728 x 90

بزرگترین حامی مالی حزب‌الله لبنان اتهام خود را پذیرفت

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد قاسم تاج‌الدین حامی بزرگ مالی حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه گذشته در دادگاهی در واشنگتن اعتراف کرده است با دور زدن تحریمهای آمریکا با شرکتهای آمریکایی معامله می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این فرد ۶۳ساله و متهم به «تبانی با هدف پولشویی» است، روز پنجشنبه ۱۵آذر در دادگاهی در واشنگتن حاضر شد و ضمن پذیرش موارد اتهامی پذیرفت با دادگاه همکاری کند.

 

در ماه مه گذشته تاج‌الدین ۶۳ساله اهل بیروت کمک هنگفتی به حزب‌الله به‌عنوان یک گروه تروریستی کرده است و به‌دلیل حمایت از این گروه که توسط آمریکا لیست‌گذاری تروریستی شده است نمی‌تواند با آمریکاییها معامله داشته باشد ولی تلاش کرده تا با این شرکتها معامله کند.

وزارت دادگستری آمریکا گفته است این فرد با پنج نفر دیگر تلاش کرده است تا با شرکتهای آمریکایی معامله‌ای نزدیک به ۵۰میلیون دلار را انجام دهد.

در مارس ۲۰۱۷ او به درخواست مقامات آمریکایی به‌محض رسیدن به‌دار البیضا در مراکش دستگیر شد و به‌گفته وزارت دادگستری آمریکا قرار است که در نیمه ماه ژانویه ۲۰۱۹ حکم دادگاه علیه او صادر شود. 

این فرد لبنانی اهل بیروت، از آن زمان تا کنون در بازداشت به‌سر می‌برد..

بنا‌ به‌گفته وزارت دادگستری آمریکا، دادگاه قاسم تاج‌الدین در اواسط ماه ژانویه ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد..

دولت آمریکا از سال ۱۹۹۷ تاکنون حزب‌الله لبنان را که مورد حمایت رژیم ایران است به‌عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسد.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد قاسم تاج‌الدین، فردی که از او به‌عنوان «یکی از بزرگترین حامیان مالی حزب‌الله» لبنان یاد می‌شود، در دادگاهی در آمریکا اتهامات خود را پذیرفت. آمریکا می‌گوید قاسم تاج‌الدین «یکی از بزرگترین حامیان مالی» حزب‌الله لبنان بوده است. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد این فرد که از همکاری با شرکتهای آمریکایی منع شده است، تلاش کرده بود تا با دور زدن تحریمها با شرکتهای آمریکایی معامله کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02fb65ae-bc33-4b45-bfde-96fee65b4d3d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات