728 x 90

چشم انداز ساخت واکسن‌ کرونا به‌ شکل قرص و اسپری

قرص  ضد ویروس کرونا
قرص ضد ویروس کرونا

در حال حاضر درمان‌ها برای پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ از طریق تزریق واکسن انجام می‌شود اما در آینده این واکسن‌ها می‌توانند تبدیل به قرص شوند یا اسپری استنشاقی باشند.
یورونیوز روزدوشنبه ۴ مرداد نوشت، اینگمو اندرسون شیمی‌دان سوئدی در دهکده مدیکون، یکی از بزرگترین مراکز علمی در جنوب این کشور، یک اسپری پلاستیکی اندازه نصف جعبه کبریت را در دست دارد.
تیم وی امیدوار است که این محصول کوچک بتواند نقش مهمی در مبارزه جهانی با ویروس کرونا داشته باشد. این ابتکار به مردم اجازه می‌دهد که نسخه‌های پودری واکسن کووید را در خانه مصرف کنند.
یوهان وابورگ، مدیرعامل شرکت که معمولا اسپری‌های استنشاقی را برای بیماران مبتلا به آسم تولید می‌کند به بی‌بی‌سی جهانی می‌گوید: تولید آن آسان و ارزان است.
شما یک نوار پلاستیکی کوچک روی جعبه را برداشته تا دستگاه استنشاق واکسن فعال شود و سپس آن را در دهان خود قرار می‌دهید و نفس عمیق می‌کشید و آن را استنشاق می‌کنید.
شرکت ایکونوو با یک شرکت تحقیقاتی دیگر در زمینه ایمنی‌شناسی در استکهلم در این زمینه همکاری می‌کند. پیش از این شرکت آی‌اس‌آر (ISR) یک واکسن در شکل پودر خشک علیه کووید-۱۹ تولید کرده است.
وینکوئیست بنیانگذار شرکت آی‌اس‌آر و استاد ایمونولوژی در انستیتوی کارولینسکا سوئد گفت، تغییر دهنده بازی این است که شما می‌توانید واکسن پودری را خیلی راحت و بدون زنجیره سرما توزیع کنید.


این شرکت در حال حاضر واکسن‌های خود را در جهش‌های بتا (آفریقای جنوبی) و آلفا (انگلستان) کرونا آزمایش می‌کند.
با این حال هنوز برای گرفتن تاییدیه مجامع بین‌المللی راه باقی مانده است. چراکه این واکسن همچنان در مراحل انجام آزمایش‌های ابتدایی است. این دو شرکت سوئدی در حال حاضر بودجه کافی را برای شروع آزمایش‌های بالینی تامین کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/090c8c84-82b9-4b13-b92e-19b8d35dfdb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات