728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: رژیم ایران منطقه را ناامن می‌کند

آندرو پیک معاون وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه
آندرو پیک معاون وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه

آندرو پیک معاون وزارت‌خارجه آمریکا در امور خاورمیانه می‌گوید: رژیم ایران از طریق عوامل نیابتی‌اش در منطقه سعی بر شعله‌ور کردن تنش می‌کند.

آندرو پیک دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد کشورش مشاوره با هم‌پیمانهای استراتژیکی خود را ادامه می‌دهد تا نگذارد دخالتهای رژیم ایران و سیاستهای خصمانه این رژیم در منطقه که به‌دنبال ناامنی و بی‌ثباتی کشورهای منطقه از جمله بحرین است گردد.

 

جلوگیری از ناامنی بحرین

روزنامه الأیام چاپ بحرین

آندرو پیک در سفر کوتاهی که به بحرین داشت در گفتگویی ویژه با خبرگزاری بحرین (بنا) گفت: ما گفتگو هایمان را حول استراتژی آمریکا نسبت به رژیم ایران و به‌منظور کاهش تاثیر نامطلوب این رژیم در منطقه ادامه می‌دهیم و برای جلوگیری از حمایت این رژیم از شبه‌‌نظامیان مسلح و تروریسم و تولید موشک توسط رژیم ایران ادامه می‌دهیم. او اشاره کرد که از زمان بیرون رفتن آمریکا از توافق اتمی این کشور با هم‌پیمانان و شرکای استراتژیکی خود نزدیک‌تر کار کرده تا در این رابطه توضیح بیشتری بدهد. او افزود کشورش بعد از لغو برجام حمایت هم‌پیمانانش در منطقه را نیز از این اقدام داشته است.

او گفت: به‌محض تصمیم آمریکا مبنی بر لغو برجام کشور بحرین حمایت کامل خود از آمریکا را اعلام کرد و گفتگوها برای پیش برد این استراتژی هم‌چنان ادامه دارد.

در ارتباط با دیدار با بعضی مسؤلان بحرین، آندرو پیک اشاره کرد که در این دیدارها در مورد تلاشهای رژیم ایران برای ناامن کردن منطقه و شعله‌ور کردن تنشهایی که رژیم ایران توسط عوامل نیابتی‌اش انجام می‌دهد با مسؤلان بحرینی گفتگو کرده است. رژیم ایران از طریق مزدورانی که در خارج بحرین آموزش دیده‌اند تلاش می‌کند تا توسط آنها در میان مردم بحرین چنددستگی ایجاد کند.
او اضافه کرد، یکی از چالشهایی که در ارتباط با توافق اتمی با آن روبه‌رو بودیم این بود که نمی‌توانستیم افراد کلیدی و شبکه‌های اصلی این رژیم را مورد تحریم قرار دهیم چرا که بعد از امضای توافق اتمی این امکان را نداشتیم که به‌خاطر فعالیتهای تروریستی آنها را بار دیگر هدف تحریم هایمان قرار دهیم. او به‌عنوان مثال به بانک مرکزی رژیم اشاره کرد.

آندرو پیک افزود: زمانیکه به برخوردهای خصمانه رژیم ایران علیه بحرین و کشورهای منطقه نگاه می‌کنیم نتوانسته‌ایم که مجازاتهای کافی را به‌نحوی بر این رژیم اعمال کنیم که دست از این‌گونه برخوردهایش بر دارد

 

همکاری آمریکا و کشورهای عرب

آندرو پیک در مورد همکاریهای کشورهای منطقه با آمریکا در پرونده لغو برجام توسط این کشور گفت پس از لغو توافق اتمی با ایران توسط آمریکا کشورهای منطقه از تصمیم ما حمایت کردند به‌ویژه به این دلیل که تمایل این رژیم برای توسعه‌طلبی و بی‌ثباتی منطقه و صدور افکار بنیادگرایانه به جوامعشان را می‌بینند.
او در این رابطه گفت ما با هم‌پیمانانمان توافق کامل داریم و همگی دخالتهای رژیم ایران برای بی‌ثباتی و ناامنی منطقه و صدور نظرگاههای بنیاد گرایانه این رژیم را محکوم می‌کنیم. او تأکید کرد که در کلیه دیدارهایی که از کشورهای منطقه داشته این موضع مشترک را احساس کرده است.


جلوگیری از تروریسم رژیم ایران

روزنامه الشرق‌الأوسط نیز در ارتباط با جلوگیری از تروریسم و صدور بنیادگرایی توسط رژیم ایران نوشت: مسؤلان وزارت‌خارجه آمریکا گفتند مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور قصد دارد در دیدارهایش در حاشیه اجلاس ناتو، به‌منظور ایجاد فشار بیشتر بر روی رژیم ایران کشورهای اروپایی را ترغیب کند تا فعالیتهای سفارت خانه‌های رژیم ایران را زیر نظر داشته باشند. این در حالی است که دادستانی کل آلمان اعلام کرد امکان تحویل دهی دیپلمات تروریست رژیم ایران که متهم به دست داشتن در تهاجم تروریستی به همایش اپوزیسیون ایران در فرانسه است وجود دارد ولی گفت بازداشت او هنوز ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز گفت: یک مسؤل در وزارت‌خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت مسؤلان این وزارت‌خانه به مدت سه روز با عربستان سعودی گفتگو کردند تا شیوه‌های جدید محروم کردن رژیم ایران از درآمدهایی که صرف تروریسم می‌کند را بررسی کنند.

یک مقام مسؤل در وزارت‌خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی به خبرنگاران گفت کشورش با بسیاری طرفهای دیگر در مورد نحوه استفاده رژیم ایران از پوش سفارت خانه‌ها به‌منظور تهاجم‌های تروریستی گفتگو کرده است. او به خنثی کردن طرح رژیم ایران برای منفجر کردن همایش اپوزیسیون ایران در پاریس اشاره کرد که در آن یک دیپلمات ایرانی دست داشته است. او افزود درصورتی‌که این رژیم می‌تواند تهاجم در پاریس را طراحی کند پس می‌تواند در هر کشور دیگری همین اقدام را انجام دهد بنابراین کلیه کشورها می‌بایست نسبت به این‌که رژیم ایران در سفارت خانه‌هایش دست به طراحی تروریستی می‌زند هشیار باشند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b21c1523-0365-4b5b-97bd-2e94f89db2f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات