728 x 90

غوغای گرانی

شیخ شیاد گفته بود نمی‌گذاریم افزایش قیمت بنزین باعث گرانی کالاها شود. سخنگویش هم با قسم و آیه تلاش کرد ثابت کند قیمتها گران نمی‌شود.

ربیعی: «افزایش قیمت تاکسی نخواهیم داشت. افزایش قیمت... نخواهیم داشت. افزایش قیمت حمل‌ و نقل نخواهد بود».

اما ۳روز بعد صدای نمایندگانش هم بلند شد که گرانی بیداد می‌کند: «اخباری که ما داریم تمام کالاها داره قیمت‌هایش افزایش پیدا می‌کند کرایه تمام وسایل نقلیه داره افزایش پیدا می‌کند و مردم تحت فشار هستند».(نقوی حسینی ـ مجلس ارتجاع ۲۸آبان ۹۸)

یک رسانهٔ حکومتی یک ماه پس از افزایش قیمت بنزین لیست جدیدی از قیمتها را منتشر کرد. در این لیست می‌بینیم حتی سیب‌زمینی که زمانی ارزان‌ترین و عام‌ترین غذای محرومان بود با ۳۵درصد افزایش از ۳۷۳۰تومان به ۵۰۰۰رسید و قیمت گوجه‌فرنگی با افزایشی بیش از ۳۰۰درصد از ۳۹۷۰تومان در تاریخ ۲۴آبان به ۱۳هزار تومان در ۲۴آذر رسید. سیب درختی از ۶۴۶۰ به ۱۰هزار تومان، پیاز از ۳۲۰۰ز به ۵هزار تومان و شکر از ۵۹۲۰تومان با ۶۰درصد افزایش به ۹هزار تومان در آذرماه رسید.

«می‌گفتند بعد از گران شدن بنزین تورم نخواهد بود گرانی نخواهد بود اما گرانی غوغا می‌کند».(آخوند آل هاشم در جمعه‌بازار تبریز ‌۲۲آذر)

البته غوغای گرانی مقدمهٔ توفان و غوغایی‌ است که خانه شیخ و والی و عاملان اصلی گرانی را دود و نابود خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98573bd2-bc4e-4788-86d6-c6b2874d5048"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات