728 x 90

وضعیت علمی کشور و لاف‌های خامنه‌ای

سرقت مقالات
سرقت مقالات

خامنه‌ای اخیراً به پیشرفت‌های علمی در دیکتاتوی تحت حاکمیت خودش اشاره کرد. او به نموداری که یک وب سایت هلندی منتشر کرده بود استناد کرد در حالی که آمار سایت هلندی متکی به مقالات مسروقه‌ای بود که عوامل بی‌سواد خامنه‌ای از محافل علمی جهان سرقت کرده و با دستکاری به اسم خود برای آن سایت ارسال کرده بودند!

در حالی که وزیر بهداشت وقت رژیم در جریان جنگ و جدال باندهای درون رژیم در آبان ۹۵پشت پرده مقالات علمی منتسب به رژیم را روی آب ریخته بود.

 

روز هشتم خرداد ۹۸علی خامنه‌ای مدعی رشد و توسعه علمی فوق‌العاده‌ای در ایران شد.

خامنه‌ای ادعا کرد رژیمش ۱۳برابر دنیا پیشرفت علمی داشته است!‌

واقعیت چیست؟ آیا واقعاً در هارترین و جاهل‌ترین دیکتاتوری تاریخ معاصر جهان پیشرفت علمی هم متصور است؟! ارزیابی کارشناسانه ادعای خامنه‌ای چه می‌گوید؟

 

مرجع لاف خامنه‌ای

خامنه‌ای با تکیه به چه سندی چنین ادعایی‌ می‌کند؟ و مرجع ادعایش چیست؟

همان‌طور که هر رهگذری در اینترنت می‌داند در این سامانه جهانی تعداد بیشماری وب‌سایت‌های خدماتی برای ارائه کتاب و نشریات و مقالات علمی وجود دارد که روزانه دهها و چه بسا در برخی موارد بیش از صد مقاله و پژوهش علمی از سراسر جهان منتشر می‌کنند. یکی از آن سامانه‌های اینترنتی، وب سایت Scopus متعلق به یک شرکت انتشاراتی هلندی به نام Elsevier است.

مقالاتی که در کشورهای مختلف منتشر می‌گردد، در این وب سایت فهرست نویسی و بارگذاری می‌شوند. این وب سایت، همچنین خدمات مختلفی در مقابل گرفتن حق عضویت به مشترکاًنش ارائه می‌دهد که موضوع بحث این نوشته نیست، اما یکی از فعالیت‌های این وب سایت این است که هر ساله (البته با یک تأخیر دو سه ساله» نمودارهایی از مقالات و انتشارات رسیده از کشورهای مختلف منتشر می‌کند.

کارگزاران رژیم این نمودارها را از همین سایت کپی کرده و به‌عنوان نمودار پیشرفت‌های علمی در دیکتاتوری آخوندها به خامنه‌ای نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند لاف‌ و گزاف‌های تو خالی او را با این نمودارها مستند و موجه جلوه دهند. در واقع حرف‌های خامنه‌ای اشاره به همین نمودارها می‌باشد.

 

خامنه‌ای دروغ می‌گوید

در حالی‌که شخص خامنه‌ای بیشتر از هر کس دیگری از ورشکستگی اقتصادی و از بین رفتن منابع تکنولوژیک مملکت و نابودی صنایع و افول علمی کشور اطلاع دارد.

به‌ویژه که شخص او بیش از دیگران از وجود میلیون ها دانش آموخته دانشگاهی مهاجرت کرده از وطن یا تحصیل‌کردگان بیکار در داخل کشور اطلاع دارد.

و بیش از این، او خود بهتر از هر کسی می‌داند که دروازه علوم و آموزش‌های نوین را به روی مملکت و نهادهای آموزشی آن بسته است.

و با آوار کردن انبوه خرافات و مزخرفات ضدعلمی به محیط‌های آموزشی کشور باعث عقب افتادگی فاحش سطح آموزشی کشور از دیگر نقاط جهان شده است.

و اگر از برخی رشته‌های خاص مانند علوم فنی مهندسی و پزشکی که خرافه‌بردار نیست، بگذریم سایر علوم (به‌ویژه علوم انسانی، اجتماعی) دچار یک ضربه عظیم شده‌اند.

اما با این‌ همه با وقاحت تمام به نمودارهای یک وب سایت اینترنتی آویزان شده و مدعی رشد و توسعه علمی در ایران تحت حاکمیت خودش می‌شود!

 

پشت‌پرده مقالات علمی؟ ارسالی از ایران آخوند زده

در این میان تنها نکته ناگشوده‌ای که باقی می‌ماند آن چیزی است که تحت عنوان مقالات علمی مثل ریگ از ایران برای وب‌سایت هلندی ارسال می‌گردند! مقالاتی که البته نزدیک به قریب به اتفاق آنها حاصل سرقت علمی و هک‌ سیستم‌های سایبری دانشگاههای مختلف اروپا و آمریکاست که هرازگاهی خبر آن در جهان می‌پیچد و پس از چندی مقالات مسروقه با میزانی تحریف و رفوکاری و تغییر شکل ظاهری ویرایش و بازنویسی شده و به اسم نویسندگان جدید! به وب‌سایت‌های مختلف ارسال می‌گردد و در این میان ساده‌لوح‌ترین‌ آنها نیز در یک دستگاه رقابتی با سایت‌های مشابه به‌راحتی در دام آخوندها افتاده و اقدام به معدل‌گیری تعداد مقالات دریافتی‌ خودش می‌کند، و به این ترتیب وب سایت مربوطه به مرجع بودن خودش می‌رسد و آخوندها هم به رتبه خودشان در میزان مقالات علمی ارسالی و خبر و نموداری که بتوان با آن در محافل ژورنالیستی «پز» داد! چرا که عملاً هیچ دانشمندی حاضر نیست امثال کردان و دکتر مهندس‌های جعلی رژیم حتی زیر تابوتشان را بگیرند! چه رسد به این‌که به مقالات علمی! منتشر شده از سوی آخوندها کوچک‌ترین استنادی بکند!

آنهم در جایی که حتی در محافل دانشگاهی همین مملکت نیز هیچ استادی حاضر نیست تره به ریش مدارک دکترای پاسدارانی مانند محسن رضایی و رحیم صفوی و صد رأس دیگر از این قبیل دکتر‌ها خرد کند!

در این معرکه حتی مدرک دکترای اقتصاد حسن روحانی نیز که از یک دانشگاه بریتانیایی است وقتی لو می‌رود که نامبرده حتی توان ۵دقیقه انگلیسی صحبت کردن هم ندارد. بگذریم که ولی‌فقیه‌اش خامنه‌ای هم که مدعی مدرک اصیل حوزوی است آن‌چنان بی‌سواد و بی‌مایه و از نظر علوم آخوندی ناتوان است که در همین حوزه‌های آخوندی «پوشال» هم به پالآنش بار نمی‌کنند! و فتوای‌اش کپی‌چسبان فتاوی مرجع مرده‌ای مانند خمینی است.

 

نگاهی به آمارهای وب سایت هلندی

لازم به یادآوری است وب سایت هلندی Scopus نمودارهای مربوط به تعداد مقالات دریافتی خودش را با دو سه سال تأخیر منتشر می‌کند. به‌عنوان نمونه تاریخ آخرین بروز رسانی این وب‌سایت مطابق آنچه که در ویکی‌پدیا نیز منتشر شده است سال ۲۰۱۷میلادی می‌باشد یعنی سال‌های ۱۳۹۵و ۱۳۹۶خورشیدی. یعنی مقالاتی را که این وب سایت بررسی کرده مربوط به آن سال‌ها بوده است.

در حالی‌که خبرگزاری حکومتی ایسنا در مصاحبه‌یی به تاریخ ۵شنبه ۲۰آبان ماه ۱۳۹۵با وزیر وقت بهداشت حکومت آخوندی داشته به نکته بدیعی! اشاره می‌کند که تنها با کنار هم قرار دادنش با خبرهای وب سایت هلندی و تاریخ به روز شدنش اهمیت آن روشن می‌شود!

ایسنا نوشته است:

« قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در ارتباط با گزارش مجله ”نیچر” با اظهار تأسف از تخلف صورت گرفته اعلام کرد که متخلفان، از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند».

 

گزارش نشریه علمی «نیچر»

فردای روزی که ایسنا آن مصاحبه را منتشر کرد، دیگر رسانه‌های فارسی زبان که اتفاقاً مماشات آنها با رژیم هم روشن است چاره‌ای جز انتشار خبر فضاحت سرقت علمی آخوندها نداشتند. آن رسانه‌ها نوشتند:

«وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران سرقت علمی در ایران را تأیید کرد!

مجله «نیچر» هفته گذشته گزارش داد که ۵۸مقاله که توسط ۲۸۲محقق ساکن در ایران نوشته شده توسط یکی از معتبرترین ناشران مقالات علمی جهان از مجموعه‌های علمی حذف شده است.

اسپرینگر نیچر، ناشر یکی از معتبرترین نشریات علمی جهان، یعنی نیچر، با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد که «شواهدی از تقلب و سرقت علمی» در مقالات محققاًن ایرانی پیدا کرده است.

در تمام مقالاتی که اسپرینگر آنها را از شمار مقالات علمی خارج کرده است شواهدی از دستکاری در معرفی نویسنده اصلی مقاله و دستکاری در داوری دیده می‌شود.

فروش پایان‌نامه‌های دانشگاهی، تحقیقات علمی و مقالات تخصصی سال‌هاست در ایران به تجارتی پرسود تبدیل شده و مقامهای مسئول نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند

این در حالی است که هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از شرکت‌های فعال در فروش پایان‌نامه و مقاله در داخل ایران سایت‌های مختلف اینترنتی راه‌اندازی کرده و به‌طور علنی در این زمینه فعالیت می‌کنند».

 

شاخصهای علمی در کشور

خامنه‌ای در همین صحبت‌های اخیرش گفت در حال حاضر ۱۴میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم. اما نگفت که به اعتراف کارگزاران خودش حداقل ۵تا ۶میلیون از آنها بیکار هستند.

او گفت اکنون ۵درصد از جمعیت کشور دانشجو هستند ولی نگفت که این تعداد که به استناد حرف خودش حدود ۴میلیون نفر هستند، امسال یا در سالهای آینده به ۱۰الی ۱۲میلیون نفر بیکاران موجود در کشور اضافه می‌شوند.

بی سبب نیست که جوانان نخبه مملکت به‌دنبال رفتن به خارجه هستند. و این تنها حرف درستی است که خامنه‌ای در صحبت‌های اخیرش بیان کرد چرا که بر اساس آمار کارگزاران رژیمش، سالانه ۱۵۰۰۰۰نفر از نخبگان جامعه از دست این رژیم تبهکار به خارج از کشور فرار می‌کنند.

این است آن واقعیتی که در عرصه علمی ایران اتفاق می‌افتد ولی آگاهانه کمتر گویا می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c26a1a2-0e35-496c-adde-c56396fb38d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات