌متحد علیه رژیم ایران گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که تحریم تسلیحاتی ایران برچیده شود. رفتار رژیم ایران در پنج سال گذشته و پس از برجام ثابت می‌کند که تا چه حد این محدودیت اهمیت دارد. از اول اشتباه بود که این را در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گنجاندند... خیلی آسان است که تحریم‌های تسلیحاتی را تجدید کنیم.»

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «ما دیپلماسی خود را در این مورد آغاز کرده‌ایم. امیدوار هستیم بتوانیم خیلی تمیز از طریق شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد این کار را انجام دهیم، اما در عین‌حال اگر این تلاش‌ها به نتیجه نرسد، ما آماده هستیم از هر گزینه دیپلماتیکی که در اختیار داریم استفاده کنیم».

برایان هوک هم‌چنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا واشنگتن با وجود خروج از برجام چنین انتظاری دارد گفت: «دو نوع حضور داریم، یکی در توافق اتمی موسوم به برجام، و دیگری در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که پس از آن به تصویب رسید. اگر شما به بند ۱۰ که به حل و فصل اختلافات در مورد اجرای برجام می‌پردازد نگاه کنید می‌بینید حضور ما در آن تعریف شده و در هیچ جای آن گفته نمی‌شود که باید عضوی از برجام باشیم... و با نگاهی ساده به بندهای ۱۰ و ۱۱ می‌بینید که ما آن حق را داریم.»

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: همان‌طور که وزیر پمپئو گفت رژیم ایران در اکتبر امسال نخواهد توانست تسلیحات متعارف روسیه، چین یا هر جای دیگر را بخرد. این موضعی است که در امنیت ملی آمریکا ریشه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ffd3fa18-cd01-4d2d-b5f7-1cc52eb24665"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات