728 x 90

قیام‌کنندگان در لبنان ما کوتاه نمی‌آییم + فیلم و عکس

لبنان
لبنان

این خبر تکمیل میشود. 

 

استمرار قیام مردم لبنان، رویترز:‌ موج اعتراضات حکومت لبنان را فلج کرده است

 

قیام مردم لبنان به‌دنبال کشته شدن یک تظاهر کننده به نام علا ابوفخر در جنوب بیروت، دامنه گسترده‌تری پیدا کرده است. بسیاری از راههای اصلی شهرها توسط قیام‌کنندگان بسته شده است. جوانان شورشی با آتش زدن لاستیک و نصب موانع مانع رفت و آمد می‌شوند.

بسیاری بانکها و اماکن دولتی نیز بسته شدند. به‌گفته خبرگزاری رویترز موج جدید اعتراضات حکومت لبنان را فلج کرده است.

در عین‌حال مردم لبنان خواستار دستگیری، محاکمه و مجازات آمران و عاملان این جنایت هستند. قیام‌کنندگان از فرمانده ارتش لبنان خواستند دست به تصفیه زده و عناصری را که در مقابل خواست مردم لبنان ایستاده و دست به جنایت می‌زنند اخراج کند.

شماری از شهدای قیام لبنان نیز بر اثر یورش نیروهای حزب‌الشیطان جان باختند. خشم مردم لبنان این دست‌نشاندگان خامنه‌ای را هم نشانه رفته است

روزنامه‌ ایندیپندنت انگلستان در گزارشی از بیروت نوشت:‌

در لبنان تظاهرات‌کنندگان با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع، جاده‌های اصلی را در سراسر کشور بستند. به‌دنبال اظهارات میشل عون که گفت هرکس ناراضی است کشور را ترک کند و کشته شدن یکی از تظاهرات‌کنندگان اعتراضات در شهرهای لبنان گسترش یافت. یک تظاهر کننده گفت: "واکنش (به میشل عون) بسیار خودجوش بود مردم احساس کردند که باید فشار را افزایش دهند... ما متوقف نخواهیم شد.

یک معترض ۵۰ساله، در شهر جنوبی صیدا گفت: « ما هرگز کوتاه نمی‌آییم، زیرا با مقاماتی مواجه هستیم که نمی‌بینند و نمی‌شنوند.

لبنان

لبنان

 

 

یک کشته در خلده در جنوب بیروت

رسانه‌های لبنان کشته شدن جوانی در اثر اصابت تیر را در مثلث خلده در جنوب بیروت گزارش دادند به طوری که کنشگران فضای مجازی ویدیویی را به اشتراک گذاشتند که نشان می‌داد مردی در جوی مملو از وحشت، به خون غلتیده و بروی زمین آفتاده که ظاهرا از اعضای شهرداری منطقه شویفات بود.

سپس اطلاعات در این خصوص مطرح شد که مقتول، علاء ابو فخر نام داشته و دبیر کل نمایندگی وزارت کشور در منطقه شویفات و از اعضای حزب سوسیالیست ترقی‌خواه بود که به همراه همسر و دو فرزندش از جمله کسانی بود که مبادرت به بستن جاده در منطقه خلده در جنوب لبنان کرده بودند و بعد از ممانعت از حرکت خودروی حامل یک سرهنگ رکن دو ارتش لبنان که قصد عبور از این جاده را داشته، به ضرب گلوله محافظ وی کشته شد.

 

لبنان

لبنان

 

اتحادیه اروپا: وقایع لبنان را به دقت رصد می‌کنیم سخنگوی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر لزوم خویشتنداری طرف‌های درگیر در لبنان، گفت بروکسل تحولات لبنان را به دقت رصد می‌کند.

 

لبنان

لبنان

 

 

حمله یکی از وحوش حزب‌الله به تظاهرات‌کنندگان لبنانی در شهر جل الدیب،گفته شده سلیم غنطوس هر جا عده‌یی را در حال تظاهرات می‌بیند به آنها تیراندازی می‌کند. 

 

 

در لبنان روز چهارشنبه۲۳آبان تظاهر کنندگان با آتش زدن لاستیکها جاده‌های اصلی را در سراسر کشور سد کردند. به‌دنبال اظهارات میشل عون رئیس‌جمهور متحد حزب‌الشیطان در لبنان که گفت هر کس ناراضی است کشور را ترک کند که کشته شدن یکی از تظاهر کنندگان در خلده را به همراه داشت خشم و اعتراض در شهرهای لبنان فزونی یافت.

یک تظاهر کننده گفت: "واکنش (به عون) بسیار خودجوش بود مردم احساس کردند که باید فشار را افزایش دهیم... ما متوقف نخواهیم شد.

لبنان

لبنان

لبنان

لبنان

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96988c5a-dddb-47d8-bf14-af2575cb27ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات