728 x 90

لرزهٴ وحشت از پیامدهای حمله‌ نظامی به سوریه بر پیکر رژیم

حمله به پایگاههای رژیم
حمله به پایگاههای رژیم

پس از اظهارنظر مقامات آمریکا و به‌خصوص اظهارات رئیس‌جمهور این کشور در زمینه حمله به مراکز حکومت بشار اسد در داخل خاک سوریه، وحشت سراپای حاکمیت ولایت فقیه در ایران را فراگرفته است.

وحشت به‌خاطر بر باد رفتن تمامی تلاشهای مالی و تسلیحاتی رژیم که طی سالها با ریختن پولهای مردم فقیر و محروم ایران به حلقوم رژیم‌های حافظ اسد و بشار اسد انجام شد و تماماً در معرض خطر از بین رفتن در یک جنگ احتمالی آمریکا با بشار اسد است.

در این صورت رژیم آخوندی علاوه بر از دست دادن سرمایه‌گذاریها مجبور است به مردم به‌جان آمده از تبعیض و گرانی پاسخ بدهد که چرا اموالشان را در تنور این جنگ تجاوزکارانه  ریخت و مردم  محروم و بی‌دفاع سوریه را در این جنگ تجاوزکارانه زیر تیغ دیکتاتور سوریه داد و....

البته وحشت اصلی ناشی از به خطر افتادن عمق استراتژیک نظام است که بارها  علی خامنه‌ای و سردمدارانش  به آن اذعان کرده و مهدی طائب نمایندهٔ خامنه‌ای به صراحت گفت: «اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگهداریم چون اگر سوریه را نگهداریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم، تهران را هم نمی‌توانیم نگهداریم» (سایت حکومتی انتخاب ـ ۲۹بهمن ۱۳۹۱ )

ملاحظه می‌شود که نگرانی حاکمیت ولایت فقیه از به خطر افتادن عمق استراتژیک، اکنون به یک نگرانی واقعی و جدی تبدیل شده است.

قاسم محبعلی یکی از دیپلوماتهای سابق حکومتی گامی فراتر گذاشته و ابراز نگرانی می‌کند که در جریان جنگ آمریکا و متحدانش با سوریه، رژیم نیز مورد حمله قرار می‌گیرد و توصیه می‌کند: «ایران باید احتیاط کند. بعید نیست توافقی بین آمریکا و روسیه صورت بگیرد که طی آن، آمریکا اهداف ایرانی را مورد هدف قرار داده و سپس روسیه از ایران بخواهد تا سوریه را ترک کند. بنابراین ایران در جهات منافع و حفظ امنیت ملی خود، باید احتیاط کند و فریب تندروهای منطقه و حمایت شفاهی روسها را نخورد و اجازه دهد اگر قرار است اقدامی صورت بگیرد، خود روسیه پیشگام شود نه ایران» (سایت انتخاب 22فروردین97)

روزنامه ابتکار وابسته به باند روحانی ۲۲بهمن۹۶ به نظام هشدار می‌دهد که در زمینه حمله آمریکا به اهدافی در سوریه محتاط باشد زیرا «چنین حمله‌یی می‌تواند ابعاد بین‌المللی بحران سوریه را تشدید و برجسته‌تر کند» که در این صورت «با توجه به ناروشن بودن نوع برخورد روسیه و بسیاری عوامل دیگر ایران لازم است تلاشش را بکار بگیرد از برخورد نظامی دامنه‌دار در قلمرو سوریه اجتناب شود»!

جاوید قربان اوغلی دیپلومات سابق نیز هشدار میدهد که حواسش را جمع کند که در یارگیریها اشتباه محاسبه نکند و تصور نکند «هم‌پیمانانی داریم که در کنار ما یا کشورهای متحد ما قرار می‌گیرند» باید محتاطانه رفتارکنیم.

این مهره باند روحانی ضمن اعتراف به این‌که سال۹۷ برای رژیم سال پرمخاطره‌ای است ضرورت هوشیاری در برخورد با مسأله جنگ سوریه و همچنین ضرورت هوشیاری در زمینه رابطه با بشار اسد را گوشزد می‌کند که در نتیجه «ممکن است برخی رفتارهای ما مثل چاشنی به جنگ ناخواسته‌ای دامن بزند که می‌تواند فاجعه‌بار باشد»

حسین کنعانی مقدم از باند خامنه‌ای به صراحت بیشتری وحشتش را از افتادن حاکمیت منحوس آخوندی در دام چنین جنگی ابراز می‌کند: «ممکن است ایران وارد جنگ ناخواسته‌ای شود که عواقب آن ویرانگر و فاجعه‌بار خواهد بود. به این ترتیب ضروری است که همه این مسائل در بین رهبران کشور فکر شود و سعی کنیم از شرایط پیش آمده با یک هنرمندی سیاسی، دستاورد‌های نظامی را به یک دستاورد سیاسی تبدیل کنیم» (خبرگزاری فارس۲۲فروردین ۹۷) 

ملاحظه می‌شود هم‌چنان که برجام اکنون وبال گردن نظام شده و بوی تعفنش همه‌جا را فراگرفته است، سیاست تجاوزکارانه و جنگ‌افروز رژیم ـ موشکی و منطقه‌یی ـ هم به همین سرنوشت شوم دچار شده است.

سیاستی که به‌زودی بر سر تمامیت نظام خراب خواهد شد و سرانجام نظام غارت و چپاول تاوان این سیاست ضدملی را با سرنگونی‌ به دست مقاومت و مردم ایران و کانونهای شورشی مردم می‌پردازد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b4fb692-b710-4862-912c-0c48a119695d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات