728 x 90

مشکل اصلی مردم ایران! - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز چهارم مرداد، به‌رغم این‌که تلاش کرده‌اند اولاً قیام مردم خوزستان را آرام شده وانمود کنند و علل بروز آنرا محدود به موضوع آب و «خشکسالی» کنند، اما روزنامه‌ها در دعوای باندی در وحشت از پیامدهای قیام مردم ایران، اعترافات قابل توجهی کرده‌اند. در کنار آن تیترهای مربوط به ادعای آزادسازی بازداشت شدگان قیام ۹۸ از سوی اژه‌ای دیده می‌شود که پنبهٔ این ادعا هم در روزنامه‌های باند مغلوب زده شده است. بحرانهای اقتصادی اجتماعی و جنگ گرگها در وحشت از فضای انفجاری جامعه هم مضمون اغلب مطالب روزنامه‌های حکومتی است.

مشکل اصلی مردم ایران!

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه مثل جوان، اعتراف کرده‌اند موضوع فقط آب نیست و برخلاف باند روحانی که آب را هم مصادره به خشکسالی کرده اذعان کرده‌اند مشکل آب ناشی از بی‌کفایتی باند روحانی است. این روزنامه‌ها برای در بردن ولی‌فقیه از این بحران بزرگ تا پای طرح محاکمهٔ روحانی هم پیش رفته‌اند.

«فقدان مسئولیت پذیری مسئولان عامل تشدید بحرانهای اجتماعی – سیاسی» عنوان مطلبی در جوان است که به‌نقل از آخوند حسین ابراهیمی خواستار محاکمه مسببان بحرانهای موجود شده و به روحانی و باندش اشاره کرده است.

اما عباس عبدی در اعتماد در سومین قسمت مطلب خودش با عنوان از کجا باید آغاز کرد اذعان کرده است که «مشکلات اصلی ایران ساختاری‌تر از آن است که با سیاست‌های مقطعی و فنی درمان شود. چنین رفتاری اتلاف وقت است». در ادامه هم «فقدان اعتبار اجتماعی» به نظام را پیش زمینه تمامی ناآرامی‌ها دانسته است.

آرمان هم در مطلبی با عنوان «محاکمه همه، نه رئیس‌جمهور» در واکنش به طرح باند خامنه‌ای برای محاکمه روحانی، با اشاره به کارنامه تمام سران نظام از بعد از انقلاب نوشته است: «شرایط کشور به‌گونه‌یی است که باید بدون ملاحظه و تبعیض تمام مسئولان مورد بازخواست و بازجویی قرار گیرند... صرف‌نظر از شخص آقای روحانی یا احمدی‌نژاد، هر‌ کسی که مرتکب تخلف شده است، باید به میز محاکمه کشیده شود وگرنه با‌توجه به شرایط موجود این ملت با بغض در گلو و کینه در سینه آماده بیان اعتراض به هر صورت است».

روزنامه حکومتی شرق هم در مطلب خود با عنوان راه‌حل‌های اشتباه برای خوزستان به بن‌بست سرکوب و شکست طرح‌های سرکوبگرانه اذعان کرده و نوشته است: «در پاسخ به اعتراضات مردم که حق طبیعی آنان است، به‌عنوان اولین اقدام به سراغ حضور نیروهای انتظامی در خیابان‌ها و در مقابل اعتراضات مردم می‌رود.

از نظر اجتماعی مردم ناگزیرند بسیاری از تنگناها را که دولتها بر اثر بی‌تدبیری در اتخاذ سیاست‌های روشن به مردم تحمیل کرده‌اند، نپذیرند».

بن‌بست از همه سو!

بحرانهای مورد اشاره روزنامه‌ها از گرانی کالاهای اساسی تا ادامه غارت و چپاول توسط سلاطین سیمان و ارز و هم‌چنین کمبود واکسن و نارضایتی مردم و پرداخت نشدن حقوق کادر درمانی برای ماهها در کنار بستن اینترنت و بحران بازداشتیهای قیام ۹۸ از جمله مهم‌ترین مطالب روزنامه هستند. در مورد بستن اینترنت اغلب روزنامه‌ها هشدار زیدآبادی مهره باند مغلوب را انعکاس داده‌اند. همدلی به‌نقل از او نوشته: «محدود کردن اینترنت، بنزینی بر آتش خشم مردم است». در مورد بازداشت شدگان قیام ۹۸ و فیگور عفو آنها که اژه‌ای گرفته روزنامه‌های باند مغلوب اعترافاتی دارند از جمله اعتماد به‌نقل از رهامی مهرهٔ باند مغلوب نوشته است: «اصولاً اقدامات کسانی که در راهپیمایی‌ها و تجمعات شرکت کرده‌اند، واجد وصف مجرمانه نبوده تا مأموران انتظامی و امنیتی حق بازداشت آنها را داشته باشند و اگر کسانی را به صرف شرکت در راهپیمایی و تجمع دستگیر و بازداشت کرده‌اند، باید سریعاً آزاد کنند و نگهداری آنها در بازداشت، عمل مجرمانه خواهد بود»،

در مورد شکست مانورهای حکومتی در مورد واکسن کرونا هم رسالت از باند خامنه‌ای اعتراف کرده: «تصمیمات بی‌تأثیر یا حتی مخرب ستاد کرونا و مسئولان اصلی آن، اگر هم در شرایط امروز قابل‌چشم‌پوشی باشد، یقینا باید بعدها مورد واکاوی قرار گیرد. درست است که فرمانده را در دوران جنگ زیر سؤال نمی‌برند، اما نمی‌توان بعد از جنگ هم از بررسی قصور یا تقصیر احتمالی صرف‌نظر کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6efd3d65-7d2f-4ea8-a56e-b0b5b94b3ef2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات