728 x 90

نیویورک تایمز: حملات جدید اسراییل به شبه‌نظامیان حزب‌الله در جنوب لبنان

حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو
حمله اسراییل به جنوب لبنان - عکس از آرشیو

نیویورک تایمز روز ۲۶بهمن نوشت: ارتش اسراییل روز پنجشنبه، یک روز پس از حملات خود در جنوب لبنان که منجر به کشته شدن حداقل ۱۰غیرنظامی شد، حملات جدیدی را به اهدافی در لبنان انجام داد که بیشترین تعداد در ماه‌ها درگیری بین مرزی بود.

این حملات که در پاسخ به حمله موشکی لبنان در روز چهارشنبه انجام شد که منجر به کشته شدن یک سرباز اسراییلی و زخمی شدن هشت نفر دیگر شد، این نگرانی را تشدید کرد که ماه‌ها درگیریهای فرامرزی ممکن است به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شود.
رسانه‌های دولتی لبنان روز پنجشنبه از کشته شدن ۱۰غیرنظامی از جمله هفت عضو یک خانواده در شهر نبطیه در حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند. شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان اعلام کردند که شش تن از جنگجویان آن کشته شده‌اند.

ارتش اسراییل گفت که در میان کشته‌شدگان یکی از فرماندهان نیروهای نخبه رضوان حزب‌الله است. این گروه مرگ این مرد را تأیید کرد اما موقعیت او را توصیف نکرد.

بر اساس بیانیه دفتر وی، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان روز پنجشنبه «تجاوز» نظامی اسراییل را محکوم کرد و خواستار طرح شکایت فوری علیه اسراییل در شورای امنیت سازمان ملل شد.

بلافاصله پس از آن، ارتش اسراییل اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم حملات بیشتری را در داخل لبنان علیه اهداف حزب‌الله انجام داده‌اند.
تشدید تنشها نگرانی‌ها را در مورد گشودن جبهه دوم در جنگ اسراییل علیه حماس در نوار غزه دوباره برانگیخت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/674ebb06-384a-4507-ac0e-94ec61fc9a9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات