728 x 90

یک جلسهٔ ویژه، برای ارائهٔ یک بیانیهٔ تاریخی

سخن روز
سخن روز

روز پنجشنبه اول تیرماه یک جلسه با حضور شماری از رؤسای جمهور و نخست‌وزیران پیشین کشورهای اروپایی و آمریکایی و هم‌چنین تعدادی از شخصیتهای سیاسی و با حضور و سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در مقر شورای ملی مقاومت در اور سور اواز برگزار شد.

در این جلسه بیانیه تاریخی ۱۱۷تن رهبران پیشین جهان برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران ارائه گردید.

این جلسه تحت عنوان «ابتکار بین‌المللی برای سیاست در قبال ایران» با مدیریت آقای استرون استیونسون هماهنگ‌کنندهٔ کارزار تغییر برای ایران برگزار شد، وی در آغاز این اجلاس با اشاره به‌این بیانیه، خطاب به‌خانم مریم رجوی گفت: شما توانستید دیوار سکوت را که حول ایران و رژیم فاشیسم مذهبی شکل گرفته بشکنید؛ با شکستن این دیوار سکوت، آخوندها دیوانه شده‌اند.

نکاتی از سخنان نخست وزیران و رؤسای جمهوری که در این اجلاس پیرامون این بیانیه سخن گفتند اهمیت آن را بیشتر روشن می‌کند و بی‌نیاز از توضیح است.

گی فرهوشتاد نخست‌وزیر بلژیک طی سالهای۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ در سخنرانی خود گفت: اولین بار است که این تعداد از سیاستمداران متحدند تا به‌یک رویکرد تماماً جدید در قبال ایران فراخوان بدهند. در این نامه ما خواهان تغییر استراتژی دولتها شده‌ایم تا اقدامات قاطعی را علیه رژیم تروریستی حاکم بر ایران در پیش بگیرند. ما به‌همهٔ رهبران، از جمله آنهایی که در قدرت هستند فراخوان می‌دهیم که به‌ما بپیوندند. این تعهد ماست تا وقتی که رژیم آخوندها سرنگون و از صفحهٔ روزگار پاک شود و یک انتخابات آزاد و دموکراتیک در ایران صورت بگیرد. من به‌واقع امیدوارم که نامهٔ سرگشادهٔ ما خطاب به‌سران کشورهای جهان، شروع یک تغییر بنیادین در استراتژی و رویکرد جامعهٔ بین‌المللی در قبال ایران و مبنایی برای کسب آزادی توسط مردم ایران باشد.

ماتئو رنتسی نخست‌وزیر ایتالیا در سالهای۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ گفت: شما حدود۵۰سال است که علیه دیکتاتوری مبارزه می‌کنید. من روز به‌روز ظرفیت عظیم شما را برای غلبه بر سختی‌ها می‌بینم.

من فقط برای ابراز همبستگی به‌اینجا نیامده‌ام. بلکه هم‌چنین به‌این دلیل اینجا هستم که معتقدم شما به‌جهان نیاز دارید و جهان نیز به‌شما و مقاومت شما نیاز دارد. چرا که این منجر به‌یک تغییر بنیادین می‌شود... جهان به‌نقش و تجربهٔ شما نیاز دارد... برقراری یک ایران جدید در نظم جدید جهانی ضروری است.

خانم یولیا تیموشنکو نخست‌وزیر اوکراین در سالهای۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در سخنان خود گفت: چطور می‌توانستم کشورم را در چنین وضعیت فاجعه‌باری ترک کنم و به‌اینجا بیایم؟ علتش این است که می‌دانم پیروزی مردم ایران به‌همان اندازه برای جهان و تک‌تک ما مهم است که پیروزی مردم اوکراین. شما امروز مانند اوکراینی‌ها به‌جای جهان و برای جهان ایستاده‌اید.

خانم تیموشنکو خطاب به‌خانم رجوی افزود: شما قلب مردمتان هستید و رهبری شما به‌جهان نشان خواهد داد که رژیم‌های شرور ضعیف و شکست‌پذیرند. مهم‌ترین چیز این است که به‌مردمتان مسیر آینده را نشان بدهید. آینده‌یی سعادتمند برای ایران و شما از آن برخوردارید، همان برنامهٔ ۱۰ماده‌یی که بسیار قدرتمند است و ارزش آن‌را دارد که جان و مالمان را فدایش کنیم.

آندره کیسکا رئیس‌جمهور اسلوواکی در سالهای۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ گفت: یک رژیم دیکتاتوری بر ایران حاکم است و برخی سیاستمداران در دنیای دموکراتیک هنوز معتقد به‌سازش با آنها به‌جای قاطعیت هستند. ولی این رفتار توسط آنها خودخواهانه، کوته‌بینانه و مملو از ضایعات برای مردم ایران است.

فرناندو کویروگا رئیس‌جمهور سابق بولیوی در سخنرانی خود گفت: دموکراسی‌ها باید با هم هماهنگ کنند. هماهنگی بین دیکتاتورها این را ضروری می‌سازد که ما از دولتهای غربی بخواهیم و به‌آنها بگوییم که ما کمک شما را نمی‌خواهیم، فقط از دیکتاتورها حمایت نکنید و به‌آنها کمک نکنید. چرا وقتی پناهندگان ایرانی در آلبانی سرکوب می‌شوند، سکوت پیشه می‌کنید و صدایتان را بلند نمی‌کنید؟

 

ژوام بارتومو‌ئو نخست‌وزیر پیشین آندورا گفت: من چندین سال در شورای اروپا حضور داشته‌ام و حمایت آنها را از هدف عادلانهٔ شما دیده‌ام. ما باید برای عدالت و استقلال و یک نظام قضایی عادلانه بجنگیم... آزادی و دموکراسی در چشم‌انداز است، باید استقامت کرد و ما با شما هستیم. از شما می‌خواهم که به‌این مبارزه ادامه بدهید و برایتان آرزوی پیروزی می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83e62baf-eafc-4e35-8860-1a81e56441aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات