728 x 90

کرونا در ایران و جهان - مریم رجوی: شمار زیادی از زندانیان در زندانهای مختلف کشور به کرونا مبتلا شده و برخی جان‌باخته‌اند

آخرین آمار به‌روز شده مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان
آخرین آمار به‌روز شده مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

این خبر تکمیل می‌شود.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد شمار جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۵۱شهر بیشتر از ۲۳۱۰۰نفر است

  • آمار به‌روز شده قربانیان کرونا در جهان: ۹۱,۷۲۰
  • آمار به‌روز شده مبتلایان کرونا در جهان: ۱,۵۵۰,۵۲۸

 

مریم رجوی: شمار زیادی از زندانیان در زندانهای مختلف کشور به کرونا مبتلا شده و برخی جان‌باخته‌اند. در زندانها که چند برابر ظرفیت زندانی دارند و از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نیستند، ویروس کرونا به‌سرعت شیوع پیدا می‌کند.

 

هشدار عابدی عضو مجلس ارتجاع: لغو هر گونه محدودیتی تلفات را زیاد می‌کند لذا بازگشت همه چیز به‌روال عادی به‌خصوص بازگشت کارکنان ادارات کاری اشتباه است.

عبدالکریم حسین‌زاده عضو مجلس ارتجاع: رد شدن طرح سه فوریتی تعطیلی کشور آن هم در روزهایی که هموطنان فوج فوج به کرونا مبتلا می‌شوند و از دست می‌روند، سنگ قبری بر مجلس بود.

میرزایی، عضو مجلس ارتجاع: شیوع کرونا روی درآمدهای دولت تاثیر منفی داشته. دولت چگونه می‌تواند به‌جبران بخشی از این خسارتها بپردازد؟ از کجا و از کدام منابع می‌تواند بودجه‌یی برای جبران خسارتهایش اختصاص دهد.

 

دست دادن را فراموش کنید!

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا: دست دادن را باید برای همیشه کنار گذاشت.

 

ولی‌فقیه ارتجاع با تأکید بر طرح بازگرداندن مردم بر سر کار و روانه کردن فاجعه‌بار آنها به‌قربانگاه کرونا گفت: یک توصیه هم جهش تولید است که این حیاتی است و باید دنبال کنیم ما بایستی به هر قیمتی که هست مسأله تولید را دنبال کنیم.

 

  • خامنه‌ای خلیفه ارتجاع روز پنجشنبه ۲۱فروردین۹۹ در رقم‌سازی بی‌دنده ‌و ترمز برای لاپوشانی ابعاد فاجعه کرونا در ایران، در مورد تلفات کرونا در جهان، در سخنران خود گفت: «حالا در قضیه کرونا مثلا گفته می‌شود که مثلا تا حالا یک میلیون و چقدر در دنیا در سطح دنیا کشته شدند.»
  • خامنه‌ای برای رفع و رجوع آن، دست‌پاچه شد و  با حضور مجدد در مقابل دوربین! گفت: «این مطلبی که من گفتم که یک میلیون نفر کشته شدند،‌ این اشتباه بود. یک میلیون و خرده‌یی مبتلا شدند. تعداد کسانی‌که از دنیا رفتند در سطح دنیا خیلی کمتر از این است. یک میلیون مبتلا شدند تا حالا و تعدادی هم البته از دنیا رفتند که از این مقدار کمتر است. من اشتباها گفتم یک میلیون از دنیا رفتند و یا کشتند مثلا.»

 

وحشت خامنه‌ای از فوران خشم ملت و خطر سرنگونی: مسألة کرونا ما را از توطئة دشمنان که با اصل نظام است غافل نکند.

  • ولی‌فقیه ارتجاع روز پنجشنبه ۲۱فروردین ۹۹در سخنان خود در تلویزیون حکومتی با تأکید بر طرح بازگرداندن مردم بر سر کار و روانه کردن فاجعه‌بار آنها به‌ قربانگاه کرونا گفت: یک توصیه هم جهش تولید است که این حیاتی است و باید دنبال کنیم ما بایستی به هر قیمتی که هست مسأله تولید را دنبال کنیم.
  • خامنه‌ای با لاپوشانی عملکرد مجرمانه رژیم و ابعاد واقعی جان‌باختگان کرونا و حمایت از آمار قلابی رژیم افزود: قضیه کرونا قضیهٔ بزرگی است لکن در مقایسه با بسیاری مشکلات چیز کوچکی به‌حساب میاد، در جنگهای بزرگ جهانی چند میلیون کشته شدند. آمارها و اقدام‌های بسیار خوبی انجام گرفته است، صدا و سیما هم انصافاًً‌ در این زمینه خوب عمل کرده....
  • خامنه‌ای ضمن تمجید از بسیجیان و پاسداران ولایت جهل و جنایت گفت: طلاب و دانشجویان بسیجی و هزاران بسیجی خدمات با ارزشی که واقعاً از توصیف بالاتر است ارائه کردند.
  • خلیفه ارتجاع با گرد و خاک ضداستکباری برای لاپوشانی کرونای ولایت عامل قتل ملت دروغهای شاخدار و پرت و پلاهای آشفته گفت: در کشورهای غربی برای چند دستمال توالت به جان هم می‌افتند! فروشگاهها را تخلیه می‌کنند و حرص می‌زنند برای خرید بیشتر! در قضیه کرونا بیش از یک میلیون نفر در جهان درگذشتند!
  • ولی‌فقیه دزد و دجال ارتجاع با اشک تمساح برای مردمی که صدها میلیارد ثروت‌شان را در بنیادهای غارت به جیب زده و احاله آنها به کسانی که دستشان باز است! گفت: عده‌یی! زندگی‌شان به سختی قابل گذران است مردمی که دستشان باز است کمک حال آنان باشند.

 

توئیت مریم رجوی: شمار زیادی از زندانیان در زندان‌های مختلف کشور به کرونا مبتلا شده و برخی جان باخته‌اند. در زندان‌ها که چند برابر ظرفیت زندانی دارند و از حداقل امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نیستند، ویروس کرونا بسرعت شیوع پیدا می‌کند.

 

 

خبرگزاری حکومتی ایرنا: میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع: در بُعد اقتصادی الآن شاهد این هستیم که شیوع ویروس کرونا از اواخر بهمن و اوایل اسفند، خسارتها و آثار زیان‌باری در بخش‌های تولید، اشتغال، توزیع و همین‌طور بخش خدمات به بار آورده است. وقتی به این بخش‌ها اشاره می‌کنیم باید این را هم خاطرنشان کرد که این مسأله روی درآمدهای دولت هم تأثیر منفی داشته است.الان سؤال این است که وقتی می‌گوییم تولید و اشتغال آسیب دیده، توزیع و به‌خصوص بخش خدمات هم بیشترین آسیب را دیده، دولت چگونه می‌تواند به جبران بخشی از این خسارتها بپردازد. علاوه بر این ما وقتی صحبت از پرداخت خسارت می‌کنیم خواه‌ناخواه باید بگوییم دولت از کجا و از کدام منابع می‌تواند بودجه‌یی را برای جبران این خسارتها اختصاص دهد.

یکی از شهرهای مرزی چین قرنطینه شد

  • رسانه‌های دولتی در چین از قرنطینه شدن یکی از شهرهای این کشور در نزدیکی با مرز روسیه خبر دادند.

 

جابه‌جایی ۶۲۰هزار نفر در فردای قرنطینه در ووهان چین

  • تنها یک روز بعد از برداشتن قرنطینه ۷۶روزه در ووهان چین که کانون شیوع ویروس کرونا در جهان بوده، بیش از ۶۲۰هزار نفر از اهالی این شهر در سیستم حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند و یک رکورد بر جای گذاشتند.
  • جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا گفته که تا پایان ماه می‌توان قوانین منع رفت و آمدی که به‌خاطر شیوع کرونا وضع شده بود، رفع شود. او گفته کاهش محدودیتها به مرور صورت خواهد گرفت. ایتالیا با بیش از ۱۳۹هزار مبتلا و بیش از ۱۷هزار مرگ، بحرانی‌ترین کانون شیوع ‌کووید۱۹ در جهان بوده.
  • ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور‌ برزیل علی‌رغم توصیه‌های وزارت بهداشت دولت خودش از مردم خواسته که به سر کارشان باز گردند او برخلاف گذشته این بار خطر ویروس را دست‌کم نگرفت، اما هم‌چنان معتقد بود که پیامدهای تدابیر سخت مقابله با ویروس کرونا می‌تواند به اندازه خود بیماری زیان‌بار باشد.
  • پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ممکن است فقر در جهان را تا نیم میلیارد نفر افزایش دهد بنابر تحقیق سازمان ملل این نخستین بار در ۳۰سال گذشته است که فقر در سراسر جهان چنین گسترش می‌یابد.

 

  • رویترز - بدنبال افزایش روزانه ابتلا، مبتلایان کرونا در روسیه از ۱۰هزار نفر گذشت
  • شش تن از اعضای مجلس ارتجاع از ترس عواقب فاجعه‌بار رد شدن طرح سه فورتی تعطیلی کشور به این اقدام اعتراض کردند.
  • عبدالکریم حسین‌زاده عضو مجلس ارتجاع: رد شدن طرح سه فوریتی تعطیلی کشور آن هم در روزهایی که هوطنان فوج فوج به کرونا مبتلا می‌شوند و از دست می‌روند، سنگ قبری بر مجلس بود
  • پنجاه تن از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۱۵زندان ارومیه به‌ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
  • در بند ۳و ۴زندان مرکزی ارومیه ۱۲زندانی به‌کرونا مبتلا شده‌اند.
  • به‌دلیل گسترش کرونا در ارومیه، بیماران کرونایی را در ۳تا ۴بیمارستان و ۲تا ۳ورزشگاه بستری می‌کنند.
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:‌ وضعیت مشهد و استان خراسان رضوی هم‌چنان قرمز است.
  • پاسداران جنایت‌پیشه در مرز بازرگان یک کولبر هموطن کْرد را به‌قتل رساندند و دو تن دیگر را مجروح کردند.
  • توئیتر وزارت خارجهٔ‌ آمریکا: رژیم ایران به‌جای آزاد کردن پول برای مقابله با شیوع کرونا، بودجه سپاه را افزایش می‌دهد و بودجه بسیج را دو برابر می‌کند.
  • توئیتر وزارت خارجهٔ‌ آمریکا: رژیم ایران یک رژیم فاسد، با صاحبان فاسد، و برای افراد فاسد است. تا زمانی که با سپاه زد و بند داشته باشید، می‌توانید از نتیجه هر عمل فاسدی فرار کنید. رژیم ایران باید اکنون تمام زندانیان سیاسی را آزاد کند، نه فقط مجرمان آقازاده را.
  • کاظمی،‌ عضو مجلس ارتجاع: اگر ابتدای شیوع کرونا در کشور شهرهای آلوده‌یی مانند قم را قرنطینه می‌کردیم، به‌این اندازه کرونا در کشور گسترش پیدا نمی‌کرد.
  • سایت حکومتی فرارو: شیوع کرونا به‌جای این‌که وحدت سیاسی در نظام ایجاد کند به‌اختلافات سیاسی در نظام دامن زده است. بحران کرونا حتی با مسائل پیچیده‌تر سیاسی سال‌های اخیر از پروندهٔ هسته‌یی تا تحریم‌ها نیز پیوند خورده است.
  • سفارت مجازی آمریکا در ایران: رژیم ایران بیش از ۱۶میلیارد دلار برای تأمین مالی گروه‌های نیابتی تروریستی خود در خارج از کشور هزینه کرده است و این در حالی است که خدمات درمانی ایران متأسفانه با کمبود بودجه روبه‌رو بوده‌اند.

 

اعتراف جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روحانی به جانباختن ۴۳عضو کادر درمانی کشور در دو هفته گذشته هنگام مقابله با کرونا

  • کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: «طبق آمار دو هفته گذشته، در نظام سلامت کشور و در مبارزه با کرونا ۴۳شهید داشته‌ایم اما این آمار افزایش داشته ولی فعلاً نمی‌توان آن را منتشر کرد چرا که کمیته باید بررسی‌های لازم را جهت آمار فوتیهای نظام سلامت انجام دهند. در چند روز آینده آمار نهایی شهدای نظام سلامت کشور اعلام خواهد شد».

 

رویترز - کرونا ممکن است در ضربه اقتصادی که می‌زند ۱.۵میلیون نفر در آمریکا را به لبه بی‌خانمانی بکشاند.

 

سیاست کج‌دار و مریز دولت

صادق زیباکلام: همه انگشت اتهام را به درستی به سمت دولت گرفته‌اند.

  • «روحانی انتخاب بسیار سختی دارد. راه اول این است که قرنطینه سفت و سخت را تحمل کنند و در نتیجه هزینه‌های اقتصادی هنگفتی برای کشور ببار بیاید. روحانی با خود فکر می‌کند که این هزینه‌ها را از کجا تأمین کند، چگونه دیگر تعهدات همیشگی دولت از جمله حقوق ها، یارانه و... را پرداخت کند. با قرنطینه و کرونا دست کم هفت میلیون نفر از کار بیکار می‌شوند و معیشت آنها و خانواده‌هایشان به خطر می‌افتد، روحانی به این فکر می‌کند چگونه و از طریق کدام منابع هزینه بیکاری این افراد را بپردازد. در حالی‌که ایران به‌شدت تحریم، فروش نفت اندک هم با قیمت پایین انجام می‌شود، اقتصاد و تولید هم در رکود قرار دارد و کسری بودجه سنگینی هم وجود دارد.»
  • روحانی انتخاب کرده است که چرخ اقتصاد نخوابد و معیشت بخش وسیعی از مردم کمتر به خطر بیافتد. در عین‌حال امیدوار است اعمال نکردن شدید قرنطینه تلفات انسانی زیادی نداشته باشد. در واقع او متأسفانه به‌گونه‌یی سیاست انتظار را در پیش گرفته و منتظر نتیجه این سیاست کج دارو مریز در تقابل با کرونا است».

 

مایک پمپئو در رابطه با سازمان بهداشت جهانی:

«کاری که ما کرده‌ایم بسیار منطبق است با آنچه که پرزیدنت ترامپ در آغاز این کمپین گفت. آنها باید نتیجه کارشان را آنطور که مورد انتظار است نشان دهند. ما نه تنها در مورد این سازمان بلکه در همه زمینه‌ها باید مطمئن شویم که پولی را که از مالیات مردمان به آنها می‌دهیم به نفع مردم آمریکا صرف می‌شود در جای درستی خرج می‌شود، سازمان بهداشت جهانی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما در مورد این سازمان باید گفت آنها کاری را که انتظار می‌رفت انجام دهند، انجام ندادند».

 

آخرین اخبار به روز شده مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان - به روز می‌شود.

  • آمار مبتلایان به کرونا ۱.۵۱۸.۷۸۳
  • آمار قربانیان کرونا در جهان: ۸۸.۵۰۵

آمار قربانیان کشورها در ۲۴ساعت گذشته

  • آمریکا ۱۴،۷۹۷
  • اسپانیا ۱۴،۷۹۲
  • ایتالیا ۱۷،۶۶۹
  • فرانسه ۱۰،۸۶۹
  • آلمان ۲،۳۴۹
  • ترکیه ۸۱۲
  • چین ۳،۳۳۵
  • انگلستان ۷،۰۹۷
  • بلژیک ۲،۲۴۰
  • سوئیس ۸۹۵
  • هلند ۲،۲۴۸
  • کانادا ۴۳۵
  • برزیل ۸۲۲
  • پرتقال ۳۸۰
  • اتریش ۲۷۳
  • کره جنوبی ۲۰۴
  • اسراییل ۷۳
  • روسیه ۷۶
  • سوئد ۶۸۷
  • نروژ ۱۰۱
  • ایرلند ۲۵
  • استرالیا ۵۱
  • هند ۱۷۸
  • شیلی ۴۸
  • دانمارک ۲۱۸
  • چچن ۱۰۴
  • لهستان ۱۵۹
  • رومانی ۲۲۹
  • اکوادور ۲۴۲
  • پرو ۱۲۱
  • پاکستان ۶۱
  • ژاپن ۹۴
  • مالزی ۶۵
  • فیلیپین ۱۸۲
  • عربستان سعودی ۴۱
  • مکزیک ۱۷۴
  • صربستان ۶۵
  • اندونزی ۲۴۰
  • عراق ۶۹
  • آلبانی ۲۲
  • لبنان ۱۹
  • هنگ کنگ ۴

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb27279b-6402-471b-9d6c-9e13b375d92f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات