728 x 90

لیست‌گذاری تروریستی فرمانده گروه بحرینی گردان الاشتر که در ایران مستقر است

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا
وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۲مرداد ۹۷ اعلام کرد با استناد به فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ تحت قانون مبارزه با تروریسم جهانی، یکی از فرماندهان گروه تروریستی «الاشتر» بحرین را، که مقر آن در ایران است، را در فهرست تروریسم قرار داد.

حمایت مستقیم مالی و تسلیحاتی و آموزشی رژیم ایران و شبه‌‌نظامیان وابسته

وزارت‌خارجه آمریکا، علت قرار گرفتن «قاسم عبدالله علی احمد» معروف به قاسم مؤمن در این فهرست ویژه تروریسم را خطر بالای برنامه‌ریزی یا اقدام به‌عملیات تروریستی از جانب او اعلام کرده است.

این گروه مسلح شیعه که بر خود نام گردان الاشتر گذاشته است، در بحرین فعال است و تحت حمایت مستقیم رژیم ایران و همچنین حمایت گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در عراق که خود به رژیم ایران وابسته هستند قرار دارد. ماه گذشته واشنگتن نام این گروه را به فهرست سازمانهای تروریستی خارجی اضافه کرده بود.

 

دخالت در امور سایر کشورها و تلاش برای سرنگون کردن آنها

وزارت‌خارجه ایالات متحده در این باره گفت، این گروه به‌دنبال سرنگونی حکومت بحرین بوده و پول و سلاح مورد نیاز خود را از سپاه پاسداران رژیم ایران دریافت می‌کند. اعضای این گروه توسط نیروهای پاسداران رژیم ایران در کشور عراق تحت آموزش نظامی قرار می‌گیرند.

پیشتر نیز اداره مبارزه با تروریسم وزارت‌خارجه آمریکا، نام دو تن از رهبران این گروه به اسامی «مرتضی مجید علوی» و «احمد حسن یوسف» در لیست تروریسم جهانی قرار داده بود.

خاطر نشان می‌شود که، نام سپاه پاسداران نیز از تاریخ بیست و یکم مهرماه سال گذشته، ۱۳۹۶ در لیست تروریسم و تحریم‌های دولت آمریکا و برخی کشورهای دیگر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ترور ابزار قدرت رژیم ولایت فقیه

سفیر عربستان در آمریکا در مقاله‌ای از جمله گفته بود، برای جامعه جهانی آشکار شده است که سیاست مماشات با رژیم ایران راه به جایی نمی‌برد و نمی‌تواند رفتارهای حکومت را تغییر دهد. مقایسه شباهت نگران‌کننده فراوان در سال‌های پیش از آغاز جنگ جهانی و هم‌اکنون چندان بی‌فایده نخواهد بود تا بتوان از درس های تاریخ و نحوه رفتار جامعه جهانی با خطر روزافزون و بالقوه فعالیتهای توسعه‌گرایانه رژیم ایران و حمایتهای این کشور از تروریسم عبرت گرفت.

رژیم ایران با بی‌توجهی به نظام بین‌الملل به کشمکش آفرینی و جنگ‌افروزی برون مرزی و تسلیح گروه‌های افراطی می‌پردازد. این گروهها در راستای تأمین اهداف رژیم ایران برای تسلط بر منطقه فعالیت می‌کنند.

 

تنش آفرینی رژیم ایران در منطقه خاورمیانه

رویکرد توسعه‌طلبانه رژیم ایران منجر به تنش آفرینی در خاورمیانه شده است. تنشهای فرقه‌یی میان همسایه‌ها بروز کرده است. نیروهای تروریستی به کشتار زن و مرد و کودک بیگناه می‌پردازند.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا گفت: «به هر جا در خاورمیانه نگاه می‌کنید که مشکلاتی دارد ایران در آنجا حضور دارد».

تهدید آفرین بودن رژیم ایران در شرایط کنونی ریشه در حاکمیت دارد. در قانون اساسی این رژیم بر گسترش و صدور انقلاب در جهان با عنوان جهاد تأکید شده است. خمینی در همان اوایل انقلاب پیروانش را برای حمله به کشورهای اسلامی و غیراسلامی تشویق کرد.

پاسدار جعفری فرمانده سپاه پاسداران رژیم ایران گفت «این انقلاب هم‌چنان، پویا و زنده و پیش رونده در حال جلو رفتن و رسیدن به اهداف (خمینی) در ابعاد داخلی و خارجی است.» این اظهارات در سال ۲۰۱۵ میلادی یعنی حین مذاکرات رژیم ایران و قدرتهای جهان بر سر برجام و همزمان با کودتای حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران در یمن عنوان شد که بیانگر واقعیت و ماهیت رژیمی است که همه قوانین بین‌المللی و تعهدات خود به جامعه بین‌الملل را زیر پا گذاشته است.

 

ایدئولوژی حکومت ایران بر اساس ولایت فقیه پایه‌ریزی شده است. نظام سیاسی باید زیر نظر ولی‌فقیه قرار بگیرد و پیروان او فارغ از تابعیت یا کشوری که در آن اقامت دارد یا نوع حکومت کشورشان با توجه به اصل ولایت فقیه باید تابع ولی‌فقیه باشند. ولایت فقیه نه نظام بین‌الملل را به‌رسمیت می‌شناسد و نه دولت مدرن را.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65d17c57-04fd-42e1-8fee-b6a507426c9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات