728 x 90

نامه دونالد ترامپ به اردوغان همزمان با سفر مایک پنس به ترکیه

حمله ترکیه به مناطق کردها در سوریه
حمله ترکیه به مناطق کردها در سوریه

همزمان با سفر معاون رئیس‌جمهور و هیأت آمریکا به ترکیه، نامه‌یی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۹اکتبر به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نوشته بود، انتشار یافت.

در این نامه، ترامپ، اردوغان را به مذاکره با کردها دعوت کرده و می‌نویسد: تو نمی‌خواهی مسئول کشتار هزاران نفر باشی و من هم نمی‌خواهم مسئول نابود کردن اقتصاد ترکیه باشم دنیا را ناامید نکن!

ترامپ افزود: من کار کرده‌ام که برخی از مسائل شما را حل کنم. به دنیا خیانت نکن. تو ممکن است یک معامله بزرگ بکنی. ژنرال مظلوم می‌خواهد با تو مذاکره کند و او می‌خواهد امتیازهایی بدهد که هرگز در گذشته نمی‌دادند. من محرمانه یک نسخه از نامه او را به خودم که الآن دریافت کرده‌ام ضمیمه می‌کنم.

اگر تو این موضوع را درست و انسانی حل کنی، تاریخ به تو مثبت نگاه خواهد کرد. اما اگر چیزهای خوبی اتفاق نیافتد، تا همیشه به تو به چشم یک شیطان نگاه می‌کنند. سرسخت نباش. احمق نباش!

 

مجلس نمایندگان آمریکا با صدور قطعنامه دوحزبی به‌طور رسمی از تصمیم خروج نیروهای نظامی آمریکا ار سوریه انتقاد کرد.

این قطعنامه که توسط الیوت انگل رئیس دموکرات کمیته امور خارجی و مایکل مک کال، عضو ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شد، با ۳۵۴رأی موافق در برابر ۶۰رأی مخالف به تصویب رسید.

 

سفیر کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل ‌متحد گفت: آمریکا به ترکیه فراخوان می‌دهد که تهاجم خود را متوقف کند و فوراً آتش‌بس اعلام کند.

وی افزود:‌ ما برای ترکیه روشن ساخته‌ایم که هر گونه اقدامی در شمال شرق سوریه در نقض قانون بین‌المللی شامل قانون بشردوستانه بین‌المللی غیرقابل قبول است.

دولت کانادا در یک بیانیه رسمی اعلام کرد فروش تسلیحات جدید به ترکیه را متوقف می‌کند.

سناتور لیندزی گراهام نیز اعلام کرد از تحریم‌های دولت ترامپ علیه ترکیه به‌خاطر حمله به شمال سوریه حمایت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f3dcedc-e093-499e-b71d-ed8140788826"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات