728 x 90

فریدون مجلسی: نمی‌توان انتظار داشت که آنها همه تحریم‌ها را بردارند و از ما چیزی نخواهند

مذاکرات وین
مذاکرات وین

فریدون مجلسی از کارشناسان حکومتی نسبت به پیامدهای بندبازیهای سران نظام در مذاکرات هسته‌یی هشدار داد و تلویحاً اظهار داشت که در این شرایط فوق بحرانی تنها گزینه همانا پذیرفتن جام‌زهر است.
وی در بخشی از صحبتهایش گفت:... ما هم آیین قاعده را می‌دانیم و هم این را می‌دانیم که در مذاکرات توافق‌ها نمی‌شود بدون دادن گزینه الف، گزینه ب را به دست آورد؛ چیزی که به‌نظر می‌رسد مذاکره‌کنندگان ما به آن اعتقادی ندارند. اکنون می‌بینیم که در این دوره از مذاکرات تغییری در روند مذاکره ایجاد شده و ایران شرط‌هایی تعیین کرده است. سؤال اینجاست که چه میزان به نتیجه‌دادن این سبک مذاکرات امیدوارند و تا چه میزان فکر می‌کنند این سبک بازی‌کردن جواب می‌دهد؟
وی افزود: باید ببینیم چه کسی مسأله دارد و چرا مسأله دارد؟ راه‌حل را آن کسی که از مسأله آسیب می‌بیند باید ارائه کند یا باید در مذاکراتی با طرف‌های مقابل به‌دنبال راه نجات باشد؟ ما الآن دچار مسأله جدی حیاتی هستیم. مردم ما در نتیجه فشارهای اقتصادی تحریم‌ها که مسأله اصلی ماست، در تنگنا قرار دارند و به‌دنبال راه چاره‌ای هستند.
وی با هشدار به سرانجام پیامدهای بازی موش و گربه سران نظام در مذاکرات هسته‌یی افزود: آیا آقایان فراموش کرده‌اند که ما شش بار با قطعنامه‌های سازمان ملل مواجه شده بودیم و پله به پله در آستانه اقدامات حادتری بودیم؟ باید بدانیم که برجام آن شش قطعنامه معروف را لغو نکرد، تنها آنها را معلق کرد که در صورت انحراف مجدد از مبانی آن، هر شش قطعنامه دوباره زنده خواهد شد و دوباره در شرایط سختی قرار خواهیم گرفت...
وی با زبان معکوس با اعتراف به تغییر شرایط و تعادل‌قوای سراپا متفاوت کنونی، راه چاره را همان تن‌دادن نظام به جام‌زهر عنوان کرد و افزود: به‌هرحال واضح است که برای حل‌شدن این مسائل باید به روال همیشگی و معمول مذاکره پیش رفت؛ چیزی داد و چیزی گرفت. نمی‌توان انتظار داشت که آنها همه تحریم‌ها را بردارند و از ما چیزی نخواهند. قطعاً از ما می‌خواهند که مسائلی را رعایت کنیم و حد و مرزهایی را بشناسیم (روزنامه حکومتی شرق ۲۰آذر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2071e018-965a-414d-afdf-9fed6f7ed0be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات