728 x 90

حاتم بخشیهای رژیم آخوندی و داستان تلخ کودکان بازمانده از تحصیل

وضعیت تحصیل کودکان ایران زمین- آرشیو
وضعیت تحصیل کودکان ایران زمین- آرشیو

تا کنون آمار دقیقی از بازماندگان تحصیل در رژیم آخوندی ارائه نشده اما با اصطلاح معاون امور زنان و خانواده آخوند روحانی، طی هفته گذشته در مراسم افتتاح مدرسه‌ای در ایرانشهر، اذعان کرد سیستان و بلوچستان، بالاترین آمار بازمانده از تحصیل در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین گزارشها حاکی است که بیشترین بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان را دختران تشکیل می‌دهند. از مشکلاتی هم‌چون دوری محل زندگی تا مدرسه، صعب‌العبور بودن مسیر روستاها تا مدارس، ازدواج‌های زودرس، فقر، پراکندگی جمعیت و… به‌عنوان علل بالا بودن نرخ بازماندگان از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان که پس از استان کرمان به‌عنوان دومین استان پهناور کشور است، نام برده می‌شود.

در حالیکه مطابق قانون اساسی همین رژیم، تحصیل تا پایان مقطع دبیرستان بایستی برای همه به‌صورت رایگان فراهم باشد، مشکل اصلی کودکان بازمانده از تحصیل فقر مالی است و رژیم به‌جای بکارگیری بودجه کشور برای آموزش و بهداشت و خدمات شهروندان، از بودجه کشور برای حاتم بخشی در راستای پیش برد اهداف فرقه‌گرایانه و گسترش جنگ و تروریسم در منطقه استفاده می‌کند.

مطابق خبرهای منتشر شده در چند روز اخیر بیش از ۳۰هزار نفر از زوار اربعین، پاکستانی از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند و از تمامی امکانات بهداشتی که مردم بلوچ از آنها محروم هستند، بهره‌مند شده‌اند.

معلوم نیست اگر رژیم مطابق ادعای کارگزارانش توان تجهیز مدارس و امکانات آموزشی در استان سیستان و بلوچستان را ندارد، پس چطور از اعتبارات مردم محروم استان کم کرده و خرج سفر  زوار پاکستانی را تأمین می‌کند، یا اقدام به تجهیز بیمارستان در عراق میکند. 

 

تجهیز ۴۰درمانگاه با ۲۰۰تن دارو در عراق از جیب مردم ایران

یادآوری می‌شود در حالی که گزارشهای مردمی و رسانه‌ها از کمبود و گرانی دارو در بازار ایران خبر می‌دهند، علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی هلال احمر رژیم ایران از ارسال تجهیزات و دارو به عراق خبر داد و اعلام کرد این ۲۰۰تن دارو و تجهیزات پزشکی ارسالی به عراق، شامل ۴۰۰قلم دارو و ۸۰نوع تجهیزات پزشکی هستند.

هلال احمر رژیم آخوندی در شرایطی از تجهیز ۴۰درمانگاه و ارسال ۲۰۰تن دارو به عراق برای برگزاری مراسم اربعین خبر داده که در ماههای اخیر بازار ایران با گرانی و کمبود دارو روبه‌رو است و کارگزاران رژیم مدعی هستند که این کمبود دارو به‌خاطر مشکلات ناشی از تحریمها است.

اگر چه چندی پیش، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس انجمن علمی داروسازان گفته بود، تحریمها در گرانی و کبود داروها تاثیری ندارد و عامل این مشکل را سیاست‌های غلط در حوزه دارو عنوان کرد. کارشناسان معتقدند رژیم ایران برای تأمین دارو تنها به ۱.۸میلیارد دلار ارز نیاز دارد.

همچنین قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت آخوند روحانی نیز از نارضایتی مردم در رابطه با کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی خبر داده و گفته بود: «با کمبود نیروی پرستار، کمک پرستار و نیروی خدماتی مواجه هستیم، به‌طوری که در حال حاضر هر ۱۰تخت یک پرستار دارد اما در ازای هر دو تا سه تخت یک پرستار باید وجود داشته باشد و از این بابت بسیار متأسف هستم». تأسف به‌اصطلاح وزیر بهداشت در حالی است که همزمان در عراق ۴۰درمانگاه تجهیز کرده‌اند.

 

اختصاص حدود ۹۴میلیون دلار با نصف قیمت ریالی برای سفر به عراق

از سوی دیگر، در حالیکه نرخ دلار در محدوده ۱۴هزار تومان است، معاون وزیر کشور آخوند روحانی اعلام کرده است که به زائران اربعین ارز ۷هزار تومانی تعلق می‌گیرد. حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: «با توافق با بانک مرکزی به زائران اربعین دلار ۷هزار تومانی بازار تعادلی داده می‌شود».

خاطر نشان می‌شود بنا به گفته کارگزان رژیم آخوندی، سال گذشته حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر از ایران تحت عنوان اربعین به عراق اعزام شده بودند. اگر امسال نیز همان تعداد را ملاک بگیریم، رژیم بایستی بیش از ۹۴میلیون دلار را با نصف قیمت برای این سفر اختصاص دهد.

 

بیشتر بخوانید

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09ea93b6-a2a3-400b-819e-0344acdbf0b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات