728 x 90

کارگر تحصیلکرده از گرانی سرسام‌آور مایحتاج اولیه می‌گوید + فیلم

چهار قلم میوه و صیفی‌جات ۲۳.۹هزار تومان
چهار قلم میوه و صیفی‌جات ۲۳.۹هزار تومان

یک کارگر تحصیلکرده محروم که مقطع کارشناسی را گذرانده است و برای امرار معاش مجبور به کارگری روزمزد است، درباره گرانی، غارت و چپاول در رژیم ولایت فقیه، در کلیپ ارسالی خود این‌چنین گفت:‌

با سلام امشب بعد از مدتها رفتم خرید کردم، این چند قلم را که می‌بینید و خیلی هم از لحاظ کیفیت پایین است و درجه سه هم محسوب نمی‌شود، را ما رفتیم خریدیم.

وی مجموع اقلامی که به قیمت بیست و سه هزار و نهصد تومان خریداری کرده است را به نمایش می‌گذارد که تنها شامل ۴عدد نارنگی، ۴عدد هلو، ۴عدد سیب، ۳عدد فلفل دلمه و ۲عدد کلم بود. سپس با نشان‌دادن فاکتور خرید خود ادامه داد:

همین چند قلم شده چقدر؟ بیست و سه هزار و نهصد تومان.

من که یک کارگر هستم و حداقل حقوق یعنی روز ۴۵تومان می‌گیرم به‌نظر شما با این مبلغ چکار می‌توانم بکنم؟

 

این بود دولتی که گفتند حمایت می‌کند از مستضعفین حمایت می‌کند از کارگر بی‌بضاعت. اینجوری می‌خواهند از ما حمایت کنند؟. خدا لعنتشون کنه. خدا انشاالله جوابشون را بده.

این است مملکتی که قول می‌دادند و دم از اسلام و حکم علی می‌زنند؟ همینه؟ واقعاً برایشان متأسفم .

این رو می‌فرستم برای شبکه خوب مجاهدین امیدوارم که این را پخش کنند.

 

بیشتر بخوانید:

خط فقر ۶ میلیون تومان – ۵۰ میلون نفر نیازمند به دریافت سبد کالا

به گفته کارگزاران حکومت خط فقر به مرز ۶میلیون تومان، رسیده است.

یک عضو کانون حکومتی شوراهای اسلامی کار پیرامون این موضوع گفت: «در وضعیت کنونی یک کارگر شاید نتواند یک بار در ماه هم گوشت خریداری کند».

پایین بودن دستمزد و گرانی روزافزون هزینه زندگی در شرایطی است که حقوق پایه کارگران که تقریباًً یک‌پنجم خط فقر است، که هیچ تضمینی بر استمرار ندارد و هر لحظه قطع و یا این‌که کم شدن وجود دارد.

فقر آن‌قدر گسترش یافته که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع گفته است دولت ۵۰ میلیون نفر را برای دریافت سبد کالاهای اساسی شناسایی کرده است. معنی این حرف این است که، ۵۰ میلیون نفر از مردم کشور، یعنی بیش از ۶۰ درصد جمعیت آن‌چنان فقیرند که حتی از تأمین غذای مورد نیاز خودشان هم ناتوانند.

 

البته این رقمی است که دولت مشخص کرده است، و اگر یک مرجع بی‌طرف قرار بود افراد نیازمند را مشخص کند، چه بسا این رقم بسا بیشتر می‌شد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۶ فروردین ۹۷ نوشت: «از اوایل سال ۱۳۹۷ حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار(اعم از قرارداد دائم یا موقت) مبلغ ۳۷۰.۴۲۳ریال(۳۷۰هزار و ۴۲۳ریال) تعیین می‌شود». یعنی با قیمت هر دلار ۳۸۵۰تومان که در ابتدای امسال این حقوق تنظیم شده هر روز کارگر ایرانی ۹ونیم دلار دریافت می‌کرد. اما حالا که هر دلار بیش از ۱۴هزار تومان رسیده است حقوق کارگر ایرانی به حدود ۳دلار در روز یعنی تقریباًً یک‌ سوم ارزش ابتدای امسال رسیده است».

 

اختلاف طبقاتی شدید نشان از فساد رأس حاکمیت دارد

واقعیت این است که فقر گسترده و دامن‌گیر اکثریت مردم ایران نتیجه به هدر دادن منابع مردم ایران در جهت مطامع نظام آخوندی و چپاول دارایی‌هایشان توسط سردمداران و مهره‌های آن است.

زندگی فقیرانه مردم آن روی سکه زندگی پر زرق و برق آنها در کاخ‌ها، ویلاهای و آپارتمانهای گران‌قیمت است که اجاره ماهانه یکی از طبقات این آپارتمانها نزدیک ۴میلیارد تومان در ماه است.

در شرایطی که بسیاری از مردم حتی نان برای خوردن هم ندارند، زندگی سران و مهر‌های نظام آن‌چنان است که در جریان جنگ‌ و جدال باندی مورد اعتراض عناصر حکومتی هم شده است.

وقتی رأس حاکمیت فاسد است، طبیعی است که اکثریت مردم به خاک سیاه فقر بنشینند. مسأله‌ای که امروزه مردم ایران با پوست و گوشت و استخوان خود حس کرده‌اند. خیزشها و خروش آنها بیانگر این است که راه‌حل خروج از فقر و فاقه که همانا نفی تمامی این حاکمیت است را درک کرده‌اند.

 

مقالات مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/079a1ed7-9423-457c-a7f6-d90192ee64c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات