728 x 90

گزارش دی ولت درباره فعالیت حزب‌الله لبنان در زمینه تروریسم و مواد مخدر

حزب الله لبنان
حزب الله لبنان

روزنامه المانی "دی ولت" درباره حزب‌الله لبنان وابسته به رژیم ایران در روز ۲۵ دی۹۷ نوشت: «حزب‌الله چیزی بیش از یک حزب سیاسی و شاخه مسلح آن است، و در قالب یک شبکه‌ٔ جنایی در زمینه قاچاق مواد مخدر و اسلحه در سراسر جهان، از جمله در آلمان فعال است.»

 

ناتان سیلز، هماهنگ‌کننده مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا، بارها گفته است رژیم ایران سالانه ۷۰۰میلیون دلار به حزب‌الله پرداخت می‌کند.

در ادامه‌ٔ گزارش "دی ولت" آمده است: مقامهای ‌اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا تخمین می‌زنند که حزب‌الله ماهانه ۲۰۰میلیون دلار "جابجا می‌کند" که اکثر آن از طریق قاچاق مواد مخدر به دست می‌آید.

مواد مخدر از آمریکای جنوبی به جنوب آفریقا منتقل شده و از آنجا با کشتی وارد اروپا می‌شود. تنها در بندر هامبورگ در سال گذشته هفت تن کوکائین کشف و ضبط شد.

 

بیشتر بخوانید

معاون وزیر خارجه آمریکا: حزب‌الله لبنان در مرزهای آمریکا عمل می‌کند

جان سولیوان معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد استراتژی آمریکا برای مبارزه با تروریسم فراملیتی گفت:‌ این استراتژی طیف کاملی از تهدیدات تروریستی از جمله گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران را شامل می‌شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا که روز سه‌شنبه ۲۰ آذر در واشنگتن در کنفرانسی با عنوان «مبارزه با تروریسم در نیمکره غربی» سخنرانی می‌کرد به اقدامات گروه‌های تروریستی تحت‌امر رژیم آخوندی در کشورهای عربی و غربی اشاره کرد و گفت: حزب‌الله لبنان که برخلاف اسمی که دارد در بسیاری از مرزهای خودمان و دور از خاورمیانه عملیات می‌کند. در سال ۱۹۹۴، تنها دو سال بعد از تهاجم به سفارت اسراییل در بوئنوس آیرس، ۹۵نفر را به‌قتل رساند و صدها نفر را زخمی کرد.

او افزود: شما هنوز به‌طور روزمره با طرحهای حزب‌الله روبه‌رو هستید. در ماه گذشته، برزیل یک تأمین مالی کننده حزب‌الله را در منطقه مرزی سه کشور نزدیک پاراگوئه و آرژانتین دستگیر کرد. در سال ۲۰۱۶ یک عامل دیگر حزب‌الله را دستگیر کرد که ۳۹کیلو کوکائین را قاچاق می‌کرد که ما وی را در آمریکا در میامی محاکمه می‌کنیم.

حزب‌الله ایالات متحده را هم هدف قرار داده است. در ژوئن ۲۰۱۷، اف.بی.آی دو عامل حزب‌الله را در آمریکا دستگیر کرد یک نفر در نیویورک و یک نفر در میشیگان. عامل مستقر در نیویورک تأسیسات نظامی و مجریان قانون در آنجا را تحت مراقبت قرار می‌داد و عامل حزب‌الله که در دیترویت مستقر بود اهداف اسراییلی در پاناما و همچنین کانال پاناما را شناسایی می‌کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد استراتژی آمریکا برای مبارزه با تروریسم فراملیتی گفت: این استراتژی یک تمرکز جغرافیایی ندارد. به این دلیل که جدی‌ترین تهدیدات، فراملیتی هستند و به مرزهای سراسر دنیا امتداد می‌یابند. این استراتژی فقط روی یک یا دو گروه متمرکز نیست بلکه طیف کاملی از تهدیدات تروریستی از جمله گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران را شامل می‌شود.

جان سولیوان گفت: ما از متحدان و شرکایمان می‌خواهیم که در این جنگ به ما بپیوندند و آنها هم کار بیشتری انجام دهند.

بزرگترین حامی مالی حزبالله لبنان اتهام خود را پذیرفت اسراری از آدمربایی و شکنجه در زندانهای مخفی حزبالله لبنان

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00b82599-1d5b-4531-a46b-5404d0f18a67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات